X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה תגידו על גברים המתיימרים לדקדק במצוות, ובכסות זו נוטשים את נשותיהם וילדיהם בחגים בעוד הם נוסעים לאומן או למערכת המכפלה?
▪  ▪  ▪
רשעות במסווה של צדיקות [צילום: פלאש 90]

גברים דתיים

דורשי רשומות מצאו ראשי תיבות רבים במילה "אלול". בשנים האחרונות הצטרפו אליהם חדי-לשון, שקבעו: אלול – אני לאוּמָן ואת לאִמָשְלָךְ. זה מתייחס כמובן לנוהג החסידי-חרדי לנסוע לראש השנה לקברו של ר' נחמן מברסלב ולהותיר את האישה והילדים לבדם בבית. השנה הצטרפו לכך גם גורמים דתיים-לאומיים, או שמא: חרדים-לאומיים.
"יום הכיפורים במערת המכפלה", מכריזה מודעה של המועצה הדתית קריית ארבע, מחדשי היישוב היהודי בחברון וגופים נוספים. ודאי חוויה מיוחדת ומרוממת, הראויה לשבח גם בשל ההיערכות להכנסת אורחים – לינה, סעודה מפסקת לפני הצום וסעודה לאחריו. אלא שיש עיגול קטן: "מפאת קדושת היום והמקום, האירוח לגברים בלבד". לאמר: הילדים לא יקבלו ברכה לפני הצום, האימהות יצטרכו להסתדר איתם לבדן, והעיקר שהגברים יתפללו לצד קברי האבות.
הרמב"ם פוסק, כי מי שאוכל ושותה בחגים ואינו דואג לעניים – אין זו שמחת החג כי אם שמחת כרסו. בדומה לכך נראה, כי מי שעוסק רק בתפילה של עצמו ומזניח את משפחתו – אין זו התרוממות הרוח כי אם השפלת הגוף. זוהי אנוכיות פסולה, העומדת בסתירה לעקרונות יסוד יהודיים של "ואהבת לרעך כמוך" ושל חובות הגבר כלפי אשתו וילדיו. זוהי רשעות במסווה של צדיקות.

חרדים

הציבור החרדי מסודר בשנת השמיטה הבאה עלינו לטובה: הוא ישתמש בפירות וירקות תוצרת חוץ. חלק מהם יבואו מן הסתם מיהודה ושומרון, ויעשירו את אויביה של ישראל. חלק אחר יבואו ממדינות זרות, תוך פגיעה בחקלאים היהודיים – כולל בשומרי המצוות שביניהם, שיעבדו דרך אוצר בית דין או לפי היתר המכירה. מדובר בסגירת 30% מהשוק בפני יצרנים ישראלים. אבל החרדים, כדרכם, דואגים אך ורק לעצמם. בדיוק באותה רוח הם מסתייגים מכל הקלה בגיור, כי מה אכפת להם? הרי אצלם לא מתחתנים עם גרים (וגם לא עם ספרדים/אשכנזים, חסידים/מתנגדים). אם זו הקפדה במצוות – אני כבר לא יודע איך להגדיר ביצוע עבירות.

יאיר לפיד

שר האוצר שלנו לא מוכן לזוז כמלוא הנימה מהבייבי שלו – מע"מ אפס על דירות חדשות. כל המומחים מתנגדים, ויאיר לפיד בשלו. שוק הנדל"ן נכנס לקיפאון, ויאיר לפיד בשלו. ובדרך הוא גם תוקע את תוכנית מחיר מטרה של אורי אריאל, שהסיכוי שלה להוזיל את הדירות גדול בהרבה, ובלי הנזקים הישירים של אובדן 3 מיליארד שקל בשנה. האגו של יאיר לפיד קודם לכל: להיגיון, לכלכלה, לטובתה של המדינה ואפילו לטובתם של אלו שהוא מתיימר לפעול למענם – צעירי מעמד הביניים. אפילו ביחס לנורמה האגואיסטית של הזירה הפוליטית, לפיד בהחלט שובר שיאים.

פינטו ושות'

"אוי, עבור משפחות נצרכות. אוי, צדקה תציל ממוות", אומר השודד שייקה אופיר באחד ממערכוניו. "איזה משפחות נצרכות?", תוהה השופט שרגא פרידמן, ואופיר משיב: "המשפחה שלו". נזכרתי בשורה הזאת כאשר קראתי את כתב האישום נגד הרב יאשיהו פינטו, ושמתי לב שאת פגישותיו עם אפרים ברכה הוא קיים בסוויטה של מלון הילטון בתל אביב.
לילה בסוויטה עולה 1,000 דולר לאיש. 1,000 דולר. ופינטו לא התארח בה באופן חד-פעמי; כתב האישום מדבר על שתי פגישות שם, בהפרש של מספר שבועות. כלומר: זהו הנוהג הקבוע של פינטו. אחר כך מספרים לנו שהוא חי בסגפנות ושאת הכספים שהוא מקבל מחסידיו – הוא מפנה לנזקקים ולפעילות תורנית.
כבר מזמן עמדנו על כך, שרבנים וצדיקים (בלי ועם מרכאות) שמבקשים כסף – הם בעייתיים. פינטו מלמד אותנו, שהכסף הזה יכול ללכת לפחות בחלקו לצרכים אנוכיים לגמרי. עוד סיבה לחשוב פעמיים ושלוש לפני שהולכים לכאלו ובוודאי לפני שמשלמים להם.

