X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: המלאכית של גרמניה - מי אמר שהעולם כולו נגדנו? דַברו עברית הדתיים בראש מצעד בתי הספר המצויינים, מה הפלא? אבו-מאזן - האיש והחזות ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
אנגלה מרקל. נקודת אור במלחמה באנטישמיות[צילום: AP]

לא לגזים
דומה כי בעידן פריחת האנטישמיות באירופה ראוי להתנחם בעובדה כי גורמים ממלכתיים מתנערים ממנה. וכך נחשפנו לאחרונה לשתי נקודות אור משמעותיות במלחמה נגד התופעה העממית הכואבת. בראש ובראשונה הנאום של קנצלר גרמניה קבל עם ועולם בהפגנה יהודית בגנות התופעה, כשהיא מצביעה על היהודים כאוצר לאומי. אין ספק שקריאה מהדהדת זו, בנוסח "יהודים לא לגזים", בניגוד לסיסמה האנטישמית, היא התשובה לנאציזם בפרט ולאנטישמיות בכלל.
החדשה הטובה השנייה היא הקמת המוזאון היהודי בבלגיה, ארבעה חודשים בלבד אחרי רצח הזוג הישראלי במקום, במעמד ראש הממשלה שגינה את האנטישמיות, והכריז על ענישה מחמירה כנגד הפורעים. גם למוזאון יש משמעות סמלית עולמית, מעבר לאזורית, במלחמה הבלתי פוסקת נגד האנטישמיות ובחיזוק מעמד היהודים בעולם.
מדינה עברית
לאחרונה עלה הוויכוח הציבורי לכותרות, האם להכיר בשפה הערבית כשפה רשמית של מדינת ישראל. לדעתי התשובה היא שלילית. ההכרה בשפה העברית בלבד כשפה הרשמית במדינה חשובה כדי להזכיר לערבים ולעולם כולו שמדובר במדינה יהודית, שנציגה הוא השפה העברית, בדיוק כפי שההימנון שלה כסמל הוא יהודי.
עם כל הכבוד למיעוט הערבי, שיש לכבד את זכויותיו, כפי שמצביעה מגילת העצמאות, אסור להפוך את שפתו כסמל רשמי של המדינה, כאילו מדובר במדינה ערבית.
יתר על כן, בעקבות העלייה לישראל ישנו כאן מיעוט גדול הדובר שפות שונות, ובראש ובראשונה השפה האנגלית, כמו גם השפה הרוסית, האמהרית ועוד. האם בגלל זה נכריז עליהן כשפות רשמיות? די לציניות.
הדתיים המצויינים
דומה כי על-רקע נתוני ה-OECD, שפורסמו לאחרונה, לפיהם ההשקעה של ישראל בכל תלמיד היא מהנמוכות בעולם, כמה מעודד לקרוא את הידיעה המרעננת על הכרזת בתי ספר ערכיים שזכו למצויינוּת על-ידי משרד החינוך. בראשם צועדים, איך לא, בתי הספר הדתיים. ומה הפלא?
לא סוד הוא שהתלמידים הדתיים, האֲמונים מקטנוּת על המילה הכתובה, ועל הערכים שהיא מייצגת, ומורגלים בקריאה בתפילה ובלימוד תורה, לא נטשו אותה גם בעידן האינטרנט. כפי שפורסם בסקר אחר, הם מובילים בקריאת ספרים בקרב הנוער ומחונכים מינקותם לעזור לזולת ולתרום לקהילה. הנתונים על מצויינוּתם הם רק אישור רשמי לְמה שידענו מכבר.
זועק חמאס
עם כל הכבוד, ברצוני להזכיר לכל הנשבים בקסמי השלום של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, שהאיש, תחת הכובע והחזות המערבית שלו, הוא חמאס לא פחות מחמאס.
מי שמסית במסגדים נגד ישראל, מפאר בכיכרות תחת כל עץ ומיקרופון רענן את המחבלים ומעלה אותם על נס. ולא עוד, אלא מעניק להם פרס לטרור בדמות משכורת חודשית, כשמדרוג השכר הוא ביחס ישר לדרגת הטרור: ככל שהמחבלים פגעו יותר ביהודים, ונענשו בעונשי מאסר לתקופות ממושכות יותר, כן שכרם גדל - הוא תומך טרור ממדרגה ראשונה, שלא היה מבייש את החמאס. את שיתוף הפעולה עם ישראל הוא מבצע לצורך הצגת תדמית ליברלית ומתונה בעיני העולם.
פסוקו
חתונינט - הקיבוץ געש
הבית היהודי בעקבות החוקה: הבית הפוליטי? ואולי הבית של בנט - מנהיג שחיפש מפלגה?
אנטישמיות מושלת בכיפה. למה? כובע.
לחם שעשועים: כמאמר המשורר "אם אין לחם, יאכלו שעשועים".
(ובשדרוג רוחני ממקורותינו, כפי שהצביע נעים זמירות ישראל: "ומצוותך שעשועיי" (תהילים).

תאריך:  16/09/2014   |   עודכן:  16/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
גאולה אבן-סער, כמו כל עובדי רשות השידור החדשה, חייבת להבין שהימים "הטובים" שבהם איש הישר בעיניו יעשה - נגמרו ואינם עוד. בתור מנהלת-עורכת חייבת אילה להמשיך להפעיל את סמכויותיה
מרדכי ליפמן
דין ה-43 מ-8200 כדין עריקים. וכך צריך להיות דינם של כותבי ומפיצי פאשקווילים ספוגי עלילות דם למיניהם כמותם. אלא שכנראה לא יעשו להם כלום. יוזמי האירוע מבינים כי תשומת הלב הציבורית והבינלאומית תושג תוך כדי פגיעה חמורה (שוב), בקרנה של המדינה השנואה עליהם
עו"ד חיים שטנגר
בית משפט המחוזי הכלכלי, קבע, בהחלטתו, כי חיסיון בנקאי איננו חיסיון מוחלט וחרף חשיבותו הרבה, ניתן לסייגו, כל איימת שהגילוי נדרש לבירור האמת ועולה בחשיבתו על זכותו של הלקוח, לשמירה על פרטיותו
מתי דוד
הובטח שקט, הובטחה הפסקת הכיבוש הנבואות בעניין ההינתקות היו אשליות ויש לזכור זאת
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
בית המשפט העליון אישר את קביעת הערכאות הקודמות: מינויו של אדם לבן ממשיך במשק חקלאי גובר על צוואה מאוחרת יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il