X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: יבול רב של תפוחי אדמה? - לַגְמַ"ח וְלא לפח בעושר ובאושר - נפלאות הסטטיסטיקה השיר לאבדון - תנו לנוער לחיות תקן מחייב בהסעות תלמידים ולקינוח רב בול
▪  ▪  ▪
לתת לבתי תמחוי ולעניים [צילום: יח"צ]

בל תשחית
לאחרונה פורסם שהחקלאים ישמידו 8000 טונות תפוחי אדמה בעקבות גידולי שיא בארץ, והצפת השוק המקומי ביבול, העלולים להביא לירידת מחירים.
לשפשף את העיניים ולא להאמין. האם זה קורה במדינת ישראל, שֶבָּה למרבה הצער יש נזקקים רבים? מדוע לא לתרום כמות אדירה זו לבתי תמחוי ולעניים, במקום להשליכם לפח ולעבור בזדון על 'בל תשחית'? איפה הלב היהודי הרחום ועם ישראל הוולונטרי? האם התמיכה בנזקקים פוסחת על המגזר החקלאי?
נפלאות הסטטיסטיקה
מתברר שלפחות על-פי הסטטיסטיקה אנחנו מסודרים. מדינת ישראל נמצאת ב-20 הכלכלות המובילות בעולם, ומככבת במקום האחד עשר בהיקף הנכסים הפיננסיים לנפש. ואם לא די בכך, גם 80% בציבור מאושרים. נפלאות הסטטיסטיקה כבר אמרנו?
אז איך זה מסתדר עם הנזקקים הרבים והמדוכאים כאן? ואולי מדובר לא באותה מדינה, אלא במדינת ישראל השנייה הענייה, והסקרים שפורסמו רק מצביעים על פער העמדות בישראל בין עניים לעשירים, ומבליט אותו ביתר שאת?
מתכון להתאבדות
כזכוּר, פרשת המורה לאנגלית בבית הספר התיכון 'תלמה ילין' בגבעתיים, שלימדה שיר על אדם שהתאבד, וביקשה מהתלמידים לכתוב מכתב התאבדות, עוררה בצדק סערה ציבורית.
דומה כי על-רקע מגמת העלייה במקרי התאבדות בקרב הנוער, ראוי היה שהמורה תנצל את השיר כדי לפַתח דיון בנושא התמודדות הסביבה עם תופעת ההתאבדות, ודרכי הסיוע במניעתה. אך נראה שהמורה פיספסה הזדמנות פז זו, ובמקום זאת בחרה להתמקד במכתב ההתאבדות, ובניתוח מניעיה, ובכך לתת לגיטימציה לתופעה.
למרבה הצער בשנים האחרונות היינו עדים למספר מקרי התאבדות של נערים ונערות על-רקע הצקות בפייסבוק, ובעולם אף פורסמו בשידור דיגיטלי חי התאבדויות של נערים בעידוד חבריהם. לאור זאת הדיון במניעת התופעה מקבל מִשנה חשיבות. יש להניח שזו גם הסיבה שהשיר אוּשר במסגרת תוכנית הלימודים של משרד החינוך.
תקן מחייב
התאונה שאירעה לאחרונה בין אוטובוס דן לרכב הסעות של תלמידים, שֶבה נפצע קשה ילד בן 6, חייבת להדליק נורה אדומה במערכת החינוך. כזכור, נהג המיניבוס ביצע פנייה אסורה ולא ציית לחוקי התנועה.
לא סוד הוא שתחום הסעות התלמידים בשוק פרוץ מאוד, ואין תקנים מחייבים בנושא. על משרד התחבורה והרשויות המקומיות לקבוע תקן מחמיר בתחום ההסעות, שיבטיח את איכות הנהג וכלי הרכב וכשירותם, לטובת בטיחות הנסיעה של הילדים, ואת החזרתם הביתה בשלום. לשם כך על הנהג להיות זהיר גם בהורדת הילדים מהרכב, לא להיות פזיז ולהפגין אחריות. זאת לאור מספר מקרי מוות של ילדים שנדרסו לאחרונה כשהנהג לא הבחין בהם.
רב בול
ראוי לשבח את השירות הבולאי בדואר ישראל על השקת הבול הנושא את דיוקנו של הרב עובדיה יוסף, לזיכרו במלאת שנה לפטירתו.
אין ספק כי כרב ראשי לישראל לשעבר, כפוסק הלכה וכאישיות תורנית משיכמה ומעלה, שהשפיעה רבות על הציבוריות הישראלית, השפעה שחרגה בהרבה מעֵבר להנהגה הרוחנית של תנועת ש"ס - שמוּר לרב מקום של כבוד בפנתיאון הלאומי.
כמו-כן ראוי לברך על הוספת חוברת תוכן על דמותו המרתקת, חייו ופועלו של הרב, המצורפת למארז בולים יוקרתי שהוציא הדואר. זהו שי ראוי ביותר, שהעניק השירות לציבור לקראת השנה החדשה והימים הנוראים, מתוך הוקרה לרב. קנקן נאה בתוכן נאה כבר אמרנו?

תאריך:  01/10/2014   |   עודכן:  01/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעושר ובאושר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון,חומר למחשבה.
א.  |  1/10/14 17:58
2
הנזקקים הרבים והמדוכאים..
ארז לוז  |  4/10/14 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
ישנם כאלה שהעצמת הקונפליקטים הפכה אצלם למקצוע והם מתפרנסים ממנו ב"פוזה" של מכבי האש של הקונפליקט, דקה לאחר שהועלה על-ידם והפך לאש מחלוקת בשדה קוצים פוליטי
יהודה דרורי
אובמה סרב להבין שהמגמה השלטת כיום באיסלאם היא הקיצונית של האחים המוסלמים והפלגים השונים שהיו בעלי אותה אידאולוגיה וזאת בכל העולם הערבי
איתן קלינסקי
בתאריך ה-11.9.2014 מציינת צ'ילה באווירה של פיוס לאומי סולח את יום השנה הארבעים ואחת, יום מר בתולדותיה, יום בו החל מסע רצחני שנמשך 16 שנה, ולמרבה הכאב, עד היום אלפים שנעלמו לא נודע מה עלה בגורלם
עו"ד צבי שוב, עו"ד עידית אייזדורפר
הדרך הנכונה לבצע חלוקה בעין של מקרקעיו בבעלות משותפת היא לאחר שבית המשפט יקבל חוות דעת מומחה על היתכנות החלוקה ועל אפשרויות הבנייה
עו"ד חיים שטנגר
בכל הכבוד הראוי, שום מערכת האמונה על טיהור וחיטוי כל חשד להטיית דין בקרבה, אינה יכולה לבדוק עצמה ויהיו העומדים בראש גוף בודק זה, מי שנקיון כפיהם, נישא אל מרחוק. עצם העובדה שהגוף הבודק וגם/או הגוף המבקר מעראכת זו וגם/או אחרת, בא מתוככי הגוף המבוקר, מטילה צל חשד אוטומטי בכל הכבוד הראוי עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il