X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טרם הומצא אירוע שיאלץ את משרד הביטחון להתייעל תקציב הביטחון בנוי בעיקר כדי לספק שכר ופנסיות לבכירים, ולא ליצירת ביטחון סופי ומוחלט צבא רציני היה מכריע את המערכה בעזה
▪  ▪  ▪
דאעש. על-מנת לייצר סיבה לתקציב גבוה [צילום: AP]

המנצח זיקו גראציאני ניצח עשרות שנים על תזמורת צה"ל. מספרים עליו כי פעם אחת נכנס אליו רס"ר המחנה ודרש כי ייתן לו שני חיילים לתורנות שמירה. המנצח סירב וטען כי הוא זקוק לכל הנגנים בתזמורת. הרס"ר הצביע על שני נגנים בירכתי הבמה, ואמר; אני רואה כי שני אלו לא מנגנים עכשיו, אז תן לי אותם לשמירה.
מאז נאלץ המנצח לנצח על התזמורת באופן שכל הנגנים משתתפים בנגינה מדי כמה דקות, כדי שהרס"ר לא יוכל לקחתם לתורנות שמירה. נראה כי צה"ל מנגן את מלחמותיו כבר זמן רב בניסיון לשמר קצונה ופנסיות ולא במטרה לנצח מלחמות.
טרם הומצא אירוע שיאלץ את משרד הביטחון להתייעל
המדינות סביבנו מתמוטטות. הצבאות שלהן נשחקים בלחימה פנימית. הציוד שטרם נשחק שם הוזנח, וחלקו יצא מכלל פעולה. התופעה הזו מתוגברת באמצעים חשאיים. כבר שנים שצה"ל אינו עורך שינויים מתחייבים מהירידה בעוצמת האיומים הצבאיים נגד ישראל. חטיבות השריון הסורי נמחקו במלחמת האזרחים. השריון העירקי הושמד במלחמות המפרץ בעבר. כלי הרכב של הצבא העירקי נבזזו על-ידי מחבלי 'המדינה האסלמית' וחיילי עירק הוצאו להורג.
השינויים הללו מתועדים ב-'יוטיוב', ומדידים בצילומי לווינים. אבל צה"ל ממשיך לממן קריירות של משפטנים מיותרים, לממן את גלי צה"ל וביטאון במחנה ושלל פקידים מיותרים בצבא, אשר מסרבלים ומפריעים להילחם! בעיית הביטחון היא בעיקר קונצפציה שמתעקשת להשאיר אויבים מוחלשים, כדי לספק פרנסה לאלופים מקשישים.
חבר מביא חבר
הפוליטיקאים אשמים. הם מניחים לאלוף מקשיש לשמש שר ביטחון במקום אלוף מקשיש אחר. המועמדים לתפקיד רמטכ"ל מעולם לא היו זקנים יותר. גילם כ-58 שנים. מדובר בקבוצה שמזמן אינה מייצגת את המגויסים מהעם. קבוצה שמשמרת אחיזתה במקור פרנסתה. לכן הצבא מאיים ומכופף ידיים למשרד האוצר עם מופע האיומים של דאעש, שבב אל נוסרה, ואחרים; מאלץ את המדינה לפגוע בחוסנה התרבותי, התעשייתי, והמדעי, והם הבסיס לביטחון.
צריך לבצע הערכה מחדש של האיומים, המטרות, והנדרש מולם. אחר כך לבטל יחידות שלמות שאינן רלוונטיות עוד. לשחרר את אנשי הקבע, ולגרוט את המערכות המיושנות שהאויב היחידי שלהן הם פקידי האוצר. זה יקטין את הצבא, ויעשה אותו קטלני כמו שצריך!
בקשר לחיילים המיותרים בקריה? התשובה היא צבא מקצועי בשכר, ואז לא ישכרו אותם בכלל. צבא מקצועי יעביר גם הקריה, כדי להעשיר קופתו, ויעשה את זה מהר יותר מאשר האוצר מצפה.
תקציב הביטחון בנוי בעיקר כדי לספק שכר ופנסיות לבכירים, ולא ליצירת ביטחון סופי ומוחלט. צבא רציני היה מסיים עימותים בהכרעה, ולא מותיר אויבים מוחלשים בעזה, בלבנון, ובשומרון, שיספקו לו תעסוקה לנצח. מדובר באויבים שתקציבם זעיר, והם מצליחים להפגיז ערים במשך חודשים בישראל. כאשר הצבא טען כי הדברת החמאס תארך 5 שנים, התשובה המיידית של רה"מ הייתה צריכה להיות גדיעת כל צמרת צה"ל ושליחתה להשתחרר. כל אל"ם קרבי צריך לדעת כיצד מחריבים את עזה בשבוע לכל היותר, ומגישים אותה ריקה ומוכנה להתנחלות.
החלק שלא נמדד בתקציב הביטחון
אף אחד בישראל אינו יודע את 'מחיר הביטחון' באמת. חלק מהתקציב נרשם בתוך סעיפים אחרים. אני לא מתכוון לתקציב המוסתר של השירותים החשאיים. החיילים אשר משרתים ללא שכר ראוי אינם נמדדים כעלות. כ-8% מתקציב כל בית שנבנה מושקעים בממ"ד. כאשר אתה משלם במסעדה את עלות המאבטח, זה תקציב ביטחון אזרחי. כאשר אתה מפוטר מעבודתך בגלל שרות מילואים ארוך, אתה תורם את נזקיך 'לביטחון'. כאשר המשטרה מתעלמת מהתחמשות הערבים באופן בלתי חוקי בכפריהם, אנו נשלם בעתיד על מלחמה פנימית כדי לפרוק אותם מנשקם.
בינתיים אנו רק סובלים ממעשי הרצח והפשע שלהם. כאשר המשטרה תופסת ללא סיבה אקדחים ברישיון מיהודים שגרושותיהם החמדניות מעלילות עליהן בזדון; הפעולה הזו מייקרת את הביטחון השוטף בגלל שהציבור חשוף יותר לאלימות ונזקיה, ונדרשים יותר משאבים כדי ליצור ביטחון.
החיילים הרעבים
התביישתי כאשר ראיתי בטלוויזיה חייל שאינו יוצא לביתו כי אין לו כסף לחופשה. עבורו הצבא הפך לכלא. הצבא הישראלי מתנהל בתקציב שנתי של 60 מיליארד ש"ח ויותר. הגנרלים של מעצמות אירופה ואמריקה מתקנאים בשפע הציוד האיכותי של צה"ל. האם ייתכן בכלל שיהיה מצב שבו חייל כלוא בצבא? האם לא ברור כי מצב כזה מחליש לחלוטין את לכידות האומה?!