סרבני 8200

אני לא מדבר על האנוכיות של אותם 43 סרבנים במובן של חשיפת סודות ונזק למדינה בשמה של אידיאולוגיה. זה מובן מאליו. אני מדבר על האפשרות שבסופו של יום הם ייצאו מורווחים בדמות שחרור ממילואים, מה שמעלה את המחשבה שאולי הייתה כאן אנוכיות תועלתנית פשוטה.
לפי מה שאני מבין, לצה"ל אין יותר מדי אפשרויות לטפל בחצופים הללו. אי-אפשר לגייס אותם למילואים רק כדי להעמיד אותם לדין, וספק אם ניתן להעמיד אותם לדין צבאי על מה שעשו כאזרחים. אפשר להעמיד אותם לדין פלילי על גילוי סודות ואולי אפילו על המרדה, אך מובן שזה לא יקרה. לכן, נראה שהכלי היחיד מצוי בדמות ההצבה במילואים, ומדברים על כך שהם ישוחררו מהיחידה.
על זה אני שואל: מה פתאום? עוד מגיע להם פרס, על חשבונם של חבריהם שומרי החוק? תשאירו אותם ב-8200 ותשלחו אותם לבצע שמירות ועבודות רס"ר, ובבסיסים מרוחקים ככל האפשר. ואם הם יבואו בטענות, תגידו להם שזה בדיוק מה שרצו – לא לפגוע במסגרת שירותם בזכויותיהם המקודשות של אויבינו.

עובדי הדואר

לכאורה, עובדי הדואר פועלים בצורה אלטרואיסטית: כולם שובתים למען כולם, גם מי שיכולים להיות די בטוחים שלא ייפגעו מתוכנית ההבראה שמגבשת ההנהלה. כנ"ל לגבי עובדי המדינה, שנדרשים להזדהות איתם ולפגוע בבטן הרכה של הציבור: הטאבו, לשכות הבריאות ונתב"ג (וזה כמובן לא קשור לכך שלהסתדרות יש יו"ר חדש, אבי ניסנקורן, שצריך להוכיח את כוחו).
אבל זה רק לכאורה, משום שבפועל – זוהי אנוכיות הרסנית. לא יעזור כלום: הדואר ילך או להבראה או לפירוק. חברה, ממשלתית ככל שתהיה וחיונית ככל שתהיה, לא יכולה לעבוד ללא הון מינימלי ולסחוב הפסדים הולכים ומצטברים במשך שנים. הבראה – זה אומר שחלק מהעובדים יפוטרו. פירוק – זה אומר שכל העובדים יפוטרו. פשוט לגמרי. אז אולי חלק ייקלטו בחברה חדשה ואולי לא, אז אולי חלק יקבלו את אותם תנאים וחלק לא, אבל בעיקרון – לעובדים יש מה להפסיד הרבה יותר בפירוק מאשר בהבראה. ראו את הלקח של רשות השידור. אז ככל שהעובדים יבינו זאת מוקדם יותר, ייטב להם ולכולנו.

תאריך:  19/09/2014   |   עודכן:  19/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האגואיסטים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
והאגואיסטים שנוסעים למשחקי כדו
קורןנאוה טבריה  |  19/09/14 14:32
 
- אלה מהקזינו נוטשים בחג?
אחותך  |  21/09/14 09:28
 
- אז אתה בדיוק כמוהם.הרווחת . ל"ת
ההבדל שאתה "צדיק"  |  21/09/14 19:00
2
מצוות? עובדי אלילים ועכו״ם
בבר  |  20/09/14 07:19
3
אתה משתפר מפוסט לפוסט ל"ת
מראה ממורקת  |  21/09/14 18:36
4
באוקראינה יש להם זונות בדולר
ז'וז'ו  |  28/09/14 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
עידן יוסף
התנועה מוחה בפני היועמ"ש וינשטיין נגד הסדר הטיעון    "חובה לחקור את אופי הקשרים האישיים שהיו קיימים לאורך שנים בין הרב פינטו לבין תנ"צ ברכה ובין רעיותיהם ולבחון, האם תנ"צ ברכה העביר לרב מידע חסוי מחקירות"
יואב יצחק
חומר החקירה בפרשת פינטו כולל עדויות רבות נגד אפרים ברכה, המאירות באור שונה את מערכת היחסים המלאה בין השניים: על קשריו האמיתיים עם הרב פינטו ורעייתו; על סכומי כסף גדולים שקיבל במשך תקופה ארוכה, כסיוע לו ולמשפחתו; על ייעוץ וסיוע שסיפק לרב ולאנשיו באשר לכספים שהועברו לרב פינטו מעמותת חזון ישעיה    וכן מידע מוכמן שחשף בפניהם בעניין חקירות סמויות שהתנהלו במשטרה
איתמר לוין
חמש הערות בשולי כתב האישום נגד פינטו: הצדיק הזה יודה בגניבת 1.2 מיליון דולר מנזקקים, הוא גם יודה שהיה מוכן לאיים ברצח, אין מענה לשאלה מהיכן ידע על חקירה סמויה, יש תמיהות קשות סביב אפרים ברכה - ועדיין ההסדר ראוי
איתמר לוין
יודה גם בהצעת שוחד באותו סכום ובשיבוש מהלכי משפט    המטרה: קבלת מידע על חקירת פרשת חזון ישעיה    פינטו יאשר שגנב 1.2 מיליון דולר מכספי חזון ישעיה
אלעזר לוין
לפני 33 שנים פסק הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שעד מדינה פסול לעדות מכיוון שהוא שותף לעבירה    פסק הדין פורסם ברבים לאחר שישראל גוטליב, אז ראש עיריית בני ברק, הפך לעד מדינה במשפט נגד אבוחצירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il