X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לצערי חוק ההגבלים הנוכחי ריק מתוכן כל עוד חברות לובינג ימשיכו לייצג במקביל אינטרסים של אין-סוף גורמים מתחרים במשק. במצב הנוכחי ענף הלובינג עשוי להוות "דרך עוקפת חוק הגבלים" שבאמצעותה ענפי משק שלמים יכולים להמשיך ולתאם ביניהם אינטרסים
▪  ▪  ▪
שתדלנים. עוקפים את חוק ההגבלים
חור בדלי
חוק ההגבלים העסקיים הנוכחי מאפשר מצב בו חברות לובינג עשויות להפעיל לקוח אחד למען אינטרס של לקוח אחר... ייתכן בהחלט שזו התשובה לשאלה מדוע כל-כך הרבה לקוחות שהיו אמורים להתחרות זה בזה בוחרים לייצג אינטרסים שלהם באמצעות חברת לובינג אחת.

חוק ההגבלים העסקיים מגביל ואף אוסר במקרים מסוימים מפגשים בין גורמים מתחרים במשק. החשש העומד מאחורי ההגבלות והאיסורים נוגע למצב של תיאום אינטרסים בין מתחרים שיבוא לבסוף על חשבון הצרכן. לצערי חוק ההגבלים הנוכחי ריק מתוכן כל עוד חברות לובינג ימשיכו לייצג במקביל אינטרסים של אין-סוף גורמים מתחרים במשק. במצב הנוכחי ענף הלובינג עשוי להוות "דרך עוקפת חוק הגבלים" שבאמצעותה ענפי משק שלמים יכולים להמשיך ולתאם ביניהם אינטרסים מבלי שיעברו על חוק ההגבלים הקיים.
אמחיש לכם את האבסורד באמצעות לקוחותיה של חברת הלובינג החזקה בישראל -חברת 'פוליסי בע"מ' בבעלות בוריס קרסני. במשך השנים ולאור העדר רגולציה ושקיפות החלים על ענף הלובינג החלה 'פוליסי' לעבוד במה שאנו ב'עמותה לדמוקרטיה מתקדמת' מכנים "שיטת פוליסי" - ייצוג אינטרסים מקביל של לקוחות רבים בענפים ספציפיים חשובים במשק.
שימו לב לנתונים הבאים: חברת 'פוליסי' מייצגת במקביל את שלושת חברות המזון שהובילו למחאה החברתית - 'אסם', 'תנובה' ו'שטראוס-עלית' (האחרונה מיוצגת ע"י הלוביסט צבי קסלר+פוליסי). בנוסף ובמקביל באותו ענף היא מייצגת גם את חברת 'נספרסו', את רשת השיווק 'קו-אופ', ובמסגרת ייצוג'פז' היא גם אחראית על ייצוג אינטרסים של רשת השיווק Yellow.כלומר ייצוג אינטרסים מקביל של חברות שהיו אמורות להתחרות ביניהן ורשתות המוכרות את מוצריהן.
בענף הבנקאות 'פוליסי' מייצגת במקביל אינטרסים של'איגוד הבנקים' (18בנקים בכללם 'הפועלים'), עוד שני בנקים אדירים מחו"ל(גולדמן זאקס, פיקטט) ובנפרד גם את 'בנק הפועלים', כלומר היא מקדמת אינטרסים של 20בנקים במקביל. להזכירכם, עופר עיני אולץ להתפטר לאחרונה מבנק 'יהב' כיוון שייצג במקביל אינטרסים של שני בנקים (דיסקונט ויהב).
בענף התרופות/רפואה מייצגת 'פוליסי' את 'התאחדות התעשיינים - ענף הפרמצבטיקה' (הלוביסט צבי קסלר+פוליסי) דרכה מיוצגים אינטרסים של17 חברות תרופות בכללן 'טבע', את ענקית התרופות Janssen ואת חברת'אבוט'. אם לא די בכך החברה מייצגת גם אינטרסים של גופים צרכני תרופות כמו בית החולים 'אסותא', 'מגן דוד אדום' ו'בית איזי שפירא'.
