X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרב מיכאלי ותנועת ויצ"ו מתחו ביקורת על זיכויו של גואל רצון מאשמת עבדות - וזה מבלי שיוכלו לקרוא את פסק הדין האסור בפרסום. הרצון לקבל כותרת גבר על מינימום של יושרה והגינות
▪  ▪  ▪
מיכאלי. תמיד הייתה שלפנית [צילום: פלאש 90]
חובבנות מוחלטת
החובבנות המוחלטת של ויצ"ו באה לידי ביטוי במשפט נוסף באותה הודעה. "אנו קוראות למדינה לערער על הכרעת הדין ולדרוש אישום בסעיף ההחזקה בתנאי עבדות", אומר הארגון. אישום כבר היה, מה שאתם רוצים זה הרשעה - אבל למה לדקדק בקטנות?

בתגובה כמעט-פבלובית, קפצו ח"כ מרב מיכאלי וארגון ויצ"ו נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לזכות את גואל רצון מאשמת החזקת נשותיו בתנאי עבדות.
מיכאלי מיהרה להגיב: "מדובר בהחלטה מנותקת מהמציאות. מה עוד נדרש כדי להרשיע אדם בעבדות? שהנשים יוחזקו בשלשלאות? הרף שהציב בית המשפט מזכיר את התפיסה הארכאית של מיהו אנס".
ויצ"ו נזקק לכמה שעות ואז הגיב: "לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית ונאורה החזקה של נשים וילדים בתנאים של הזנחה, ניצול, שלילת חרותם ולקיחת שכר הנשים, כל זאת תוך הפעלת משטר טרור ומנגנון שליטה וסנקציות כנגד הרצון לעצמאות או למיצוי זכויות - לא תיחשב להחזקה בתנאי עבדות. הנשים שהשתייכו לכת של גואל רצון וילדיהן חיו בתנאי עבדות טוטאליים וכל התעלמות ממציאות קשה זו תאפשר לראשי הכתות להמשיך לפעול באין מפריע".
קשקשנים. זוהי המילה היחידה המתאימה לתאר בהקשר זה את מיכאלי ואת ויצ"ו, ומסיבה פשוטה ביותר: פסק הדין אסור בפרסום. כלומר: הח"כית והארגון מיהרו להגיב על פסק דין שלא קראו, שאינם יודעים את נימוקיו, וזאת כמובן מבלי להיות בעלי השכלה משפטית מינימלית.
ההגדרה בחוק העונשין היא זו: ״'עבדות' – מצב שבו מופעלות כלפי אדם סמכויות המופעלות ככלל כלפי קניינו של אדם; לעניין זה, יראו שליטה ממשית בחייו של אדם או שלילת חרותו כהפעלת סמכויות כאמור". על פניו, בעניינו של רצון היה על המדינה להוכיח ששליטתו בנשיו ובילדיו הייתה כזו, עד שהם לא יכלו בשום אופן לעזוב אותו - בדיוק כשם שחפץ אינו יכול לעזוב את בעליו.
כדי לדעת האם היה מקום להרשיע את רצון בעבירה זו (שהעונש המירבי עליה יכול להגיע ל-20 שנות מאסר), צריך לדעת מהן העובדות שהוכחו בבית המשפט, מהן ההגדרות המשפטיות ומהי מידת החפיפה ביניהן. ואת זה, כאמור, אין שום אפשרות לדעת בלי לקרוא לפחות את פסק הדין, אם לא את מכלול הראיות.
ויצ"ו ומיכאלי רצו לקבל כותרת, והרצון הזה גבר על מינימום של יושרה והגינות - מינימום שמחייב לקרוא וללמוד מסמך לפני שמגיבים עליו. אז מילא מיכאלי; היא מעולם לא הצטיינה בהעמקה ובלטה בשליפות הרבה יותר מאשר במחשבה מסודרת. אבל ארגון חשוב כמו ויצ"ו? לא מתאים, לא הולם, לא יאה.
למען הסר ספק: אם מיכאלי ו/או ויצ"ו כן קראו קטעים מפסק הדין - הרי שמדובר במצב חמור ביותר של דליפת מסמך שניתן בדלתיים סגורות בסיומו של משפט שהתנהל בדלתיים סגורות, כדי להגן על פרטיותם של הקורבנות. עם זאת, אני משער שהמסמך לא דלף והקשקשנות של ויצ"ו ושל מיכאלי בעינה עומדת.

