X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הבלגה והתדרדרות, טועים, לא רוצים, אימונים ואיסורים שבת שלום
▪  ▪  ▪
גבול לבנון. הבלגה ישראלית [צילום: פלאש 90]

מוותרים על הריבונות
בעקבות הבריחה המבוהלת מלבנון, הועתק גבולנו עם לבנון, וחלקים מ"כביש הצפון" נאסרו לתנועת ישראלים. לא נורא. מדינה גדולה יכולה להרשות לעצמה לוותר על כמה מאות מטרים רבועים משטחה.
באותה רוח אידיוטית של נדיבות הרשינו למורדים בסוריה להתבסס בתחומי המדינה ליד מעבר קוניטרה, ולתקוף משם את צבא סוריה. התוצאה - בהתחלה הבלגה ישראלית על ירי "טועה" לשטחנו; ועכשיו כמה פצועים בתקרית שאין לנו מעורבות בה.
מביא גאולה לעולם
"צה"ל לא העריך נכונה את כושר העמידה של חמאס במבצע 'צוק איתן'. בתדרוך לכתבים זרים אמר קצין בכיר במודיעין, כי לו נשאל לפני חודשיים לא היה מעריך שחמאס ימשיך בלחימה 50 ימים בטרם יבין את היקף הנזק שספג".
וזה מזכיר לי שני דברים.
ש', חברי הטוב, שקורא לאמ"ן 144, טוען שהמודיעין יודע היטב רק מה שנכתב אתמול בעיתון.
ולפני כמה עשרות שנים אמר ח"כ יצחק רבין, בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, כי המודיעין הכשיל את מדינת ישראל בכל צומת החלטות - כי זה טבעו.
הביתה!
אלוף (מיל') טל רוסו, שפיקד עד לא-מזמן על פיקוד הדרום, יכול לדבר כעת, והוא מנצל זכות זו - כדי שנדע בידי מי הפקרנו את ביטחוננו.
"אין אפשרות למוטט את חמאס" - טען רוסו, והתכוון לאפשרות צבאית.
כיוון שלדבריו אין כל שחר, ועשרות צבאות הצליחו למוטט ארגוני טרור (כולל סיירת "שקד" בעזה בתחילת שנות השבעים), הרי המסקנה, שמי שחושב כך, צריך לתלות את מדיו, ולהניח למוכשרים ממנו לנהל את המלחמה בטרור.
הבעיה הנה, שדבר הטיפשות הזה מונחל לחיילים ולקצינים בצבאנו כבר עשרות שנים, כדי לרפות את ידיהם - יחד עם קודים אתיים מופרכים, שצבאנו אימץ כדי שלא ייאלץ להילחם באויב, ולנצחו.
כיור רחצה
עשרות דייגים, ציידים, טייסים ותושבים מאלסקה הוכשרו בתחילת שנות החמישים לשמש סוכנים חשאיים של המודיעין האמריקני מאחורי קווי האויב - אם וכאשר תפלוש ברית-המועצות לאלסקה.
את התוכנית "כיור רחצה" יזמו בבולשת הפדרלית (FBI) לאור הצפי, כי הרוסים יתקפו מהאוויר, ואחר יצניחו כוחות, שישתלטו על הטריטוריה (אז אלסקה עוד לא הייתה מדינה). על עיצוב התוכנית השפיעה מאוד הצלחת הפלישה הקומוניסטית לקוריאה הדרומית ביוני 1950. בעקבות פריסת הסוכנים, קיוו האמריקנים ליצור רשת נוספת, שתטפל בחילוץ צוותי אוויר שלהם, שיופלו מעל אלסקה.
את התוכנית הסודית יזם ג'יי אדגר הוּבר, ראש הבולשת, שהפקיד עליה את ג'וזף אף קארול, נאמנו.
האמריקנים פרסו בנקודות אסטרטגיות באלסקה סוכנים, שהיו אמורים לפעול עצמאית, ולדווח למפעיליהם באמצעות מכשירי-קשר על תנועות הכוחות הרוסיים. הסוכנים גויסו לשמש סוכנים על אדמת ארצות-הברית, אם תיכבש.
סוכנות הידיעות "אסושייטד פרס" (AP) הצליחה לקבל אישור לראות חלקים מהמסמך, שעדיין מסווג, למרות שהנו בן יותר משישים שנה, ולמרות התוכנית לא הופעלה מעולם.
לסוכנים המקומיים באלסקה הוכנו מקומות מסתור, מאגרי מזון לשעת חרום ואמצעים טכניים לפעולה מאחורי קווי האויב. הם אומנו בצניחה, בשימוש בצופן ובעוד מיומנויות חשאיות. המשימה נחשבה למסוכנת ביותר עקב הדוקטרינה הסובייטית, שדגלה בחיסול כיסי התנגדות בשטחים כבושים.
