X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש להתפרעויות סיבות מקומיות אך הן מהוות חלק מהאסטרטגיה של אבו מאזן נגד ישראל: מלחמה מדינית ומשפטית בזירה הבינלאומי ו"התנגדות עממית" בשטח שמוצגת כלא-אלימה אך בפועל היא מאוד אלימה, למעט ירי באש חיה. מאות פעולות כאלו היו בשנתיים האחרונות ביו"ש אך התקשורת התעלמה אם תרצו, זאת "האינתיפאדה השלישית"
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. אסטרטגיה נגד ישראל [צילום: AP]

רצח תינוקת בת 3 חודשים (חיה זיסל בראון ז"ל) הביא לשיא את ההתפרעויות הנמשכות מזה כמה חודשים במזרח ירושלים ושכונותיה הערביות, אך יותר מכך: הוא הציב לראשונה את התופעה במרכז הבמה התקשורתית והנחיל אותה לתודעה הציבורית.
יש כמובן להתפרעויות סיבות ירושלמיות מקומיות: הרגישות סביב כל שינוי בסטאטוס בהר-הבית הגוררת הסתות מכל הסוגים והמינים, רצח הנער הערבי, אכלוס שכונת סילוואן ביהודים וכמובן הסיבה הבסיסית הקשורה לפיגור הכלכלי של השכונות הערביות. לא חסרות סיבות "לכעס" הפלשתיני בירושלים. נתניהו מאשים את אבו מאזן בהסתה, ואבו מאזן מאשים את נתניהו. ושוב עולה השאלה: האם לפנינו מיני אינתיפאדה חדשה? האם תתגלגל לאינתיפאדה בכל שטחי יהודה ושומרון?
לפני כשנה ורבע (1.7.13) התפרסם במעריב מאמר שלי שנשא את הכותרת "עניין של הגדרה" ומתחת לה כותרת המשנה: "הטענות שלפיהן אנו לפני אינתיפאדה שלישית מתעלמות ממה שקורה ביהודה ושומרון. כבר כעת ישנם שם אירועים אלימים מדי יום ביומו שלא מדווחים בתקשורת". ובדיוק לפני שנה, בעיצומו של המו"מ עם הפלשתינים, כותרת מאמר אחר הייתה: " אנו באינתיפאדה שלישית", כשהכוונה היא למה שהפלשתינים קוראים "ההתנגדות העממית".
במה מדובר? ערפאת דגל במאבק מזוין וכך הייתה גם האינתיפאדה השנייה: אש חיה וטרור משתולל של מתאבדים. יורשו אבו-מאזן ויתר מעשית (לא עקרונית) על מאבק מזוין נגד ישראל, בעוד שהחמאס נשאר דבק עקרונית ומעשית במאבק המזוין נגד ישראל. במקום זאת הציב אבו מאזן את תפיסת המאבק המדיני, המשפטי וההסברתי נגד ישראל בזירה הבינלאומית, ואת תפיסת "ההתנגדות העממית" בשטח. ההחלטה הפורמלית על כך נפלה בוועידת הפתח (יו"ר שלה הוא אבו מאזן ) באוגוסט 2009 . כלפי העולם הוצגה "ההתנגדות העממית" כהתנגדות לגיטימית, בלתי אלימה, שוחרת שלום, נגד ה"כיבוש הישראלי". משהו נוסח ההתנגדות הבלתי אלימה של גנדי במאבקו בהודו נגד הבריטים. לא היה נאום באו"ם שאבו מאזן לא הזכיר בו את "ההתנגדות העממית". ומה היא בפועל ? היא אכן הייתה (עד עכשיו ) ללא הפעלת אמצעי לחימה חמים; מופעלים בה: זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, דקירות סכין, דריסה, השחתת רכוש וכמובן טונות של הסתה תמידית. לא מדובר במשהו ספונטני (למעט מקרים בודדים ) אלא מאורגן בעשרות "ועדות עממיות", ועדה מארגנת עליונה ברמאללה, כאשר הרשות הפלשתינית מעניקה סיוע כספי ולוגיסטי . הפעולות האלימות "הקרות" של ההתנגדות העממית צברו תאוצה ב-2012; פרחו ב-2013 (תוך כדי המו"מ ) ושגשגו ב-2014. מדובר במאות פעולות, יום יומיות, שלא דווחו כלל וכלל בתקשורת הממוסדת שלנו, ושווקו בהצלחה ע"י הרשות בזירה הבינלאומית במקביל למאמץ המדיני לבודד ולהחרים את ישראל.
