X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אביטל בן-נון באה עם סיפור שהתיישן, ציפי לבני רצה לתקשורת אחרי שקראה עיתון ויהודה וינשטיין פתח בבדיקה מבלי לדעת שאין לו מתלוננת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
תעשו גוגל
אם ציפי לבני ו/או יהודה וינשטיין היו טורחים לעשות גוגל על אביטל בן-נון, הם היו מגלים שהיא סיימה את דרכה בפרקליטות בשנת 2001 משום שניהלה רומן עם אליק מולר, עבריין סמים שהפך למודיע משטרתי – וכל זאת מבלי לומר מילה לממונים עליה. הרומן נמשך שמונה חודשים, ובן-נון עצמה אמרה לתקשורת שבמונחים שלה – זה הרבה מאוד זמן. אולי זה מלמד משהו עליה ועל אישיותה.

אם עשרה חכמים לא יכולים להוציא מהמים אבן שזורק לתוכם טיפש אחד, תארו לעצמכם מהו האפקט של שלושה טיפשים שזורקים יחדיו שלוש אבנים. זה בדיוק מה שקרה בסיפורה המוזר של עו"ד אביטל בן-נון על שופט שהטריד אותה מינית. שני הטיפשים הנוספים, אם תמהתם, הם ציפי לבני ויהודה וינשטיין.
תזכורת: בן-נון, לשעבר פרקליטה במחוז חיפה, טענה בראיון בגלי צה"ל ששופט מחוזי בעיר - שעדיין מכהן שם - הטריד אותה מינית ומספר פעמים ניסה לנשק אותה בעל כורחה. את שמו היא לא חשפה, אבל עורך דין אחר אמר ש"כולם יודעים מי זה". ועכשיו מתחיל מצעד הטיפשות.
הראשונה, כמו תמיד: ציפי לבני. לשרת המשפטים מספיק לקרוא משהו בעיתון, ומיד היא קופצת - במיוחד אם מדובר בנושא שמעניק יחסי ציבור טובים, כמו זכויות נשים. נדמה לי שכבר יצא לי לומר, שעל ציפיטפוט ניתן להעתיק מילה במילה את דבריו המפורסמים של מישאל חשין על הדרך בה נולדת עתירה לבג"ץ - בהבדל אחד קטן: אנחנו מדברים על שרת המשפטים, שאמורה להיות שקולה ואחראית. וכך אמר חשין:
"על דרך ההפלגה נאמר, שכיום נוטל אדם לידו את עיתון הבוקר או עיתון הצהריים, ומבטו מרקד בין הידיעות השונות עד שעינו צדה ידיעה פלונית. ומשמצא מה שמצא קרא הוא אל חבריו: קומו ונעלה ציון - אל בית המשפט העליון. אומר ועושה. עתירה לבית משפט כמו נכתבת היא במהלך הנסיעה".
גם הפעם, מיהרה לבני לירות מן המותן וכתבה לווינשטיין - תוך שהיא כמובן מקפידה לפרסם את הדברים: "אבקש לבדוק את הדברים, שכן מהראיון של הפרקליטה לשעבר במחוז חיפה עולה חשש לביצוע עבירה לכאורה על-ידי השופט וכן ידיעה של המערכת על האירועים האמורים. לפיכך אודה על בדיקה דחופה של הדברים, בעיקר לאור המצב הכללי והפגיעה באמון הציבור במערכת המשפט ובמערכת אכיפת החוק".
השני היה וינשטיין. במקום לעשות איזשהו בירור ראשוני, הורה לראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, לקיים בדיקה - ומובן שגם הוא מיהר ליידע את התקשורת. אם הוא היה מרים טלפון לבן-נון, ייתכן שכל העסק היה נגדע בעודו באיבו - אבל וינשטיין לא עשה זאת, ואז נסגר המעגל בדמותה של בן-נון.
"אני ממש לא רוצה את הבדיקה של המשטרה, ואין לי כוונה לשתף איתה פעולה. לא התלוננתי, ואני לא מתכוונת להתלונן. המטרה היחידה שלי בשיתוף פעולה עם התקשורת בעניין הזה היה לפנות זרקור לתופעה הזאת. אני לא מתכוונת לשום תליית אנשים בכיכר העיר, ולא מתכוונת להגיש תלונה או לשתף פעולה עם המשטרה", אמרה בן-נון לערוץ 2. ואז היא גילתה איזשהו פרט שמשום מה לא אמרה בראיון המקורי: "לא התלוננתי אז, ולא אתלונן כעת - זה הכל. שאתלונן על משהו שקרה לפני 18 שנה? אין לי עניין בזה, והכל התעורר בצורה אקראית. במשטרה יכולים להחליט מה שהם רוצים, אבל הם לא מחליטים עלי".
נניח בצד את הניסוח הילדותי ("הם לא מחליטים עלי") ונעסוק בעיקר: מדובר באירוע שלטענתה של בן-נון התרחש לפני 18 שנים - דהיינו: לפני פעמיים וחצי של התיישנות - ואין לה שום כוונה להתלונן במשטרה או לשתף פעולה עם החוקרים. כלומר: אין כל טעם בבדיקה כלשהי, ובעצם פעמיים אין בה טעם - גם בגלל ההתיישנות וגם משום שהקורבן (עם או בלי מרכאות) לא ישתף פעולה.
אז מה היה לנו? שרת משפטים חסרת אחריות שרצה לספר לחבר'ה לפני שבכלל ברור האם יש מיטה בחדר; יועץ משפטי חסר חוט שדרה, שממהר לפתוח בחקירה (סליחה, בבדיקה) לפני שבכלל ברור האם יש מתלוננת; ובעיקר - פרקליטה שפועלת בצורה תמוהה ביותר, המעמידה סימן שאלה גדול סביב אמינותה וסביב אישיותה. וכל זה - תוך שליחת רמזים מכוערים ומכפישים לעברם של שופטים מחוזיים, מבלי לנקוב בשם וכך גם מבלי להסתכן בתביעת לשון הרע. טיפשות אמרנו? רשלנות פושעת.