לסוכנים שגויסו הוכנו מחליפים מחוץ לאלסקה, שהיו אמורים להיות מוצנחים לשטח, אם יחוסלו הסוכנים המקוריים.
התוכנית פעלה בשנים 1959-1951. במסגרתה אימן המשרד למבצעים מיוחדים (OSI) של חיל האוויר האמריקני 89 סוכנים (SBA במונח המקצועי), ופרס תשתית לוגיסטית לפעולתם.
לתוכניות לא גויסו תושבים מקומיים של אלסקה (אינדיאנים, אלאוטים ואסקימוסים) כיוון שבבולשת פחדו מנטייתם לשתות ומכך, שלא כיבדו את החוק ואת המוסדות, וסברו, שלא יהיו נאמנים לשולחיהם.
למתנדבים הובטח שכר של כשלושת אלפים דולר לשנה (פי עשרה - בערכים של 2014), שיוכפל אם יפלשו הרוסים.
בספטמבר 1951 החליט הובר להעביר את האחריות לפרויקט למשרד למבצעים מיוחדים של חיל האוויר האמריקני. הובר חשש, שאם תפרוץ מלחמה, לא תוכל הבולשת לעמוד במשימה, ותואשם בכישלונה.
באוקטובר 1954 נכנסה אישה למשרדי הבולשת באנקוראג', ומסרה מעטפה, שהגיעה אליה בדואר, והכילה מסר מוצפן במכונת כתיבה. המוען היה אדם בלתי-ידוע מפיירבנקס. חוקרי הבולשת סברו, כי עלו על רשת ריגול, ודיווחו על כך לממונים. עד שהידיעה הגיעה למשרדו של הובר, ניסו מפענחי הבולשת לשבור את הצופן, ולא הצליחו.
בפועל, התברר, כי אחד מסוכני "כיור רחצה" שלח בטעות את המסר.
צער בעלי-חיים
בחדשות ברשת ב' של "קול ישראל" דווח על בעיה משפטית בצרפת: בעיירה קטנה מנסה העירייה למנוע מאדם לקרוא לשני כלביו, היטלר ואווה. הממונה על המחוז נקרא לסייע, והתברר, כי החוק בצרפת מפורש מאוד, ואוסר לקרוא לחזיר נפוליאון.

תאריך:  06/09/2014   |   עודכן:  06/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
ילדותו המיטבית של יוני נתניהו, על-פי עדותו שלו, היא שהביאה להתגבשות הצורה בה הוא ראה את עצמו כחלק בלתי נפרד, כחוליה בשרשרת קיומנו ועצמאות ישראל
יוסי קרמר
רק כאשר בן האנוש הוא רגוע, כלומר כאשר הוא אינו מייצר, מפעיל את גופו ומתנהג כתוצאה מכך באמצעות הרגשות הפנימיים, הוא מחובר לאני העצמי שלו, לזהותו האמיתית, ולכן היכולת שלו לפרש את המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי תעשה באופן ברור יותר, שפוי יותר
אברהם שלום
אסור לנו להירתם למסע של ידידי הערבים לשיקומה המהיר של עזה. אצלנו יש החושבים כי אם נשפר את מצבם של תושבי עזה, הם יכירו לנו טובה או לכל הפחות תהיה בליבם פחות מרירות ושנאה כלפינו. אין שום סיכוי לפייס את אויבינו. הסיכוי היחיד להביא אותם לא להילחם בנו הוא לדאוג לכך שמחיר התוקפנות שהם משלמים יהיה זמן רב ככל האפשר לנגד עיניהם ובתודעתם
אורנה ליברמן
האם לא נולדו העברית ומילותיה מקרבי הלא מודע החצוי? האם אין מהות העִבְרִיּוּת בהכנעת העֶבְרָה (מאורת נחשים ארסיים עקובים ומתפתלים, ערבות זאבים אורבים לטרף עם ערב) ובהשלטת הבְּרִיאָה (גן עדן נוטף חלב ודבש שבו זאב יגור עם כבש)? האם לא קיוו נביאי ישראל לעידן שבו פֶּתֶן יתן נֹפֶת, צֶפַע יפיק צוּף וזְאֵב יָזוּב אחווה?
קרן אלמוג
אנשי השמאל מתעלמים מהכישלון הטוטלי של דרכם ומתעקשים ביתר שאת על המשך הדרך הזו. הסכם אוסלו הביא לשטחים ארגוני טרור רצחניים שרצחו כאלף ישראלים ופצעו אלפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il