X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דשא סינטטי הוא תחליף מצוין וחסכוני לדשא טבעי, אך יש להיזהר מסוגים נחותים שכוללים חומרים רעילים ונשחקים במהירות כאשר מדובר על ירידה באיכות, הכוונה היא בעיקר לחומרי גלם זולים, ללא חומרי שימור, ללא מסנני קרינה ועם לא מעט חומרים רעילים ומסוכנים
▪  ▪  ▪
המחיר הנמוך בא על חשבון איכות [צילום: AP]

בשנים האחרונות הפך להיות הדשא הסינטטי מוצר מבוקש ותחליף מצוין לדשא הטבעי בגינות פרטיות וציבוריות. הדשא הסינטטי הומצא לראשונה כבר לפני למעלה מ-50 שנה על-ידי חברת מונסנטו ונקרא בזמנו אסטרוטורף על שם האצטדיון הראשון שבו הוא הותקן ביוסטון טקסס. הוא הפך לתחליף לדשא טבעי במגרשי ספורט כגון, פוטבול אמריקני, גולף, כדורגל, טניס, בייסבול ועוד.
במהלך השנים עבר הדשא הסינטטי ויצורו לא מעט תהליכים ושיפורים טכנולוגיים. היצור הראשוני התבצע באמצעות מכונות לאריגת שטיחים באמצעות חומר גלם ברמה נמוכה, אשר הכיל חומרים כימיים רעילים. המגע של הדשא היה קשיח ולא נעים ועמידותו לאורך זמן הייתה מוטלת בספק.
עם השנים, לקראת סוף המאה ה-20, הומצא דשא סינטטי מסוג חדש, שהשינוי העיקרי היה חומר איכותי יותר, שנתן לדשא הסינטטי אורך חיים ארוך יותר ועמידות טובה יותר לשחיקה. גם תחושת המגע והדריכה על הדשא השתפרה בעיקר בעקבות חומר מילוי שהורכב מחול סיליקט וגרגירי גומי גרוסים מתעשיית מחזור הצמיגים. סיבי הדשא קיבלו צורה הדומה יותר לדשא הטבעי בעזרת סיב אשר הוגדר מקצועית כסיב מתפצל. הסיב היה מיוצר כך שכל "עלה" התפצל למספר רב של סיבים ובכך צורת הדשא הסינטטי קיבל מראה טבעי יותר ומלא יותר.
בעקבות עליית הביקוש לדשא הסינטטי, החלו להיכנס לתהליכי היצור מכונות המותאמות במיוחד ליצור דשאים סינטטיים מסוגים שונים, מה שאפשר יצור מהיר יותר, איכותי יותר ומגוון. סוגי הדשא הסינטטי החדשים היו רבים ומגוונים, כך שיכלו להתאים למגוון שטחים ופתרונות. וכך החל הדשא הסינטטי לשמש גם כתחליף ראוי ונעים לעין בתחום הגינון הציבורי והפרטי.
הדור האחרון של הדשא הסינטטי מגיע במגוון צורות, גוונים ומאפיינים שונים. החשובים ביניהם הם איכות חומרי הגלם, מבנה בסיס ותוספי השימור שמאפשרים לדשא הסינטטי לעמוד בתנאי מזג-אוויר קיצוניים ובשחיקה אשר נובעת בעיקר משימוש מוגבר.
סוגי הדשא הסינטטי החדשים מיוצרים לכמה פלחי שוק אשר גם בהם יש פילוחים וסוגים שונים, למשל בתחום הספורט, אפשר למצוא סוגי דשאים גבוהים, בעלי סיבים אחידים מחוזקים ודלילים יחסית כדי לאפשר מקום לחומרי המילוי כגון חול סיליקט וגרגירי גומי, אשר מתאימים למגרשי כדורגל, פוטבול אמריקני ובייסבול, ומנגד דשאים בעלי סיבים מתפצלים, נמוכים וצפופים מאוד בענפי הטניס והגולף.