תאריך:  16/09/2014   |   עודכן:  16/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלושה טיפשים זרקו אבן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
טול קורה מבין עינך
איתמר אמר היהיר  |  16/09/14 09:27
 
- מי שכתב את ההערה הזו הינו טיפש ל"ת
בן טיפשים.  |  16/09/14 09:54
2
עם איתמר! השאלה טיפשים או מטומ
בבר  |  16/09/14 10:06
3
סיפור בשלושת הטפשים החכמים?
יעקב יעקב  |  16/09/14 11:20
 
- pit-put shel tipesh ל"ת
jim0  |  17/09/14 03:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'פרי מ. ברקוביץ, בן אינגל
פטנטים על עיצוב הם רכיב חיוני באסטרטגיית פטנטים, ואף יכולים להעניק הגנה מהירה יותר וזולה יותר - ואפקטיבית לא פחות
אלכס נחומסון
הפעילות החתרנית בתוככי מערכת הביטחון אינה יכולה להמשך. החבורה הנגועה הזאת חייבת לעמוד לדין ויש למצות עימה את הדין כדי שגבולות המותר והאסור לחייל שקרא במסדר סיום הטירונות שלו "אני נשבע!" (או אני מצהיר) יהיו חדים וברורים ולא יהיה צל של ספק לגבי המותר והאסור וכן ידע כל מתגייס מהן זכויות ובעיקר מהן החובות שלו כחייל וכאזרח בהמשך דרכו.
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נגד, כוונות, דרך עוועים וליקויי תרגום
איתמר לוין
ההחלטה על עיכוב ריצוי המאסרים הייתה צפויה ויש בה היגיון. אגב כך, מתייחס סולברג לסיכויי הערעורים ומסמן את מה שלדעתו יהיו המחלוקות העיקריות בין הצדדים. שופטי ההרכב עשויים לחשוב אחרת, לכל כיוון
שולמית קיסרי
מזמור אהבה לתל אביב בין שנות ה-30 וה-70 של המאה ה-20 ולתל אביבים, אוהבי החיים והאמנות, הספרות והתיאטרון - שזה בעצם, כל תושביה של העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il