תאריך:  22/09/2014   |   עודכן:  22/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה ביטחון קונה תקציב הביטחון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אם תחליף את המלה משרד
ספוילר  |  22/09/14 14:38
2
אם תחליף את המלה משרד
ספוילר  |  22/09/14 14:38
 
- גם אונר"א מתדלק את עצמו לנצח
ירון זכאי 1  |  23/09/14 10:47
3
ביקורת על המאמר
יוסי גדור  |  25/09/14 17:38
 
- טרנספר לסיני
אהרון שחר  |  27/09/14 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם אלטלף
חוק הספאם התחיל מכוונה טובה, אולם הפך לפרנסה נוחה לתובעים סדרתיים    לצד זאת, הוא פוגע קשות באפשרויות השיווק והפרסום של עסקים קטנים
זאב בן-יוסף
נתניהו עדיין יכול לעצור את ההידרדרות של הליכוד במדרון אם יחזיר את הכוח ששלל ממוסדות התנועה ומפעילי השטח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ברית, שדוף, דרג שני, צבא פוליטי, ריבונות ופחד אמיתי    שנה טובה
משה חסדאי
אני מבקש להתוודות על חטאי, שפעלתי כך, שהמדינה היהודית תהיה קליפה ריקה בלי תרבות יהודית המושרשת במורשת היהודית
בלפור חקק
דברים לראש השנה    יום ראש השנה מכוּנֶה במקורות היהודיים "יום הזיכָּרון", ובעקבות זאת קראתי לשיר שלי "נְציב זיכָּרון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il