X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זאת לא השערה, לא פרשנות, לא איום סרק, אלא ציטוט מאחד מראשי חמאס עזה, חבר בכיר בהנהגה של ממשלת האיחוד אבו-מאזן הנייה.
וכך אמר מחמוד א-זהאר: "נקים חליפות בפלשתין הכבושה". ובכן עורו אחים עורו - הנחש רק השיל את עורו אבל לא שינה את אופיו ולא את מטרת קיומו
▪  ▪  ▪
מחמוד א-זהאר. קונספציה חדשה של חמאס [צילום: AP]

החליפות המוסלמית (סקירה)
תחת השושלת "האומיית" - האימפריה המוסלמית התרחבה למערב - צפון אפריקה וספרד למזרח אירן, עד הודו. משך השנים היו מאבקים פנימיים בתוך החליפות המוסלמית והשושלות התחלפו, אבל השושלת האומיית שרדה עד שהופלה ב-1031.
הכיבוש המונגולי החלקי
בשנת 1258, הכוחות המונגוליים בראשות הולגו חאן כבשו את בגדד, הרסו את העיר והוציאו להורג את החליף העבאסי. במרס 1924 ביטל נשיא הרפובליקה הטורקית את החליפות, כחלק מהרפורמות. ביטול וחיסול החליפות האיסלאמית - הייתה תוצאה של מלחמת העולם הראשונה, בה רוב מדינות האסלם נכבשו ע"י מדינות המערב, והשפעתן גברה והאוצר את ביטול החליפות האיסלאמית.
בסוף המאה ה-15 ותחילת המאה ה-16, נולדה האימפריה העותומנית. האימפריה העותומנית התקיימה מתחילת המאה ה-13 ועד תחילת המאה ה-20 והשתרעה מדרום מזרח אירופה עד לצפון אפריקה וחצי האי ערב. האימפריה העותומנית הייתה בין הכוחות הפוליטיים המשפיעים ביותר בעולם בין המאה ה-15 עד המאה ה-18, עד שהתפרקה במלחמת העולם הראשונה.
טורקיה הפכה מאז לטורקיה המודרנית, עד שארדואן וממשלתו העכשווית, מנסים להחזירה לאחור, חוזרים לאיסלאם ובליבו יש תקווה וחלום להחיות את האימפריה העותומנית בראשותו.
כהערה חשובה יש לזכור - שארץ ישראל הייתה חלק מהאימפריה העותומנית, עד לגירושם ע"י האנגלים.
השפעת האימפריה העותומנית, באירופה הייתה רבת שנים ורבת הישגים, שרידים רבים עדיין, נשארו באירופה מאז ולא מעט זיכרונות לא נעימים של מדינות שהיו תחת הכיבוש העותומני.
בספרד ניתן לזהות עד היום כמה מהמפעלים של אז כמו בגרנדה (הארמון האלהמברה והגנים התלויים), או בקורדובה המסגד בעל 400 העמודים וכו'. כאשר בולגריה זכתה לעצמאות היא עשתה טרנספר למיליון טורקים, שהוציאה מבולגריה לטורקיה, והעולם לא התרגש, לא התרעם ולא התערב.
האביב הערבי עורר כמה שדים ישנים מרבצם וביניהם השאיפה להקמת חליפות איסלאמית במזרח התיכון. הקבוצה המובילה את הטרנד החדש והמסוכן הזה, הוא דאעש על אמצעיה ומטרותיה.
חמאס קפץ על העגלה ומנסה בעזרת הסתה קיצונית ואמצעים קיצוניים, לרכוש אהדה ואולי תמיכה של כוחות הרשע במלחמתם בציונות, ביהודים ובמדינת ישראל. לכן, כל החולמים, הפרשנים, התמימים, שבתוכנו, שחושבים עדיין ברצינות או בתמימות שאבו-מאזן והנייה, כממשלת האחדות - הוא או הם יכולים להיות פרטנר להסדר שלום, חיים בפלנטה אחרת, וכדאי וראוי שיתעוררו.
ההצהרה של מחמוד א-זהאר אינה קריאה אישית בחלל ריק, היא תוצאה של קונספציה חדשה של חמאס, שעל ישראל לקחת בחשבון כאיום חדש/ישן לא תיאורטי בלבד.
לסיכום, ככל שנגיב מוקדם יותר, חכם יותר, נבון וחזק יותר, נרחיק את "חיידק האבולה החדש" מגבולותינו ובאותה הזדמנות צריך לעורר את המערב לסכנה החדשה.

תאריך:  12/10/2014   |   עודכן:  12/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חליפות איסלאמית - במקום מדינת ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה חדש?
סצך  |  12/10/14 16:02
 
- על החליפות האיסלמית
דוד שאול  |  26/10/14 22:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אביתר בן-צדף
היה דובר אל-קאעידה    נתפס בירדן לפני כשנה וחצי, והובא לארצות-הברית    בניגוד למחבלים אחרים, נשפט בפני בית משפט אזרחי בניו-יורק ולא בבית-דין צבאי
דוד א' פרנקל
על מנהיגי העולם החופשי לפעול ללא שהיות בכל הכוח והעוצמה כדי להגן על העולם האנושי. עליהם להבין כי "זכויות האדם" על מגילותיהן, אמנותיהן, הצהרותיהן ופסיקותיהן, נועדו לשמש את אלה שמכבדים אותן. הן לא נועדו להיות נשק להשמדה עצמית
מנשה שאול
דף הפייסבוק "ישראל דוברת ערבית" העלה פוסט על שיריה של הזמרת הלבנונית פיירוז שאותם שרה בישראל, בעברית ובערבית, להקת "טורקיז". עיתון "אלספיר" הלבנוני פרסם מאמר ארוך בכותרת: "מה חדש בתרבות השוד הישראלי?"
רפאל בוכניק
ארגון טרור איסלאמי חדש, חוראסאן, מציב איום על התעבורה האווירית האזרחית בעולם כולו    בכיר אמריקני: ייתכן שמדובר בארגון מסוכן אף יותר מארגון המדינה האיסלאמית
מנשה שאול
מדינות ערב אינן מהססות לבקש מן המערב שיקריב את דם חייליו כדי להציל אותן מ"המדינה האיסלאמית" - פרי מלחמותיו של עולם האיסלאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il