X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למדינות העלולות להיפגע מן הנגיף הקטלני אין ברירה אלא לנקוט בצעדים חריגים, ולמנוע באופן מוחלט את הכניסה לשטחן של המטוסים והנוסעים המגיעים מיעדים - בעיקר במדינות אפריקה
▪  ▪  ▪
נתב"ג. לחסום את אמצעי העברת המחלה [צילום: פלאש 90]

העולם מבוהל בגלל ה"אבולה" המתפשטת כמו אש בשדה קוצים יבשים, כשכמעט כול הרשויות השלטוניות עוסקות בניסיונות לקדם את פני הרעה שאיש באמת אינו יודע איך להתגונן בפניה. מבלי להיכנס לצד הרפואי של ההתמודדות הנדרשת, יכול להיות שפתרון הביניים חייב להיות בתחום הבידוד וחסימת אמצעי העברת המחלה. אחד הגורמים שיתכן שהוא המוביל את התפשטות המחלה הוא התנועה האווירית ברחבי העולם.
בכל רגע נתון טסים בשמיים אלפי מטוסים המעבירים נוסעים ממקום למקום. כל מי שיציץ בלינק שלהלן www.flightradar24.com יוכל לראות את הצפיפות הרבה בשחקים שמעליו, ולהתרשם מממדיה האדירים של התעבורה האווירית הזו. אבל עם כל הטוב והמועיל טמונה בה גם סכנה ממשית לבריאותם של רוב תושבי כדור הארץ. הסיבה: מאות אלפי הנוסעים במטוסים אלה עלולים להוות הגורם המפיץ את נגיפי האבולה, שעליה הכריז ארגון הבריאות העולמי כי היא "מגפת מוות מסוכנת ביותר".
במסגרת ההתגוננות של האנושות נגד המחלה שכבר המיתה אלפי בני אדם, החלו ממשלות רבות, כולל הרשויות של ישראל, לבדוק מהם צעדי הבלימה והמניעה האפשריים. מומחים למחלות זיהומיות ברחבי העולם מעריכים, כי למדינות העלולות להיפגע מן הנגיף הקטלני אין ברירה אלא לנקוט בצעדים חריגים, ולמנוע באופן מוחלט את הכניסה לשטחן של המטוסים והנוסעים המגיעים מיעדים - בעיקר במדינות אפריקה - שבהם נתגלתה המחלה בהיקפים משמעותיים.
אין ספק שצעד קיצוני שכזה - גם אם יהיה זמני - יפגע מאוד בחברות התעופה ובתעבורת הנוסעים בעולם, אך הוא בהחלט עדיף על התפשטות בלתי נשלטת של המחלה הנגיפית הנוראה שעדיין לא נמצא לה מרפא. אובדן שליטה על המגיפה עלול להוביל לצורך בהתמודדות גלובלית שקשה לשער את היקפה ונזקיה.
יכול להיות שחוקרי מערכת ייצור התרופות יצליחו בעתיד למצוא חיסון ל"אבולה", אך עד אז, אם לא ייעשה צעד קיצוני, כמו הגבלת התנועה האווירית, עלול העולם להידרדר אל אובדן חיים של מיליוני בני אדם, בדומה למגפת "המוות השחור" שמקובל לזהות אותה עם מחלת הדבר, שהכתה באסיה ובאירופה במשך כחמש שנים (1347-1351) וקטלה, לפי הערכות שונות, בין 20 ל-25 מיליון בני אדם באירופה ומיליונים באסיה.
אחת משיטות ההתמודדות עם הפצת המגפה באותם ימים הייתה הבידוד שמסגרתו הורו השלטונות לכול כלי השיט המסחריים, שעליהן התבססה כלכלת העולם, לעגון הרחק מנמלי היעד המסחריים במשך 40 ימים (תקופת הדגירה של המחלה) ורק אחרי בדיקה רפואית הותרו העגינה בנמלי היעד ופריקת המטענים. יכול מאוד להיות שדווקא שיטות הבידוד העתיקות האלה יועילו, לפחות כצעד מנע זמני, לא פחות מהחיסונים, אם וכאשר יפותחו כאלה.

תאריך:  15/10/2014   |   עודכן:  15/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבלימת האבולה דרוש בידוד התנועה האווירית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עפי בגצ אין למנוע מפליטים
rרופא  |  16/10/14 06:54
2
ממשל אובמה ממשל של פושעים !
מסעודה משדרות  |  16/10/14 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת האבולה
איציק וולף
הנשיא האמריקני צפוי ללחוץ על מנהיגי מדינות רבות בניסיון להביא אותם לצעדים נוקשים יותר למניעת התפשטות מגפת האבולה    4,447 בני אדם מתו עד היום    ראש צוות החרום באו"ם: "האבולה זוכה בינתיים במרוץ"
מירב ארד
רה"מ כינס דיון שני בנושא הנגיף הקטלני    נתניהו: מדינת ישראל נערכת על-מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה
אביתר בן-צדף
גרמניה הקצתה להגנתה פחות מהסכום שהמליצה נאטו    תקלות נשנות בציוד ובאמצעי לחימה הגרמניים עוררו ביקורת ציבורית רבה בגרמניה כלפי משרד ההגנה, כלפי אורסולה פון דר לאין, שרת ההגנה, וכלפי בכירי משרדה
מירב ארד
כך הודיע ארגון הבריאות העולמי    עד כה נדבקו בנגיף 8,033 בני אדם    בספרד מאושפזת אחות שנדבקה מבנגיף כתוצאה מטיפול בכומר שהגיע מסיירה לאון    בארה"ב מרחיבים את הבדיקות בשדות תעופה בחמש מדינות אליהם מגיעים עיקר התיירים מהמדינות הנגועות
עופר וולפסון
באומרו כי התפרצות האבולה במערב אפריקה מהווה איום פוטנציאלי על הביטחון העולמי, נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לשלוח 3,000 אנשי צבא אמריקני לאזור המוכה על-רקע דאגות כי המחלה המתפשטת יוצאת מכלל שליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il