X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית משפט השלום בתל אביב קבע: מבוטח שלא מילא נכונה את הצהרת הבריאות, בלא שהתכוון להונות את חברת הביטוח, יקבל כספים
▪  ▪  ▪
קיבל את זכויותיו [צילום: פלאש 90]

נעמה ויוסי (שמות בדויים), זוג נשוי, לקחו משכנתה לצורך רכישת דירה. כנהג בענף, הבנק דרש מהם, כתנאי לקבלת ההלוואה, לבטח את המשכנתה בביטוח חיים. פירוש הביטוח הוא שעם פטירתו של אחד מבני-הזוג, המשכנתה מסולקת על-ידי חברת הביטוח, ויתרת סכום הכיסוי משולמת לבן-הזוג הנותר.
הפניקס דרשה מנעמה ויוסי, טרם עריכת הביטוח, למלא הצהרת בריאות שכללה סעיף כדלקמן: "לא אושפזתי בבית-חולים כתוצאה מתאונה או מחלה במשך שלוש שנים טרם ההצטרפות".
חלפו כמה שנים - ונעמה נפטרה ממחלה. בהתאם לפוליסה, יוסי פנה להפניקס בדרישה לסילוק יתרת המשכנתה ולקבלת תגמולים. אלא שאז התגלה למבטח שבניגוד להצהרות הבריאות, נעמה אושפזה שש פעמים לפני עשיית הביטוח לצורך בירור רפואי של מחלת חום המלווה בהגדלת כבד וטחול. התברר, כי לפני עריכת הביטוח, נעמה סבלה מתסמינים שונים והיא עברה כריתה של הטחול. שלא במפתיע, הפניקס עטה על המידע החדש כמוצאת שלל רב ודחתה את דרישת יוסי לתגמולים.
כאשר יוסי תבע את זכויותיו בבית המשפט, הפניקס טענה שנעמה ביקשה להערים על חברת הביטוח שעה שלא מסרה בהצהרת הבריאות תשובות כנות ומלאות. בהקשר זה לעיתים מצוטטים דבריה של השופטת עדנה ארבל מפסק-דין חשוב שנתנה בנושא: "בבסיסה של כוונת המרמה ניצב המניע השלילי של המבוטח להשיג את הכיסוי הביטוח על-אף נתוניו האמיתיים, שלהערכתו היו עלולים להכשיל את כריתת ההסכם או לשנות את תוכנו באופן מהותי".
בתוך-כך נטען, כי המנוחה הפרה את החובה לגלות לחברת הביטוח מיוזמתה כל עובדה מהותית הנוגעת לעברה הרפואי. אילו המבטח ידע על מצבה הרפואי של נעמה, טענה הפניקס, ודאי שהיה מסרב לבטחה.
סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, השופט אליהו קידר, קבע (24.8.14) כי נעמה אכן הפרה את חובת הגילוי כלפי הפניקס: בנסיבות העניין היה עליה לפרט בהצהרת הבריאות על-אודות האשפוזים וכריתת הטחול, וכזאת לא עשתה. אלא שאין בכך כדי לפטור את חברת הביטוח מחובת התשלום, נקבע. קידר הבהיר שדין הביטוח הנוהג בישראל מאפשר לבית המשפט לשלול תגמולים מהמבוטח (בענייננו, נעמה המנוחה) רק אם השתכנע שהמבוטח הסתיר מידע מהותי מפני המבטח כדי להשיג את הביטוח במרמה. כך מורה החוק וכך נקבע בשורה ארוכה של פסקי דין.
אך בית המשפט הבהיר, כי שעה שנעמה מילאה את הצהרת הבריאות, רופאיה שללו אבחנה של לימפומה - המחלה שממנה נפטרה בסופו של דבר - לכן, נקבע, לא הייתה לה כוונה להונות את חברת הביטוח. עוד נשלל קשר סיבתי בין הסתרת המידע המהותי בהצהרת הבריאות לבין סיבת המוות - משום שנעמה נפטרה מלימפומה, ולא מהמחלה שנתגלתה בעקבות האשפוזים.
בסופו של דבר, בית המשפט חייב את הפניקס ב-1.2 מיליון שקלים ובנוסף בתשלום של כ-250,000 שקלים בעד שכר טירחת עורכי הדין של יוסי.

ת.א. (שלום - תל אביב) 57187-11-11 פרחי נ' הפניקס חברה לביטוח בע"מ (ניתן ביום 24/8/14)
הכותבים הם עורכי-הדין יצחק פרנלדס וארתור בלאייר, ממשרד מקונן, פלומו, פרנלדס ובלאייר
תאריך:  14/09/2014   |   עודכן:  14/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכסה טפחיים בהצהרת בריאות - ומקבל כסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
על הדימוי של ישראל באירופה, ומדוע אם היא רוצה להיתפס כמדינה מן המערב עליה לנהוג כך    ישראל צריכה לבחור לאן היא שייכת-פוליטית, חברתית, תרבותית
אברהם פכטר
אם במטכ"ל נפלה השלהבת - מה יגידו נחקרי הקיר". החקירות הפליליות בצמרת המדינה, הפכו למכת המדינה ופוגעות בתפקוד, בהתנהלות ובתדמית המנהיגות המובילה את המדינה. כאשר המשטרה ממליצה על הליך פלילי כנגד רמטכ"ל צה"ל והכוורת שלו - זהו מהלך דרמטי מחד ועצוב מתסכל מאידך. בכל מקרה - החקירות וההחלטה של היועץ או פרקליט המדינה חייבות להיות מהירות, קצרות, ברורות וחדות
אדוה נוה
ארגוני השמאל "מולד" ו"מרכז אדוה" פרסמו בסמיכות "מפתיעה" נתונים לפיהם, יישובי יהודה ושומרון זוכים להטבות תקציביות מפליגות על חשבון עיירות הפיתוח ויישובי עוטף עזה. אלא שבדיקת הנתונים מגלה כי התוצאות ה"אוביקטיביות" התקבלו לאחר מניפולציות סטטיסטיות שנועדו לקדם את האג'נדה הפוליטית של ארגונים אלו
ראובן לייב
חידוש משפטו בימים הקרובים של מי שהורשע פעמיים ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין - עשוי סוף-סוף לשנות את הכרעת הדין בעקבות ההתפתחויות המרעישות שהתחוללו בו
עו"ד חיים שטנגר
מן הראוי הוא ומן הרצוי הוא, שהנהלת בתי-המשפט תתאים עצמה למאה ה-21 ותדרוש מכל מועמד ומועמדת לתפקידי שפיטה בישראל, לעבור מבחני אישיות והתאמה שכאלה, לקראת מינויים הצפוי, לתפקידי שיפוט בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il