X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקרוב יתגברו הזעזועים והמשברים במפלגות הקואליציה הליכוד מצוי בתהליך התפרקות פנימית. יש עתיד בתהליך של אובדן אמון ציבורית. הבית היהודי במרוץ לוחמה סביבתית. מפלגות האופוזיציה בצפייה ארגונית...
▪  ▪  ▪
תסריט אפשרי לבחירות [צילום: פלאש 90]

כל הסימנים והתהליכים הגלויים והסמויים, המתחוללים לאחרונה בזירה הפוליטית, בנושאי ביטחון, כלכלה וחברה, מובילים למסקנה סבירה שבקרוב יתגברו הזעזועים והמשברים במפלגות הקואליציה.
זאת על-רקע מאבקים אישיים, עימותים אידיאולוגים, מחלוקות טקטיות בניהול המלחמה והכלכלה, וכמובן התגברות יריבויות יוקרה וכוח. כל זאת בנוסף למשבר האמון עם הנשיא אובמה, בקיפאון בשיחות עם אבו מאזן, בעיות התקציב, השביתות וערעור יחסי העבודה, והאיומים מאבו מאזן והאיחוד האירופי.
הליכוד מצוי בתהליך התפרקות פנימית. יש עתיד בתהליך של אובדן אמון ציבורית. הבית היהודי במרוץ לוחמה סביבתית. מפלגות האופוזיציה בצפייה ארגונית. מפלגת התנועה בהתלבטות קיומית. ברית האחים, לפיד ובנט התפרקה. השותפות הוותיקה בין ליברמן לנתניהו הסתיימה.
"העסקה" לניהול שיחות השלום בין לבני לנתניהו בבעיה. מסתבר שפרט למפלגות המוכרות, ישנן "מפלגות" נוספות שהשפעתן וכוחן בזירה הפוליטית גדול מאוד: כוונתי ל"מפלגת המתנחלים", "מפלגת התקשורת", "מפלגת ארגוני השלום", "מפלגת הארץ והשמאל הקיצוני". כולם בוחשים ולוחצים על המפלגות הרשמיות.
בהמתנה לפסטיבל בחירות קרוב
המציאות שנוצרה לאחר מלחמת "צוק איתן", ולקראת הלחצים המדיניים מאירופה, ארה"ב והפלשתינים בתביעות להקמת המדינה הפלשתינית, יגרמו להערכתי לשתי התפתחויות אפשריות. האחת, משבר ממשלתי והקמת ממשלה בהרכב קואליציוני חדש. השנייה, הליכה לבחירות מוקדמות.
רבים רוצים שינוי מבלי לפרט ולהסביר כוונות מהות השינוי. רבים סבורים בטעות שהחלפת ממשלה ושר אוצר יביאו להם שיפור מיידי במצבם הכלכלי. זו אשליה מוכרת בכל העולם הדמוקרטי. בצרפת, ביוון ובספרד הוחלפו ממשלות שהבטיחו שינוי. הן נבחרו על סמך הבטחות שכאלה ואולם כשהגיעו לשלטון לא יכלו לממש ההבטחות. זאת מאחר ששיפור כלכלי הוא איטי וארוך בניגוד לשינוי פוליטי שהוא מיידי.
ראוי להזכיר את כל המפלגות שלנו שהבטיחו שינוי. הן נבחרו ולא יכלו לממש הבטחותיהן, נכשלו והתפרקו ונעלמו מהזירה הציבורית: ד"ש התאיידה, מפלגת המרכז נעלמה, שנוי קרסה. מפלגות הגמלאים, צומת, תל"מ, הדרך השלישית, פלאטו שרון ולבסוף קדימה כולם התרסקו.
תסריט אפשרי למסע בחירות עתידי
כל המפלגות וכל המועמדים הוותיקים והחדשים, מימין ומשמאל, ימחזרו את כל הסיסמאות, ההבטחות, התוכניות והרעיונות הישנים, בעטיפות ואריזות של אשליות חדשות.
כולם יבטיחו פוליטיקה נקייה, ערכים, עקרונות והשקפות עולם.
כולם יציעו רפורמות, רעיונות והבטחות לתוצאות עתידיות.
כולם ימחזרו תוכניות שלום וביטחון, כלכלה ורווחה, צדק ושוויון. כולם יאשימו את קודמיהם בשחיתויות, בהרס הכלכלה ואובדן דרך. ואנחנו האזרחים נמשיך לריב ולהתקוטט בינינו. כביכול בשם אידיאולוגיות מימין ושמאל, שהפכו למריבות של האתמול. רובנו נמשיך להיות מכורים לתקוות של ההבטחות, שרובן הפכו לאכזבות.
בזמנים אלה של משבר ערכים פנימי וסכנה מאויב מוסלמי חיצוני, ראוי להזכיר לעצמנו את הצוו ההיסטורי של לקחי השואה והתקומה. "עם אחד וגורל אחד".

תאריך:  28/09/2014   |   עודכן:  28/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמנם צפוי מפץ של המפה הפוליטית?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
הכותבת דואגת למצוא נחמה לאחרים עד אשר היא צריכה למצוא תרופה גם לעצמה. בעוד היא הופכת לחולה דואגת המשוררת לא לעצמה אלא לזולתה. חייה שהוקדשו לאחרים אינם משתנים כשהיא שוכבת נאנקת מכאבים היא ממשיכה לדאוג לילדיה ולבעלה הסובל תמידית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נוסטלגיה, שוחד, משיכה, יִראָה, עקה ומתעקש    שנה טובה
אהרון שחר
כתבתי מכתב למומחה לשחיתות והסברתי לו כיצד למגר אותה ולהציל את האנושות. ארוך ומייגע, מיועד רק לאנשים הרוצים לשנות את העולם. בשעה אחת תלמדו את מה שאף פרופסור לא יודע
עו"ד אברהם פכטר
החלטת בג"ץ בנוגע לחוק המסתננים היא התעלמות מהמצב בשטח, המלמד על פצצת זמן שמניחים מסתנני עבודה לפתחה של ישראל    על הממשלה לפעול בנחרצות מול הבעיה, וגם להשיב את בג"ץ למקורותיו
רו"ח אלי אל-על
לא כל אחד יכול להכין הערכת שווי על כל נושא בכל חברה    לפני שבוחרים מעריך שווי למשימה ספציפית, יש לבדוק שורה של פרמטרים בנוגע לנסיונו, יכולותיו ודרכי עבודתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il