X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי שינה, בור, לא אלמן ישראל, תעודה מקושטת ובזבוז
▪  ▪  ▪
בגרויות בישראל. בורות מוכחת [צילום: ששון תירם]

"לילות לבנים"
בתחקיר הקרב על ג'זין במלחמת שלום הגליל סיפר סמ"פ שריון, שבשלב הסופי בקרב אנשיו היו כל כך עייפים, עד שהחלו לכוון את תותחיהם אל הירח, שנראה להם כמו זרקור.
משתתפים אחרים בישיבת הקצינים סיפרו על חוויות דומות.
אמנם אי-אפשר להבטיח חמש-שש שעות שינה לכל לוחם במלחמה, אך התופעה של חוסר שינה מאפיינת מאוד את ההווי הצבאי, גם בשגרה, ומנחיתה את ביצועי הלוחמים והמפקדים.
נזכרתי ב"לילות הלבנים" כשקראתי את אזהרתה של גנרל פטרישיה ד' הורוהו, קצינת הרפואה הראשית של הצבא האמריקני, "אם חייל ישן פחות משש שעות במשך שישה ימים רצופים, יכולתו השכלית קטֵנה בחמישית, וזה כמו שיש בדמו 0.08 אחוז אלכוהול".
בהרבה כנסים שמעתי על החשיבות הרבה של ה"קורפוראל האסטרטגי" - החייל, שצריך לפתור כהרף-עין בעיה בשדה הקרב, ואם יטעה - יחולל אסון. מורכבות המערכה וסיבוך מערכות הלחימה מטילים עול כבד במיוחד על מקבלי ההחלטות - ולאו-דווקא רק על הקצונה. כפי שאמרה גנרל הורוהו, "האדם הוא אמצעי הלחימה החשוב ביותר שלנו". הלוחם נדרש להיות חד-הבחנה, שקול ומהיר-תגובה - תכונות שהופכות לנדירות בחוסר-שינה מתמשך.
מסקנתה נכונה גם לנו - יש להקפיד על שעות שינה ועל תזונה מתאימה, כדי לשמור על יכולתו השכלית של החייל, שגורל המערכה תלוי בו. משום-מה יש לי הרגשה, שדבריה סותרים אתוס מפוקפק, שנוצר ביחידות הלוחמות.
תועמלן בוּר
"אני רוצה להקיא", כתב לי חבר אמריקני בתגובה לראיון עם הנשיא אובמה, שבו הגדיר את ארצות-הברית כ"מדינה מוסלמית".
בראיון לערוץ צרפתי חשף אובמה את הידוע היטב - היותו תועמלן איסלאמיסטי - דבר שאיני מאמין שיעשה כעת בראיון לערוץ אמריקני, ערב בחירות-המשנה בארצות-הברית, בסוף החודש הבא.
אמנם, בארצות-הברית יש כמות אדירה של מוסלמים, אך קשה להגדירה כמדינה מוסלמית, אלא לצורכי תעמולה גרידא. יתר על כן, למרות מספרם הגדול, המוסלמים הנם מיעוט קטן (4.5 אחוזים בלבד) בארצות-הברית, שמוגדרת, למרות התעמולה והבורות הנשיאותיות, כמדינה בעלת ערכים "יהודים-נוצריים".
דרך אגב, אין זו הפעם הראשונה, שאובמה עושה טעויות (?) כאלו, ומפגין ברבים את בורותו. לפני כמה שנים הבהיר בנאום, כי ארצות-הברית מבוססת על מסד ערכי, שתרמו לה המוסלמים. למיטב זיכרוני, התרומה היחידה הנה שסוחרי העבדים הגדולים היו מוסלמים, שפשטו, רצחו, אנסו והשמידו שבטים שלמים באפריקה.
נרגעתי
משה כחלון הודיע על הצטרפותו למרוץ הפוליטי, ונרגעתי. הנה הבלון התורן, שיחליף את שטויות יהיר לפיד ואין עתיד.
לא אלמן ישראל, אלא דל-שכל.
כבר לפני עשרות שנים הגיתי את "חוק ההלימה הראשון", שקובע, "לכל מכסה יש פח"; וכל יום אני מקבל אישושים לחוק הזה. משמע, את הזוועה, המנהיגה את חיינו, בחר העם היושב בציון, והיא אומרת הרבה על רמתו ועל טיבו.
אומרים שאילנה דיין תהיה מספר 2 של כחלון. זאת אומרת, שסוף-כל-סוף נגאלנו מפעולתה בחסות מועצת גדולי הבג"ץ, שמכופפת חוקים ומעקמת היגיון, כדי לא להרשיעה. רק בגלל זה כדאי.
תעודה חסרת כל ערך
משרד החינוך פרסם נתונים על הזכאות לתעודות בגרות בשנת תשע"ג - הרבה חשבונאות חסרת תוחלת. זה היופי בסטטיסטיקה - דרכם של הנוכלים לשקר, שיכולה להגיד המון, ולהביע לא-כלום.
קראתי, וחייכתי - המשרד קשקש הרבה, אך לא טרח לסכם את הנתונים - לא כמותית ולא באחוזים. זאת, כיוון שלמרות הורדת רמת הבחינות לרמת תחתית סוליית הנעל, רק כמחצית מתלמידי ישראל זכאים לתעודה, המוכיחה על בורותם.
אחר כך הם מציפים את מסדרונות האוניברסיטאות בזכות כאילו תעודת בגרות חסרת-כל-ערך, שהנפיק להם משרד החיוך. בזכות הנייר המקושט הזה עכשיו יוכלו הבורים להיות סטודנטים, ולא יצטרכו מיון נוסף. לפי תוכניתו המבריקה של שר החיוך, תספיק תעודת הבגרות, שאין לה כל ערך, לכניסה לאוניברסיטאות ולמכללות.
יש לי הצעת ייעול לשר החרוץ מאוד, שמחפש גימיקים תחת כל עץ רענן: תחובר תעודת התואר השני לתעודת הלידה, וקבלתה תחייב רק בתשלום סמלי של שכר לימוד.
למה?!
ראובן ריבלין, הנשיא, שוב כשל בלשונו (?), והצטרף למבקרי העם והמדינה.
וזה מזכיר לי את שאלתי הפשוטה - מה עווה העם הזה ומה חטאה המדינה, שצריכים לשדוד מהם מיליוני שקלים, כדי להחזיק את המוסד המיותר לחלוטין הזה?!

