X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ערב יום כיפור עלינו לעצור ולנהל חשבון נפש של ממש, ולפני שנכפר על חטאינו נבליג על נקיפוֹת המצפון ונלמד ליהנות מהם ולהעריך ולהודות על כל הטוב והיפה סביבנו
▪  ▪  ▪
ללמוד מנקיפות מצפון

נהוג לחשוב שיום כיפור נועד לכפר על כל חטאינו בשנה החולפת, אבל כדאי להקדיש לכך מחשבה נוספת. חשבון נפש, בוודאי, בקשת סליחה מכל מי שאנו מכירים, ללא ספק. שהרי למדנו במִשנָה את מה שדרש רבי אלעזר בן עזריה: עבירות שבין אדם למקום - יום הכיפורים מכפר; אולם עבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר, אלא עד שיֵרָצה את חברו. השאלה היא האם בכך די. אם תשאלו אותי - יש מקום לעוד כמה צעדים במסגרת חשבון הנפש ערב יום כיפור. הנה משהו שצריך לאמץ כדי שיום כיפור יהיה יום של חשבון נפש אמיתי ולא רק יום תפילה וצום.
להתוודות וליהנות מחטאינו
קודם כל, צריך להודות ולהתוודות בפני עצמנו (ולמעשה זה אומר שבאותה שעה אנו מתוודים למעשה גם בפני בורא עולם יודע כל, הבוחן כליות ולב ולכן בטוח שגם יודע לבחון את מוחנו), להתוודות על כל החטאים שחטאנו, בהנחה ובתקווה שאנו יודעים לזהות מהו חטא ומה לא. כי למרות שאכלנו מעץ הדעת (החטא הראשון הקדמון שלנו!) שאמוּר היה להעניק לנו תובנה של טוב ורע - לא בטוח שתמיד אנחנו יודעים להבחין ביניהם.
ובכל זאת, אחרי שזיהינו מה שזיהינו כחטאים, בואו נהדוף לרגע את נקיפות המצפון ונתחיל ליהנות מהחטאים שחטאנו לפני שנבקש כפרה עליהם ביום הכיפורים. הרי ידוע לנו מגיל צעיר שכל דבר טוב הוא - או לא חוקי או לא מוסרי או משמין; כלומר - סביר שכמעט כל דבר טוב באמת הוא בגדר חטא שחטאנו או לזולתנו או לעצמנו. אז למה שלא ניהנה מכל הטוב הזה.
האם באמת הכול שחור?
אחד החטאים היותר בולטים, בו חוטאים ישראלים רבים היא הנטייה לצייר תמונה שחורה משחור של המציאות. מכל העברים אתה שומע אצלנו רק תלונות, קיטורים, בכי ונהי על כל מה שסביבנו. קודם כל מה שקורה בבית, ואחר כך בעבודה, ובסביבת המגורים, וביישוב, ובמדינה בכלל - הכול גרוע. וכמובן - איך אפשר לא - בכול אשמה הממשלה בפרט ומנהיגינו בכלל, והפוליטיקאים האלה כולם - מושחתים, ברברנים, חושבים רק על עצמם ולא עלינו, וכולם גועליים ורשימת הגינויים והקיטורים עוד ארוכה.
טוב, ברור שחלק מזה נכון מאוד, אבל הֵי, רגע, נא לעצור שנייה ולחשוב. באמת? יד על הלב - הכול באמת גרוע? אין שום דבר טוב? ומה עם החלק המלא של הכוס? יכול להיות שרבע מלא, או חצי או אפילו יותר. אבל יש גם טוב במה שקורה סביבנו. אולי אפילו הרבה, אבל לא שמנו לב.
להביע תודה ולאהוב את היקום
כל רגע, כל יום, צריך לומר תודה על מה שיש לנו, לא לחשוב רק על מה שחסר. כל רגע, כל יום חייבים לשמוע מה יש לזולתנו לומר. אז נגלה פתאום שיש המון אנשים טובים סביבנו, נראה לפתע את נקודות האור גם במי שחשבנו שהוא רע וחסר תקנה, נלמד לאהוב את הטוב והיפה בזולתנו.
ולא רק את בני האדם סביבנו נלמד לאהוב. גם את כל בעלי החיים, את כל הצמחים, את כל היופי שאי אז נוצר או נברא בעולם כולו.
יש המון יופי וטוב מסביב. צריך רק להיחלץ ולצאת מהבועה האישית האטומה שלנו, להביט היטב סביבנו, להקשיב בתשומת לב, לתת ולהעניק מעצמנו למען אנשים בפרט, למען ברואי עולם בכלל.
אז גם נאהב את כל מה שסביבנו, את היקום כולו, כי הוא מלא יופי, הוד וקסם. ואז גם כל מה שסביבנו יאהב אותנו. לא נולדנו לסבול ולהיות שטופי מרה שחורה. נולדנו ליהנות מחיינו. אז נלמד ליהנות מהכול. גם מחטאים שחטאנו ויכופרו ביום כיפור, גם ממעשים טובים שיכפרו גם בשאר ימות השנה.
גמר חתימה טובה!

תאריך:  02/10/2014   |   עודכן:  02/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכפר וליהנות מחטאינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היית מצפה ששלום עכשיו בצלם
ספוילר  |  2/10/14 15:19
2
נכון, לא הכל שחור
אהרון שחר  |  5/10/14 18:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חננאל ובר
יהי רצון שנחזור בתשובה ביום הכיפורים - תשובה מאהבה - כך שגם אם נצא בסיכום שלילי, נמחוק אותו ונזכה להתחיל את השנה הבאה "בטבולה רסה"
ד"ר נמרוד פרידמן
במהלך החגים חשוב מאוד לכל אלה העוסקים בפעילות גופנית להקפיד ולשמור עליה    במהלך ארוחות החגים השתדלו להמשיך ולאכול מסודר, ולא להתפתות לעוגות הדבש ולמתוקים שבין הארוחות
ציפורה בראבי
לפני יום הכיפורים וביום הכיפורים נשמעת הכי הרבה המילה "סליחה". השם מצפה מאיתנו שנהיה טובים זה לזה ולא רק צדיקים לפניו. יש לבקש סליחה אם פגענו. יש לסלוח אם נפגענו. זמן סליחות
רחל גרנות
ארוחות דשנות בתחילת הצום ובסיומו עלולות בקלות להגיע ליותר מהצריכה היומית המומלצת לאדם בוגר    הארוחה המפסקת צריכה להיות דווקא קטנה וקלה וללא חריף ומלח
נעמה בן-דוד-טרבלסי
מה שיקבע את יכולתנו לעבור את הצום בקלות יחסית הוא מצבנו הבריאותי, אך לא פחות חשוב מכך, הוא הכנת הגוף לקראת הצום במזון ובנוזלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il