במצב כזה מי מבטיח לנו שחברות הלובינג לא הפכו למעשה ל"דרך עוקפת חוק הגבלים עסקיים"? מי מבטיח לנו שתיאום האינטרסים בין מתחרים לא מבוצע בחברת לובינג שמותר לה לייצג במקביל אינטרסים של אין-סוף לקוחות מתחרים? לקוחות משלמים לחברת לובינג כדי לקדם ולמקסם אינטרסים שלהם ולעתים הדרך הפשוטה ביותר זה לתאם אינטרסים בין לקוחותיה, גם ללא השתתפותם האקטיבית.
אם אתם הייתם למשל חברת 'שטראוס-עלית' ואתם יודעים ש'פוליסי' מקדמת אינטרסים של 'תנובה' בהחלט יקרוץ לכם לבחור ב'פוליסי' לייצג גם אינטרסים שלכם כשתבינו לאורך זמן ש"קרסני יודע לעשות את העבודה", כלומר לתאם אינטרסים ביניכם ובין 'תנובה' על חשבון הצרכן ומבלי שהוא נזקק לאף אחד מהלקוחות באופן פעיל. באופן כזה ניתן לעקוף את חוק ההגבלים העסקיים הנוכחי בלי לעבור על החוק.
לסיכום, אין ספק ש"יש חור בדלי". חוק ההגבלים העסקיים הנוכחי מאפשר מצב בו חברות לובינג עשויות להפעיל לקוח אחד למען אינטרס של לקוח אחר, כמו גם לתאם אינטרסים בין לקוחות מבלי לעבור על החוק הנוכחי. ייתכן בהחלט שזו התשובה לשאלה מדוע כל-כך הרבה לקוחות שהיו אמורים להתחרות זה בזה בוחרים לייצג אינטרסים שלהם באמצעות חברת לובינג אחת.
אז אם ישאל אתכם מישהו בעתיד כיצד מורידים את יוקר המחיה בישראל תענו לו "קודם טפל בענף הלובינג, טמבל".

תאריך:  27/10/2014   |   עודכן:  27/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוקר מחייה? קודם טפלו בענף הלובינג
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
" החוק להצמדת המחירים למדד
שמ  |  28/10/14 18:48
2
במה לטפל קודם?
אהרון שחר  |  30/10/14 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
השתתפותו של נשיא המדינה, רובי ריבלין, בטקס הזיכרון לחללי טבח כפר קאסם, אמורה להתפרש כהכרה רשמית של מדינת ישראל במעשה הפשע הנתעב שבוצע כלפי אזרחיה הערביים, על-פי פקודה בלתי-חוקית
עו"ד חיים שטנגר
כל חוק במדינת ישראל, שקיומו מותנה במצב חרום במדינה, הינו בגדר של בושה, בכל הכבוד הראוי, למחוקק ויריקה פומבית בפרצופה של הדמוקרטיה הישראלית. חובה על חברי הכנסת להתכנס ולפעול - במרץ - לביטול אות הקלון של קיום חוקים כאלה, בספר החוקים במדינת ישראל
רועי אורן
רצוי שכל פקולטה תקבע בנפרד תנאי-סף ותחבר מבחני משווה אשר יכילו בתוכם את הידע אליו נדרש הסטודנט העתידי בבואו ללמוד מקצוע זה. כך יוכל כל תלמיד לדעת איפה הוא עומד, ומה הוא צריך לשפר לקראת ההשתלבות האפשרית בפקולטה כזו או אחרת
עמוס גלבוע
נכון שבוגי לא נהג בכבוד הראוי במי שהיא בעלת בריתנו היחידה ומשענת המגן המדינית והביטחונית שלנו. אבל, ככה להעליב דווקא, ופומבית, את בעלת הברית היחידה שיש להם באזור, ומהבודדות בעולם?
מתי דוד
הסכמי שלום רבים "כמעט" נחתמו בעבר    פרס, ביילין, רבין, ברק ואחרים עשו את זה, כמעט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il