X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראשי מוסדות התברות יצאו בקמפיין הגדלת תקציב התרבות אך לא מספרים שהכסף יגיע בסופו של דבר לקופן מוסדות ועמותות שימשיכו לשלם משכורות שמנות למנהלים וטלנטים למיניהם ולא לטובת הציבור
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. לא להיכנע! [צילום: פלאש 90]

בשנה האחרונה מתנהל קמפיין בראשו עומד "פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל" המוחה על תקציב נמוך שמקציבה מדינת ישראל לתרבות והדורש מהממשלה-מהמדינה להגדיל תקציבה למוסדות תרבות לכדי 1% לפחות מסך תקציב המדינה הכולל.
באחרונה אף הוגבר המאבק ולפני תחילת הצגות ואירועי תרבות בתיאטרונים מוקרא בפני הצופים מכתב עצומה, שנכתב על-ידי מארגני המאבק, הקורא לממשלה להגדיל תקציבה לתרבות ו"למנוע הרס התרבות". בן השאר נאמר בעצומה "היעדר תקציבים נאותים הביאו את התרבות הישראלית, למצב של להיות או לחדול. רק העלאת תקציב התרבות לרמה של 1% מהתקציב יבטיח את המשך היצירה הישראלית. ביחד, נבטיח את עתידה של התרבות הישראלית!
המאבק להגדלת תקציב התרבות זוכה לסיקור תקשורתי יחסית רב, ואין פלא בכך שכן עיתונאים רבים כידוע נמצאים בקשרים חבריים עם ראשי מוסדות התרבות, שחקנים ואמנים נוספים אחרים. עיתונאים לא מעטים מקבלים הזמנות וכרטיסי חינם לאירועי תרבות שונים, ולערבי השקות הכוללים לא פעם קוקטיילים מכובדים. כמה מהעיתונאים אף זוכים במסגרת מוסדות התרבות לתפקידים של מנחים וג'ובים אחרים למיניהם נוספים.
בראיונות עיתונאים בתקשורת טוענים מארגני וראשי המאבק, כי הגדלת תקציב המדינה לתרבות "תמנע את הרס התרבות, תשפר את מצבם של אמנים רעבים בארץ ותאפשר להביא את האמנות והתרבות ליותר ויותר אנשים שעד עתה לא נחשפו לה". האמנם?
הגדלת התקציב לא תשרת משמעותית את התרבות בישראל וצרכניה. אני אחרון שאטען כי תרבות זה לא חשוב ואני מסכים כי תקציב המדינה לתרבות בסך הכל באופן יחסי די נמוך, אולם אני משוכנע כי הגדלת תקציב התרבות במאות מיליוני שקלים מכספי משלם המיסים ולעיתים על חשבון תקציבי חנוך ורווחה, לא יגיע בסופו של דבר ל"אמנים רעבים" וגם ציבור צרכני התרבות מקרב הקהל הרחב לא ייהנה ממנו בצורה משמעותית. הוא לא ינוצל לסבסוד אירועי תרבות לאוכלוסיות "חלשות", דבר ראוי נכון וצודק, כדי לחשוף אותן לסוגים השונים של האמנות.
מי שכן ייהנה ממנו ובעיקר, הן מוסדות ועמותות התרבות שהכסף יכנס ישירות לקופתן ו"יבלע בהן" ויאפשר להם להמשיך לשלם משכורות שמנות למנהלים, לעובדים וספקי שירות מקורבים וטאלנטים למיניהם ולהתנהל לעיתים בהפקרות כספית. וזאת לדעת השקיפות במוסדות תרבות רבים נמוכה (ודאי לא כולם). רמת הפיקוח עליהם לא מספקת ובשם האמנות קיים בהם לא פעם בזבוז כספי ציבור מקומם.
לאור כל האמור לעיל קורא אני לשר האוצר ולאנשיו לא להיכנע למאבקם ולחצם של ראשי מוסדות התרבות ואנשי שלומם בשלטון בתקשורת ולדחות דרישתם להגדיל תקציב התרבות במאות מיליוני שקלים. הגיע הזמן שתקציב המדינה יבנה תוך ראיה ממלכתית רחבה וללא כניעה לקבוצות לחץ מקושרות מקורבות ואינטרסנטיות.

תאריך:  21/09/2014   |   עודכן:  21/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להיכנע "למוסדות התרבות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"מוסדות תרבות" אינם תרבותיים
לוגי  |  23/09/14 08:28
2
מי בכלל צריך את הסמולנים האלה ל"ת
שונאי ישראל  |  27/09/14 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
את הנקודה העיקרית של מעללי לפיד תפסה דווקא ח"כ זהבה גלאון ממרצ, שיצאה אף היא במתקפה נגד לפיד    הויכוח על ה"מדינה היהודית" ו"ערכי העם היהודי" משרתים רק את לפיד ולא את חשיפת הציניות שלו
חניאל פרבר
סימי ראש השנה נאמר הפיוט "היום הרת עולם" ששם מחברו אינו ידוע. דימוי לכך שבריאת העולם נעשתה כמו לידה ועל-כן במהלכו של הפיוט מזכירים בני האדם בתפילותיהם כי הקב"ה יכול לשפוט את יצוריו מכל זווית ראיה, כבנים, כעבדים או כבני אדם
עמי דור-און
בבירה נוצר מצב חדש ומדאיג הדומה לתופעה המתרחשת ביישובי המגזר הערבי בוואדי ערה ובמשולש, שהפכו להיות מעין מדינה בתוך מדינה שכניסת יהודים לתוכה פשוט מסוכנת
עו"ד דוד סנדובסקי
בפרוס תשע"ה מדינת ישראל בדיסאוריינטציה ואובדן דרך בביטחון, בכלכלה ובחברה. ה"דרייב" האקטיבי שאפיין אותה מאז הקמתה מתפוגג. ישראל תקועה ב"ניוטרל" ובתבניות מאובנות ומובלת ל"שום-מקום", בהעדר מנהיגות יוזמת ויצירתית. נתניהו מדשדש במצב עייפות ומיצוי עצמי אינרטי ויש למצוא לו תחליף מיידי
חגי הוברמן
"אם נפגע בחופש הפעולה של צה"ל ביו"ש גם הגדר וגם המאבטחים לא יוכלו למנוע את הטרור" – אלו דברים של בוגי יעלון לפני 7 שנים, אז למה הוא דוחף כיום להקמת הגדר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il