מה שאנחנו רואים עכשיו בירושלים הוא צורה "ירושלמית" של ההתנגדות העממית, שהשוני בינה לבין מה שהתרחש בשטחים בשנתיים האחרונות הוא בשלושה: יותר התפרעויות המוניות, יותר רגישות בשל הר-הבית, ולראשונה בכותרות.
מה עושים? כמובן שכל האמצעים הפרטניים המוצעים להרגעה (של ערבים ויהודים כאחד) ולכפיית סדר - טובים לירושלים. השאלה הרחבה היא: כיצד מתמודדים עם האסטרטגיה הרב-ממדית של אבו-מאזן? רק לא, למען השם, בעוד בניה בשטחים, בעוד התנחלות, בעוד אכלוס בשכונות ערביות, בעוד "תשובות ציוניות"! מבין שלל ההצעות הפרטניות לטיפול בהתפרעויות צדה את עיני ההצעה שעירית ירושלים תדאג לניקיון השכונות הערביות בירושלים.
אין ספק שזו הצעה נכונה לכל הדעות. אבל, לי עצמי יש שאלת תם: למה אנחנו בכלל צריכים את השכונות הללו (לפחות רובן הגדול)? למה שהרשות הפלשתינית לא תדאג לניקיון ולסדר ולביוב של השכונות הללו? למה ש"עניי עירנו" לא ייהנו מתשלומי ה"ביטוח הלאומי" הנשפכים עכשיו על תושבי השכונות הערביות שכל כך עוינים אותנו?

תאריך:  27/10/2014   |   עודכן:  27/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגית "ההתנגדות העממית" הפלשתינית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בקיצור אתה ממשיך בדרכו של
סמך  |  27/10/14 13:41
2
לקח לביבי הרבה זמן להבין שאבו
שבץ חלובה  |  29/10/14 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
660 יחידות דיור ייבנו בשכונת רמת שלמה הסמוכה לשועפט ו-400 יחידות ייבנו בשכונת הר חומה    נתניהו הגיע לסיכומים עם בנט על בניה מקיפה בהתנחלויות    לפיד ולבני מתנגדים
איתמר לוין
בית הדין סירב להורות לעיריית לוד להחזיר לעבודה פסיכולוגית חינוכית שהביעה שמחה על נפילת חיילי צה"ל בסג'עיה במבצע "צוק איתן"    בדיון כינתה את פעילות צה"ל במילה "טבח"
מתי דוד
הסכמי שלום רבים "כמעט" נחתמו בעבר    פרס, ביילין, רבין, ברק ואחרים עשו את זה, כמעט
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    מפסידים בלבד, לא להרגיז, לחיצים, נחשף ותמיהה    חודש מרחשוון טוב
אברהם פכטר
התפרעויות, זריקות אבנים, דקירות ולבסוף פיגוע רב-נפגעים בירושלים, הם תוצאה של תגובות איטיות, אנמיות ולא מרתיעות. צורת התגובה עד כה היא כישלון של קונספציה ביטחונית
רשימות נוספות
בקשה לנגזרת: בנק דסקיה מחרים את ההתנחלויות  /  יצחק דנון
תבערה בירושלים מגדילה הצורך במעצר ממושך  /  איתמר לוין
להתנער מאשליית השלום  /  יעקב עמר
חטא היוהרה הפוליטית  /  רביבה בן-זאב
הזמנה לדו-קרב  /  משה חסדאי
קינת המים  /  ארי בוסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il