X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרוקר עשה מעשה שלא ייעשה כשהציע למסור חומר עיתונאי לרשויות כדי שישמש אמצעי לפתיחת חקירה. עצם המעשה הזה הוא חטא למקצוע
▪  ▪  ▪
רביב דרוקר. חטא למקצוע [צילום: פלאש 90]

שליחותו המקצועית של עיתונאי, ובוודאי של עיתונאי חוקר, היא לאסוף מידע, לוודא את אמינותו, ולפרסם אותו. בשביל זה משלמים לו משכורת. אבל ברגע שפורסם המידע הזה - הוא גלוי לעין כל, גם לעיני רשויות אכיפת החוק, כולל היועץ המשפטי. אם המידע הזה בעל ערך, מוסמך בעל הסמכות השלטונית להורות על פתיחת חקירה.
אך מה קורה כאשר מידע ציבורי חשוב הגיע לידיעתו של עיתונאי והוא מחליט לא לפרסם אותו, ומעביר את המידע ישירות למוסדות השלטון, כדי שהם יטפלו בו בכלים החוקיים העומדים לרשותם? ביום שדבר שכזה קורה הרי הוא משול להמרה מקצועית, שבמסגרתה משיל העיתונאי את עורו המקצועי והופך להיות מודיע של הרשויות.
והנה מסתבר שהמרה מן הסוג הזה אינה תרחיש תיאורטי והעיתונאי שבו אנו עוסקים הוא רביב דרוקר שהודה במעשה החריג ודאג לפרסם אותו ברבים כמאמר בעיתון הארץ.
וזה דבר המעשה מבית מדרשו הכתוב של דרוקר: כששמעתי שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה לחקור את פרשת "ביבי טורס", התקשרתי, לראשונה בחיי, לבכיר במערכת אכיפת החוק.
״אני בטוח שווינשטיין רק רוצה לקבור את זה ומשתמש בכם, אבל אם אתם רציניים, יש לי חומר על איש העסקים שמימן את ביבי ועל עוד נסיעות שיש בהן לכאורה מימון כפול". איש שיחי אמר, ״אני אבדוק ואחזור אליך״. הוא חזר. אחסוך מכם את התשובה המביכה. אסתפק בכך שהוא לא נפגש אתי, לא ביקש חומר, לא רצה לדעת מי העדים האחרים שמוכנים להעיד, כלום".
ניסיתי להבין מדוע פרסם דרוקר בהארץ את הדברים האלה שאין מקום להתגאות בהם. לדעתי התשובה ההגיונית היחידה לקושיה זו היא שהנתיב הזה נבחר כחלק מהמערכה של דרוקר נגד היועץ המשפטי לממשלה שהחליט לאמץ את המלצותיהם של המשטרה ושל פרקליט המדינה לסיים את הליך הבדיקה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת "ביבי טורס" בהסבר שלפיו "אין תשתית לפתוח בחקירה פלילית".
בדברי הפרשנות של דרוקר בערוץ 10 על החלטת היועץ הוא הסביר מדוע שגויה ההחלטה. סביר להניח שהסיבה לפרסום הדברים בהארץ הייתה לאתגר את היועץ כדי שבכל זאת יורה לפתוח בחקירה. צודק או טועה על דבר אחד לא יכולה להיות מחלוקת: רביב דרוקר עשה מעשה שלא ייעשה כאשר הציע מיוזמתו למסור חומר עיתונאי לרשויות כדי שישמש אמצעי לפתיחת חקירה. עצם המעשה הזה הוא חטא למקצוע.
התחקירן רביב דרוקר הציב את עצמו בראש העיתונאים הלוחמים למען טוהר המידות הציבורי ואף יזם והקים את התנועה החשובה לחופש המידע. הוא עושה את מלאכתו נאמנה, באומץ לב ובהתמדה ובשל כך אף זכה לקבל את אות אומ"ץ (אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי בראשות אריה אבנרי). אך השאלה שדרוקר חייב לשאול את עצמו, ולהסביר את תשובתו לציבור, היא: האם המטרה (החשובה) מקדשת את כל האמצעים והאם התרומה הציבורית החיובית של המעשה מפצה על הנזק שנגרם למקצוע העיתונות בדרך להשגת המטרה.

תאריך:  07/09/2014   |   עודכן:  07/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רביב דרוקר: המטרה מקדשת האמצעים?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מתחסד
שרה  |  7/09/14 12:28
2
העיקר לתקוף את ראש הממשלה
הצדקנית  |  7/09/14 18:09
 
- לסגור? ציפימנווליבני תצעק...
ציפימנווליבני  |  15/09/14 06:34
3
לדרקער יש אובססית נתניהו ל"ת
וזה כל הסיפור  |  7/09/14 21:37
4
צודק
אהרון שחר  |  7/09/14 21:54
5
זאל בי דראק
מושיקו  |  8/09/14 17:31
 
- זעלבע דרעק=אותו החרא ל"ת
משהמוישה  |  9/09/14 10:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
ההון השחור נאמד היום ב 200 מיליארד ש"ח בשנה. ישראל יוצאת מגדרה, מגייסת את מיטב מוחותיה אך לשווא, אף אינטליגנט אינו מצליח להתמודד עם התופעה. בשביל מה אני פה?
יוסי צרויה
המשמעויות והלקחים של מבצע "צוק איתן" בהיבטים הצבאי, המדיני, הכלכלי והחברתי רבים וחשובים. למרבה הצער, הסיכומים עד היום היו מוטים ועוצבו בהתאם להשקפה הפוליטית של צד זה או אחר    ניתוח מקיף של כל ההיבטים ומסקנה: יש לבחון מחדש מרכיבים רבים בתפיסת הביטחון של מדינת ישראל
חניאל פרבר
העתיד עודנו זך וטהור וכל שעלינו לעשות הוא להתחזק ולרצות למלא אותו בטוב שבכוחו לתקן גם את העבר. הנייר עודנו חלק ואין צורך להתאמץ בכתיבה על הדף הישן - הכתוב או המחוק
עו"ד ענת כהן
על בתי משפט לנמק את קביעותיהם כאשר הם בוחרים לקבל את קביעותיו של מומחה מטעמם, ואל להם להסתפק בנימוק המעגלי לפיו הם מקבלים את דעתו מכיוון שהוא המומחה מטעמם
עמי דור-און
מנקודת הראות של התמורה שמקבלים הצופים האוהדים, יהיה זה חבל מאוד אם התוכנית של לונדון וקירשנבאום לא תמשיך להתקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il