X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
התפרעויות, זריקות אבנים, דקירות ולבסוף פיגוע רב-נפגעים בירושלים, הם תוצאה של תגובות איטיות, אנמיות ולא מרתיעות. צורת התגובה עד כה היא כישלון של קונספציה ביטחונית
▪  ▪  ▪
זירת פיגוע הדריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, 22.10.14 [צילום: פלאש 90]
"השועל מאשים את המלכודת ולא את עצמו" [ויליאם בלייק]

   א. לוין, ע. יוסף, א. וולף
בת 3 חודשים נרצחה בפיגוע דריסה בירושלים

גילית קן נחשים? חסל אותו. כשאתה מנסה לחסל כל נחש בנפרד, או כל עקרב בנפרד, אתה לא רק מסתכן בעצמך, אלא מסכן את כל הסביבה. צה"ל של "צוק איתן" לא יכול להתגבר על צוק ההתפרעויות. אם השב"כ והמשטרה לא מסוגלים לספק את הפתרון והביטחון, יש להפעיל את צה"ל.
הטעות הקונספטואלית חוזרת על עצמה במחזוריות מדאיגה, כל כמה שנים. בהתחלה קוראים לזה אירועים מקומיים. כשזה מתפתח, המינוח הוא התפרעויות מקומיות, וכשזה גדל לממדים גדולים זה הופך לאינתיפאדה.
זריקות אבנים על הרכבת הקלה בירושלים נמשכות מזה זמן רב, הרבה מעבר למה שהיה מצופה שמערכת הביטחון, השב"כ או המשטרה יבינו, שצריך לדכא את היצר ההרסני הזה בעודו באיבו. כאשר מגמגמים, מהססים, מפזרים הצהרות והבטחות, במקום לפזר הפגנות ואירועים, התוצאה לפנינו.
כל אירוע חריג, כל אירוע פלילי, כל אירוע של פגיעה בנתיבי תנועה, מחייב תגובה חריפה, מיידית, בלי להתחשב אם מדובר בבוגרים או קטינים. קטינים מתפרעים וזורקי אבנים - יש לקנוס את הוריהם בסכומים גבוהים תוך התחייבות על ערבות. אפשר וניתן לעשות זאת על-פי החוק.
יש פתרונות - לא לחכות
העובדה שכוחות הביטחון נתנו לאירועים הקטנים והמקומיים להתפתח ולהתרחב, הפכו אותם לבעיה שדורשת פתרון מהיר ויעיל.
דרכי הטיפול:
  • להפוך את הקטע הבעייתי, שבו עוברת הרכבת הקלה ונתקלת ביידויי אבנים, לשטח סטרילי, להציב במקום מארבים + כוחות גלויים ופחות גלויים, לתפוס את מיידי האבנים, להחתים את ההורים של הקטינים על כתבי ערבויות ותשלום קנס, עם אזהרה שעבירה נוספת תוביל למשפט ולמאסר. במידה שיש ביניהם בגירים, יש להעמידם לדין בשיפוט מהיר והטלת קנסות כבדים ו/או מאסר.
  • הטיפול השגרתי נמצא בידי משטרת ישראל על זרועותיה. המעגל השני הוא הפעלת שב"כ במקום שצריך. ואם כל זה לא יעזור, יש להפעיל את צה"ל לפני שהאירועים יתפסו מומנטום ויהפכו לאינתיפאדה לא רק של אבנים וילדים.
לסיכום - המצב אליו התדרדרו האירועים האחרונים היה חייב להדליק מזמן אור אדום. אבל עדיין לא מאוחר להגיב בנמרצות, בעקביות וללא מורא - מהתקשורת, מהביקורת ומהעשייה בשטח. ביטחון אזרחי ירושלים וביטחון אזרחי ישראל, בשקלול הכולל, גובר על כל יתר השיקולים.

תאריך:  26/10/2014   |   עודכן:  26/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רביבה בן-זאב
על שר הביטחון יעלון היה ללמוד שיעור חשוב על חוקי ה'פוליטיקלי קורקט' של הדיפלומטיה מראש הממשלה נתניהו המדינאי
משה חסדאי
הדרישה הבלתי מוסרית להשבת פליטים ערבים לארץ ישראל, היא גם דרישה מרושעת ואכזרית, כי פירושה להחזיר אנשים שניזונו משנאה במשך עשרות שנים, אנשים אשר חונכו לשנאה ולנקמה ולהרס - והחזרתם פירושה הכנסת אויב אכזרי אל תוכנו, כדי שיוכלו לבוא ולשסף אותנו לגזרים
ארי בוסל
ישראל מזרימה מים לעזה בשני צינורות שמזרימים מים    צינור נוסף מתעכב בשל התנהלות כושלת במסגרת תאום ישראלי-פלשתיני    האלטרנטיבה היא נקיטת יוזמות עצמאיות, בלתי מתואמות ובלתי אחראיות
יצחק דנון
בעלי מניות מן הציבור מבקשים לתבוע 192 מיליון שקל מקבוצת דסקיה ומנושאי המשרה בבנק בישראל, בטענה להימנעות בלתי חוקית ממתן אשראי לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון
צבי גיל
בשבוע הקרוב יתחדש בקהיר המו"מ בין ישראל למשלחת הפלשתינית בנושא עזה. אפשר ודרושה גישה רעננה ואופטימית והיא שבצד הסיכון בהתפרצות מחודשת של המלחמה, יש סיכוי שדווקא עזה תהיה המפתח לאיזה צוהר של תקווה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il