X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד הארגון העזתי מחדש את הכנותיו להתקפות נגד ישראל, הארגון המוסלמי הקיצוני מחזק את אחיזתו החברתית בשטחים שנפלו לידיו בעירק ובסוריה
▪  ▪  ▪
מתכונן לסיבוב הבא [צילום: AP]

חופרים בראש

מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, אמר בתחילת השבוע, כי החמאס החל לשקם את המנהרות ההתקפיות שלו. לדבריו, יש להם עוד עבודה רבה, אך הם מבינים את החשיבות של מנהרות אלו.
שיקום מנהרות התקיפה מראה למעשה שאין לישראל הרתעה נגד החמאס. אולי הארגון לא מבצע ירי רקטי, אך גם פעילות לוגיסטית לטובת פעילויות התקפיות עתידיות מראה, כי הוא לא נבהל מהפגיעה שספג במבצע "צוק איתן" והוא מכין עצמו לסיבוב נוסף. הרתעה יעילה נגד החמאס יכולה להיות רק באפשרות לפגיעה בראשי הארגון. הם צריכים לנוע בחשש ולהסתכל תמיד למעלה, משום שבכל רגע יכולים לחסל אותם. רק אז, הארגון יחשוש לבצע פעילות התקפית כלשהי נגד ישראל.

נשק עם תירוץ

שר ההגנה האירני, חוסיין דגחאן, אמר השבוע שארצו מוכנה להעביר אמצעי הגנה ללבנון, כדי לעזור לצבא להילחם נגד קיצוניים שמאיימים על סוריה, עירק ולבנון. בהתייחסות לעובדה שמתן הסיוע מפר את הסנקציות על אירן, אמר שגריר אירן לשעבר בביירות, שהסיוע ניתן במתנה ללא תמורה כספית (דבר שלמעשה אי-אפשר לדעת) ולכן אין כאן הפרה של הסנקציות.
חוץ מהעובדה שמדובר בפרצה בסנקציות על אירן, הרי שאי-אפשר לדעת אם הנשק, או חלקו, יועבר לחיזבאללה. באמצעות התירוץ של מתן מתנה לצבא לבנון כדי להילחם בקיצוניים מסוריה, יכולה אירן להעביר נשק רב מאוד, שיכול בסופו של דבר לשמש את חיזבאללה נגד ישראל.

מכה שורשים

בעוד שדאעש ממשיך את כיבושיו בעירק ובסוריה, הוא רוצה לבצע שינוי תרבותי, חברתי, כלכלי ופוליטי. לרוב, מהפכות אידיאולוגיות כאלו גם מביאות לשינויים קיצוניים בחינוך. כך למשל במהפכה הבולשביקית: המהפכנים רצו לחסל את כוחה של הבורגנות במערכות חינוכיות ותרבותיות. במהפכה האירנית, המהפכנים רצו לבטל דעות ורעיונות שלא תואמים את תפיסתם הדתית.
בעירק ובסוריה, שנת הלימודים של דאעש החלה עם שינויים בבתי הספר ובאוניברסיטאות. השינויים באו לידי ביטוי בהחלפת חומרי הלימוד, השמטת ערכים כמו פטריוטיות וכל דבר שעומד בסתירה להשקפות הדתיות של הארגון. כמו-כן, בוטלו שיעורי אמנות, מוזיקה, פילוסופיה, היסטוריה ועוד.
הארגון יודע ששליטה באוכלוסייה ובשטח היא לא רק שליטה צבאית. כך שחוץ משינוי תוכניות הלימוד, הארגון גם מספק חשמל ומים באזורים שבשליטתו. דאעש בונה את עצמו לשליטה אמיתית ורחבה על כמה שיותר שטחים בעירק ובסוריה. דבר זה אמור להדאיג את ארה"ב ושאר מדינות הקואליציה, שכן הדבר יחייב להשקיע עוד יותר אמצעים במלחמה נגד הארגון.

דבר המומחה

לאחרונה חזר לאירן קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. סולימאני שימש כיועץ לכוחות הביטחון העירקים במאבקם נגד דאעש – מה שמלמד שלאירן יש כוחות קרקעיים בעירק, בניגוד לארה"ב ובעלות בריתה. כאשר חזר לאירן אמר סולימאני, שהן הפעולות של ארה"ב והן אלו של דאעש נדונות לכישלון, משום שאין בהן אמת; לעומת זאת, הפעולות של אירן יצליחו, משום שהן מייצגות את האמת.
בלי קשר לדברים שנאמרו, הדבר הכי חשוב היה הנוכחות של סולימאני בעירק. דבר זה מראה שאירן עומדת מאחורי עירק ומוכנה לעזור לה. טהרן כמובן תזכיר זאת לבגדד כאשר תצטרך את עזרתה. כדאי להזכיר, כי ספינת הנשק "קלוס סי" שלכד צה"ל לפני מספר חודשים, עגנה בעירק לחיזוק סיפור הכיסוי שלה.

מי מוסרי

השבוע נחשף, כי בתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הנייה, קיבלה טיפול רפואי בישראל בזמן מבצע "צוק איתן". הפעולה הזאת רק מחזקת את האמירה שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם. ובמקרה הזה לא רק צה"ל, אלא כל הגורמים שהיו מעורבים בטיפול בבתו של הנייה.
לעומת צה"ל, חמאס הוא שאינו מוסרי בעליל, כאשר הוא מנע טיפול רפואי מאזרחים אחרים ברצועה. מצב זה אמור לחזק את ההתנגדות האזרחית ברצועה לחמאס, שכן לא רק שאזרחי הרצועה נפצעים ונהרגים בגלל הארגון, אלא גם מונעים מהם טיפול רפואי נאות בשל פעולותיו. דבר זה מצטרף לרשימת הסיבות בגללן אזרחי הרצועה צריכים להיפטר מהחמאס, כדי שהם יוכלו לשגשג; האם זה יקרה – זה סיפור אחר.

תאריך:  23/10/2014   |   עודכן:  23/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין חמאס לדאעש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יעלון לא הפנים שהפלסטינים
מזרחן  |  23/10/14 10:57
2
מנהרות =/= תורהנם
שפכטל  |  2/11/14 07:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עופר וולפסון
לוחמי המדינה האיסלאמית תפסו ב-21.10 מטמון אחד לפחות של כלי נשק שהוצנחהועל-ידי כוחות הקואליציה בראשות ארה"ב, אשר היו אמורים להגיע לידיהם של אנשי מיליציה כורדים הנאבקים בקבוצה הקיצונית באחת מערי הגבול
אריאל י. לוין
לעומת זאת נרשמת תמיכה ניכרת הן באחים המוסלמים והן בחמאס    ההתנגדות לדאעש אין משמעותה תמיכה בארה"ב - אך הציבור הערבי אינו צפוי להתנגד להתקפות נקודתיות שלה על דאעש
איציק וולף
ראש ממשלת עירק נחת בטהרן וייפגש עם נשיא אירן    חמושי דאעש פתחו במתקפה מחודשת לכיבוש העיר כובאני שבגבול סוריה-טורקיה
אריאל י. לוין
קרי ינסה לצרף את אינדונזיה, מלזיה, סינגפור והפיליפינים לקואליציה נגד הארגון    טורקיה מסתייגת מהצנחת סיוע אמריקני לכורדים הנלחמים נגד דאעש בעיר קובאני
יפעת גדות
נצלב שלושה ימים לאחר שנתפס כשהוא מקבל 500 לירות טורקיות על כל תמונה אותה צילם בבסיסים של ארגון דאעש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il