X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: נעדר שיעור המשתתפים בבחינות הבגרות הגברת הראשונה מודל לחולים קוריאה - שיעור ביהדות נא להכיר: הכלב הנאמן ולקינוח הליצן העצוב
▪  ▪  ▪
בגרויות. שיקוף תמונה ריאלית? [צילום: פלאש 90]

כמה השתתפו?
לאחרונה פורסמו שיעורי הזכאות לבגרות בערי ישראל. היישוב כוכב יאיר כיכב בראש הרשימה, ולעומתו יישובים חרדים, דוגמת בני ברק וביתר עילית, מוקמו בתחתיתה.
נדמה לי שמהסקרים הללו נעדר מרכיב חשוב, והוא שיעור התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות. כך למשל תלמידי ישיבה חרדים רובם אינם נבחנים בהן, אך לפי סקרים אחרים הם מצטיינים במבחנים הכלליים ובמכללות. לכן האחוז הנמוך בבגרות משקף את השתתפותם הנמוכה, אך לא את הישגיהם. מן הראוי אפוא לתקן את הסקרים, ולהבא להוסיף את הפרמטר הנזכר, על-מנת לשקף תמונת מצב ריאלית ונכונה בנושא של כל מגזרי האוכלוסייה.
הראשונה במחלה
מעֵבר לפן העממי שנחמה ריבלין תוסיף לבית הנשיא, כפי שמשתקף בראיון עיתונאי עימה, אין ספק כי בתוקף היותה הגברת הראשונה החולה במחלת הפיברוזיס, ומדברת עליה בגלוי ובהומור, היא תשמש מודל ציבורי לחולים אחרים בכלל, ובמחלה זו בפרט, כיצד לא להתבייש במחלה, ובמחולל החמצן הצמוד, ולהתייחס אליהם בקלילות, בחיוך ובמבט משועשע, ובכך להקל על חיי החולים, מבלי לשקוע בדיכאון ובחוסר תפקוד. נהפוך הוא. נחמה היא ההוכחה שאפשר להיות שמחים ופעילים גם עם המכשיר המנשים, ואף להגיע רחוק לצד כס הנשיאוּת. כל הכבוד!
מיהו קוריאני
אחרי שהתנ"ך כבש את העולם, נעים לקרוא שהיהדות היא אור לגויים הקוריאנים, וכי התלמוד, המככב על מדף ספריהם, משמש מודל להם. למרבה הפרדוקס, כפי שמציין שגריר קוריאה, הקוריאנים יודעים יותר על היהדות מאשר הישראלים, שאימצו את התרבות המערבית.
דומה שזוהי תעודת עניות לישראל, כי בעוד הקוריאנים מאמצים את המודל היהודי בחינוך בכל הקשור לחיי משפחה וחברה, והם בעלי תודעה יהודית מפותחת, למרבה הצער הבוּרוּת בנושא בקרב הישראלים חוגגת, ורבים מהם מתנערים מערכי היהדות. בני נוער שנשאלו לפשר המושגים 'מעריב' ו'מוסף', השיבו שמדובר בעיתונים, במקום בתפילות. גם היהודי המבוגר לא איכזב את הממצאים העגומים בסקרים, וכשהוכרז שמו בעלייה לתורה, והוא נתבקש לציין, על-פי מיטב המסורת, בן מי הוא, השיב, לפרץ צחוקו המתגלגל של הקהל, שהוא בן 75...ואומנם, אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.
הלוואי וגם ההכרה בחשיבות לימודי הגמרא, ותרומתם לתרבות ולפיתוח החשיבה האנליטית, היו מוטבעים בקרב הישראלים כמו בקוריאה. ובא לציון גואל.