בתחום הגינון, הדשאים הסינטטים הנפוצים, הם אותם סוגים שמשלבים כמה גוונים של ירוק וצהוב, כדי לשוות מראה טבעי. טעות נפוצה היא לחשוב ולבחון את איכות הדשא על-ידי נתונים כגון גובה וצפיפות. מה שמאפשר ליצרני הדשא לייצר דשאים ברמה נמוכה, מאחר שהצפיפות הגבוהה מפצה לכאורה על חומרי גלם זולים ונחותים וטכנולוגיית יצור מיושנת שאינה תואמת את הצרכים הקיימים.
דשאים אלו אכן נראים לא רע בתחילת דרכם, אך לאחר פרק זמן קצר ו/או שימוש מוגבר בדשא הסינטטי, הוא מתחיל להישחק ולהתבלות בקצב מואץ. דשא סינטטי באיכות טובה אמור להחזיק בממוצע כשמונה שנים, כאשר היצרנים האיכותיים והמוכרים, נותנים אחריות בין שלוש שנים לחמש שנים (תלוי בסוג ובשימוש).
בשנים האחרונות עקב תחרות גוברת בין היצרנים והמשווקים, מחירי הדשא הסינטטי צנחו בעשרות אחוזים, הבעיה שברוב המקרים אם לא בכולם, המחיר הנמוך בא על חשבון איכות ואורך חייו של הדשא הסינטטי. כאשר מדובר על ירידה באיכות, הכוונה היא בעיקר לחומרי גלם זולים, ללא חומרי שימור, ללא מסנני קרינה ועם לא מעט חומרים רעילים ומסוכנים. כמובן שלאור כל זה, איכות הדשא הסינטטי נמוכה בהרבה ואינה באמת מתאימה לדריכה ושחיקה מרובה.

הכותב הוא מנכ"ל פשוט ירוק
תאריך:  01/10/2014   |   עודכן:  01/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לא מספרים לנו על דשא סינטטי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה יהיה עם כתבות יחצניות כאלה
גאיה ד.  |  1/10/14 13:12
2
הסר דאגה מלבך
אהרון שחר  |  2/10/14 09:19
3
נכון מאוד
גילילילי  |  23/07/15 15:57
4
מה שהכי חשוב לדעת על דשא סינטט
דודי בר  |  15/11/16 11:27
5
דשא סינטטי בגני ילדים
אורןק  |  28/03/18 00:58
6
דשא סינטטי
אורן1234  |  10/02/19 14:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: יבול רב של תפוחי אדמה? - לַגְמַ"ח וְלא לפח    בעושר ובאושר - נפלאות הסטטיסטיקה    השיר לאבדון - תנו לנוער לחיות    תקן מחייב בהסעות תלמידים    ולקינוח רב בול
אליהו קאופמן
ישנם כאלה שהעצמת הקונפליקטים הפכה אצלם למקצוע והם מתפרנסים ממנו ב"פוזה" של מכבי האש של הקונפליקט, דקה לאחר שהועלה על-ידם והפך לאש מחלוקת בשדה קוצים פוליטי
יהודה דרורי
אובמה סרב להבין שהמגמה השלטת כיום באיסלאם היא הקיצונית של האחים המוסלמים והפלגים השונים שהיו בעלי אותה אידאולוגיה וזאת בכל העולם הערבי
איתן קלינסקי
בתאריך ה-11.9.2014 מציינת צ'ילה באווירה של פיוס לאומי סולח את יום השנה הארבעים ואחת, יום מר בתולדותיה, יום בו החל מסע רצחני שנמשך 16 שנה, ולמרבה הכאב, עד היום אלפים שנעלמו לא נודע מה עלה בגורלם
עו"ד צבי שוב, עו"ד עידית אייזדורפר
הדרך הנכונה לבצע חלוקה בעין של מקרקעיו בבעלות משותפת היא לאחר שבית המשפט יקבל חוות דעת מומחה על היתכנות החלוקה ועל אפשרויות הבנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il