X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל לא כופפה בעבר (למעט אולי במלחמת ששת הימים) את מדיניות הביטחון הלאומית הבסיסית לגחמות של קבוצות לחץ או זרמים פוליטיים כאלה או אחרים, ואין סיבה שתעשה זאת הפעם
▪  ▪  ▪
עוטף עזה [צילום: פלאש 90]

תמה העמדת הפנים. עוד בימי הלחימה התחיל להתגלות פרצופם האמיתי - שלוחה של השמאל בישראל, שמבקשת למנף את המציאות בגבול לקידום האג'נדה הפוליטית של מפלגות השמאל, במסווה של בעיות ביטחון שוטף; הגיע הזמן לומר להם: חדלו!
כתושבי ישובי עימות וכאזרחי מדינת ישראל, אין ספק שהמדינה חייבת לסייע להם בארבעה תחומים עקריים: סיוע פיננסי על הנזקים הכלכליים שנגרמו להם בלחימה - ישירים ועקיפים; סיוע להתגבר על המצוקות הנפשיות; תיקון ליקויי מערך ההגנה שהתגלו במהלך הלחימה - מינהרות, חדרים מוגנים ואזורים מוגנים, הגנה והתראה אפקטיבית נגד פצמ"רים ושיפור ההגנה המרחבית; תיקונים ושיפוצים דחופים של מבנים פרטיים ומבני ציבור לחידוש החיים הנורמליים בישובים.
עם זאת, יש לומר להם בגלוי ובכול הפתיחות - מי שאינו יכול או אינו רוצה להמשיך, שיקום וילך. הם אינם ראשונים על קווי עימות. הם אינן יחידים שסבלו ועדיין סובלים מתוקפנות ערבית. הם אינם מי שעמדו בקשיים אלה לאורך פרק הזמן הארוך ביותר או האלים ביותר, ומבחינה זו הם אינם יחידי סגולה או בעלי זכויות-יתר. בהתחשב בעובדה שמפוני גוש-קטיף טרם שוקמו, וישובי קו העימות בצפון, לפחות בחלקם מצויים תחת איום דומה ובמצב דומה לשלהם, פרט אולי (ואולי גדול) לנושא המנהרות, חרף העובדה שמדובר בתקופה ארוכה יחסית של 50 ימי עימות פעיל לאחרונה בסה"כ הם חלק מהמערך הלאומי של ישובי קו גבול וקווי עימות, שכל אחד נושא בחלקו ביום פקודה.
ומעל לכל יש לומר בגלוי ובפה מלא, שישראל לא כופפה בעבר (למעט אולי במלחמת ששת הימים, כיבוש רמת הגולן) את מדיניות הביטחון הלאומית הבסיסית לגחמות של קבוצות לחץ או זרמים פוליטיים כאלה או אחרים, ואין סיבה שתעשה זאת הפעם. במקרים שלא גילתה נחישות דרושה, שגתה וכולנו שילמנו מחיר גבוה - כך היה ביציאה מלבנון, כך במלחמת לבנון השנייה, כך בהינתקות מעזה ועוד - אין סיבה לחזור על שגיאות עבר.
לכן, אם הישובים אינם רוצים לפרק את הסולידריות שעמדה מאחוריהם במהלך ימי המלחמה, לימין, שמאל, אמצע וכו', כדאי שימשיכו להתנהל במסגרתה, ואת הפתרונות המדיניים יניחו לפוליטיקאים. אם ינסו להפוך את הטענות הנכונות שלהם למנופי לחץ פוליטיים נגד הממשלה במטרה לקדם פתרון שנוי המחלוקת חריפה - יפסידו; יפסידו סימפטיה, יפסידו רצון טוב ויפסידו תמיכה והתחשבות. לפתרונות מדיניים יש מסגרות פוליטיות מקובלות, ואל רצוי לעסוק בהם "בהזדמנות זו, שפושקין מת..."

תאריך:  07/09/2014   |   עודכן:  07/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יעקב שטרכר
מערכת הביטחון נוקטת בטריק הסליק שהיה נפוץ לפני קום המדינה. כזכור הישוב הנאבק בבריטים נהג להחביא את נשקו בסליקים. מסורת זו הועברה למדינה שקמה. לאחר מלחמת יום הכפורים הנחה האלוף במיל' אריאל שרון להקים סליקים ש"אף אחד לא ידע על קיומם. לאחר 66 שנים מאז הקמת המדינה נוהגים אלה הם פסולים, ועלינו לעבוד מתוך מטרה משותפת של מיצוי יכולות המדינה לטובת כלל האזרחים
איתן קלינסקי
נראה שתוכניתו של נתינהו היא קנטונים, ובין הקנטונים המנותקים אחד מהשני יישארו גושי התיישבות בשליטתה של מדינת ישראל
יוסי צרויה
המשמעויות והלקחים של מבצע "צוק איתן" בהיבטים הצבאי, המדיני, הכלכלי והחברתי רבים וחשובים. למרבה הצער, הסיכומים עד היום היו מוטים ועוצבו בהתאם להשקפה הפוליטית של צד זה או אחר    ניתוח מקיף של כל ההיבטים ומסקנה: יש לבחון מחדש מרכיבים רבים בתפיסת הביטחון של מדינת ישראל
דני עפרוני
דברי הפרקליט הצבאי הראשי בוועידת המשפט השלישית [ל' באב תשע"ד, 26.08.2014]
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים צופה התחזקות של ישראל ביתנו אחרי הבחירות    "עמדנו על סף שבירה של החמאס, אך נמנענו מלהגיע לכך"    "דאעש לא מאיים עלינו ולצה"ל יש יכולת לטפל בו"
רשימות נוספות
קיץ ביטחוני: שיא של תלונות לרשות השנייה  /  עידן יוסף
תלונה נגד משעל לבית הדין בהאג  /  איתמר לוין
"מערכת המשפט - ההגנה בפני שאבאס"  /  איתמר לוין
האו"ם הוא הכתובת  /  יובל ברנדשטטר
שוד הקופה הציבורית לאור היום  /  עו"ד חיים שטנגר
תודה על צוק איתן  /  משה חסדאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il