הכלב ואדונו
בן וכלבתו קימבה בחייהם ובפציעתם במבצע 'צוק איתן' לא נפרדו. אכן, הנאמנות ההדדית ביניהם מעוררת התפעלות. כשנפצעו דומה שבן דאג לקימבה לפני שדאג לעצמו. וכידוע, זהו גם היחס של הכלב לאדונו, מסירות ונאמנות ללא סייג, עד שהוא נכון להקריב את חייו למען אדונו, ומעדיף את חיי אדונו על פני חייו הוא.
כך מסופר בגמרא, על יינן, שפעם אחת משרתו הטיל רעל לאחת החביות. כשביקש בעל הבית לשתות מהיין המורעל, מיד קפץ כלבו לתוך החבית, הורעל מיינה ומת, ובכך הציל את חיי אדונו. הלוואי שנזכה לנאמנות מופלאה כזאת בין בני אדם.
הליצן העצוב
אמריקה שואלת מה גרם להתאבדותו של גדול הקומיקאים בעולם - האם זה הכישלון הקופתי (תרתי משמע), הסם והאלכוהוליזם, מחלת הגוף והנפש? דומה שהתשובה היא הכל נכון. אך מעל הכל יש גורם מרכזי, שלא הוזכר, המאפיין סלבריטאים רבים, והוא ההתמכרות להצלחה מחד-גיסא, והעדר משמעות לחיים - הנותן טעם להם - מאידך-גיסא (זוכרים את ספרו של הפסיכולוג ויקטור פרנקל "האדם מחפש משמעות"?).
לכן רובין, כרבים מעמיתיו בבראנז'ה, לא הצליח להתמודד עם קשיי החיים. לא האינטליגנציה הגבוהה עמדה לו בשעותיו הקשות, ולא ההומור, שהיה כלי עבודה, אך לא סייע לו להסתכל על החיים במבט משועשע ולקחת אותם בקלות, ובמקומם נזקק להתמכרויות הכבדות.
דומה שרובין היה אותו ליצן עצוב, אשר כמו בבדיחה הידועה פנה לפסיכיאטר שיחלץ אותו מדיכאונו העמוק, וזה היפנה אותו לליצן המצחיק שבפינת הרחוב, מבלי לדעת שזה הוא. אי-אפשר גם לקחת ממנו את דאגתו לזולת, שבאה לידי ביטוי בהעסקת הומלסים בהפקת הופעותיו, שהיה סעיף בלתי נפרד מחוזה העבודה. ראוי שאומנים אחרים ילמדו ממנו. ובא לעניי ציון והעולם גואל.

תאריך:  22/10/2014   |   עודכן:  22/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון
רוב הישראלים אינם מנצלים את האפשרות לקבל מהמדינה החזר על תרומותיהם למוסדות מוכרים. החודשים האחרונים של השנה הם הזדמנות מצוינת לשלב תרומה למטרות חברתיות חשובות עם זיכוי במס
יעקב עמר
את העומס על בתי המשפט ניתן לצמצם בצורה חדה בשני אמצעים פשוטים: לשלוח לכלא את מי שמשקר בהליך אזרחי, ולקבוע שכל העניינים שבין אותם צדדים יידונו בפני שופט אחד
חיים שטנגר
אם ידע כל אזרח ותושב מדינת ישראל, כי מדינת ישראל משתתפת במצוקת הדיור שלו, באופן שהיא תכיר בהוצאות תשלום דמי המשכנתה החודשיים כהוצאה מוכרת, לצרכי חישוב המס השנתי המגיע ממנו, הרי זו תהיה תחילת המפנה והשינוי החברתי
מרדכי ליפמן
הציבור בישראל מרותק היום לתופעות של שנאה. מרותק אך הן מאוסות בעיניו: שנאה לכל מה שמריח ישראליות. שנאה לציונות. שנאה לצה"ל, שנאה לממשלה וכמובן שנאה לביבי בתפקידו כראש הממשלה ולכל מי שיבוא במקומו - יש להניח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    זדון, הפתעה, בורחים בלבד, מסל"ם    שבת שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il