תאריך:  22/10/2014   |   עודכן:  22/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תת-רמה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הפוסל במומו פוסל: בן-צדף קובע
רמה אדלר  |  22/10/14 10:53
 
- ובכל זאת, הערונת קטנה
אכן כך.  |  22/10/14 12:58
 
- תמסה לברר מאיפה באו הנוצרים
סמך  |  22/10/14 14:33
 
- אתה ואני באים ממקומות שונים.
מיסיתי.  |  22/10/14 15:37
 
- מאוהד מושבע של מקארתי? ל"ת
מה אפשר לצפות,  |  22/10/14 15:45
2
בענין הבגרות המגזר הערבי צוהל
מגיב ותיק  |  24/10/14 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
מי אמור לפצות את האזרח על הזמן המושקע בטיפול במחדלי חברות התקשורת? מי ישלם על נזקים הנגרמים לבתי עסק? כל עוד אין תחרות המצב לא ישתפר
מתי דוד
חתרנות של קבוצות פוליטיות מבית, המשרתות אינטרסים זרים, בסיוע כספים זרים ועוינים, בזכות חופש הביטוי בדמוקרטיה, חייבת להיחקר, להיחשף ולהיפסק למען קיומו של שלטון החוק בדמוקרטיה הנתונה במלחמה
עמי דור-און
מי שרוצה לנצח בבחירות ולהרכיב את הממשלה הבאה, חייב לגבש תוכנית פעולה שתתמקד בבעיות הממררות את חייהם של אזרחי ישראל, להציג אותן במלוא חומרתן, להציע את הפתרונות הטובים ביותר - ולתקוף לכול רוחב החזית
עמוס עמירן
החלטתי להמשיך לכתוב, כדי לעשות שינוי, והפעם: כל עוד לא תהיה תחרות אמיתית בין חברות הכבלים ותשתיות האינטרנט, נמשיך לשלם יותר ולקבל שירות פחות טוב
ראובן לייב
ניצב בדימוס שחר איילון הוא המועמד הראוי ביותר לכהונת מפכ"ל המשטרה החדש, שבה הוא צמח מלמטה ושבמסגרתה הוא צבר את ניסיונו העשיר. לזכותו גם ייאמר שמעולם לא דבק בו רבב כלשהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il