תאריך:  08/09/2014   |   עודכן:  08/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גואל רצון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשקשנים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
קשקשניות?
ירון דוד, עו"ד  |  8/09/14 18:47
2
קשקשנים נוספים
אורי פ  |  8/09/14 19:44
3
פמיניסטיות דעתן קלה
קלה  |  8/09/14 20:08
 
- עוד יותר מוזר שעד ששודרה הכתבה
איריס כהן  |  8/09/14 23:17
4
דעתך מביאה לאבסורד
ה.א  |  8/09/14 20:39
 
- הוצאת לי את המילים מהפה.
אהוד פרלסמן  |  9/09/14 00:52
 
- ג.רצוןתיקן עולםשל מחסור בגברים
ע_הראל  |  10/09/14 06:59
5
נאיבי שחושב שהחוק=צדק
אייל, תל אביב-יפו  |  8/09/14 20:41
6
רבותי הגזמתם-אי אפשר לדרוש מנש
אוחיון דוד  |  8/09/14 22:56
7
מיכאלי התפוחלא נפל רחוק מהסבא ל"ת
בוסה  |  9/09/14 02:07
8
איפה השכל הנשי ...?
עושים ומתבחיינים.  |  9/09/14 02:31
9
זו לא עבדות אם הן יכלו לקום
יעקב חיים  |  9/09/14 06:49
10
חבריו של רצון חברי קיבוץ
מושחתים  |  9/09/14 20:25
11
ויצו המושחת
שלמ  |  9/09/14 22:52
12
פמיניזם זה מקצוע
מקצוע  |  11/09/14 08:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
רצוי שמועצת העיתונות תפנה לכתבים הצבאיים, המדיניים עורכי ומגישי המדורות והיומנים, המו"לים תדגיש בפניהם את סעיפי תקנון האתיקה
אליהו קאופמן
בטוחני כי כל התככים לפילוג ש"ס נעשים על-ידי אנשי הליכוד הבכירים ביותר ולא אתפלא אם לפני הבחירות הבאות יצטרף אלי ישי לליכוד והרב עמר כמובן יאשר זאת כ"סמכות רוחנית"
הרב ישראל רוזן
אם לא יתחוללו תהפוכות משפטיות בימים הקרובים, חוקה חדשה תוצג השבוע לאישור מרכז 'הבית היהודי'. הדברים נכתבים כמובן קודם להתכנסות, אך אני מהמר על אישורה של החוקה, למרות שקל מאוד לתקוף אותה, וכדלהלן. אני, בכל אופן, תומך בה למרות הערות רבות ונוקבות שהועלו ע"י מתנגדיה
אלעזר לוין
טלפונים שאינם עונים    אתר שאיננו נותן מידע    תור גדול כי אין פקידות    מחיר לא נכון    דיווח מאוחר על דואר רשום    שבעה או שמונה מחדלים באירוע פשוט של שליחת דואר רשום    נגע השירות הקלוקל - מן ההנהלה עד הפקידות
עו"ד חיים שטנגר
כל עוד לא תהיה הפרדת דת ממדינה - דבר שאינו נראה קרוב - הרי מן הראוי שהמדינה תקיים חובותיה החוקיות, למתן שירותי דת חלופיים אזרחיים ומצומצמים ולא תעשה זאת, כמי שכפאה שד ורק לאחר שניתן פסק-דין של בית משפט נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il