X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תסקיר מיוחד של ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון מניו-יורק עומד על הסכנות הנשקפות למדינת ישראל אם תחתום על הסכם עם הרשות הפלשתינית, בראשות מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן, בנימין נתניהו. עם הפנים לשלום? [צילום: פלאש 90]

הסכם-שלום עם הפלשתינים יהיה, בכל מקרה, בעוכריה של ישראל, ובסופו של דבר אף יפגע בשרידותה כמדינה עצמאית. לפיכך היא תיטיב לעשות אם תימנע מליפול לפח היקוש שמבקש לטמון לה ראש הרשות, מחמוד עבאס - זוהי תמצית תסקירו של ההיסטוריון והעיתונאי, גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק.
לדעת נחשון אין לתת אמון בהצהרותיו של עבאס לישראל, באשר הוא עצמו איננו שולט על האוכלוסייה הערבית שעליה הוא אמור לחלוש, אם בגדה ועם בעזה. לדבריו, אין פניו של עבאס לשלום, אלא לחיסול מדינת ישראל בדרכים ערמומיות, שהוא אינו בוחל בהן.
נחשון מזהיר מפני ויתורים ישראלים בהסכם של שלום. ישראל אינה יכולה, לדבריו, להרשות לעצמה לחזור לגבולות 67', באשר היא תהפוך בכך לאי יהודי קטנטן באוקיינוס ערבי גדול מסביב, שרק יאיים על קיומה. וכשם שאין, לדבריו, שום מקום לוותר על מעלה אדומים ואריאל, למשל - כך גם אין לוותר על ההתנחלויות, המשמשות כמגן וכחייץ-בולם מפני כל תקיפה צבאית אפשרית בעתיד.
כוונות נסתרות
משנה-זהירות יש לנקוט, לדעת נחשון, מפני מדינה פלשתינית עצמאית. מדינה שכזו, אם חלילה תקום, תהווה איום קיומי תמידי על מדינת ישראל, וזאת מחמת הריבוי הטבעי של אוכלוסייה ערבית במדינה שכזו וגם משום שכוונת עבאס הנסתרת לספח למדינה הזו - מלבד הגדה ועזה - גם את ערביי-שראל כאופציה ברורה לחיזוקה. לדעת נחשון מעידים כל הסימנים על כך שמחמוד עבאס עושה כבר בעצם הימים האלה מאמצים ניכרים להגברת השפעתו על אותם ערבים.
לדעת נחשון, הסכנה למדינת ישראל עוד תגבר שבעתיים עם חזרתם של פליטי 1948 למקומות-מגוריהם בארץ - דרישה שלדבריו מחמוד עבאס לא נסוג ממנה לרגע ועדיין עומד עליה בתוקף.
בתסקירו הפסימי משוכנע גד נחשון כי לצורך חיסול מדינת ישאל מוכן מחמוד עבאס גם לכרות ברית עם השטן - שהוא, כרגע, אויבו-החמאס. זו הסיבה, לדבריו, שהרשות הפלשתינית אינה מהססת להתחבר למנהיגי ארגון הטרור, איסמעיל הנייה וחאלד משעל, שלהם השפעה כמעט מוחלטת בגדה ובעזה, על-ידי כך שהיא נותנת להם יד חופשית לפעולה בשטחיהן.

תאריך:  28/10/2014   |   עודכן:  28/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוקשים האורבים מ"הסכם השלום"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טוב לשמוע
אהרון שחר  |  28/10/14 19:24
2
ניתוח מזהיר:
רפי אשכנזי  |  29/10/14 09:38
3
מהלך חד צדדי הוא בלתי נמנע
דודי30  |  29/10/14 19:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
בג"ץ אסר ארעית במאי 2013 להרוס את התחנה שהוקמה ליד חברון - ורק כעת דחה על הסף את העתירה נגד הריסתה    למרות שבעלי התחנה נהנה מרווחים בתקופה זו, הוטלו עליו הוצאות של 5,000 שקל בלבד
איציק וולף
דוברת מחלקת המדינה: עמדתנו לא השתנתה, בניה בהתנחלויות לא חוקית וזה לא תורם לקידום השלום    האיחוד האירופי: אפשר רק לגנות החלטה כזו - בשיקול דעת מוטעה ובזמן שגוי
עידן יוסף
המלצת המשטרה הועברה באמצעות השר לביטחון הפנים, אך השיקולים המדיניים גברו על השיקולים המבצעיים
בלפור חקק
לא חלף זמן רב מן המלחמה, והחמאס כבר מתגאה בכך שחידש את שיקום המנהרות שנהרסו, כדי לבנות אותן מחדש בטכנולוגיה חדשנית. לא, לא מדובר בשמועות!
עמוס גלבוע
יש להתפרעויות סיבות מקומיות אך הן מהוות חלק מהאסטרטגיה של אבו מאזן נגד ישראל: מלחמה מדינית ומשפטית בזירה הבינלאומי ו"התנגדות עממית" בשטח שמוצגת כלא-אלימה אך בפועל היא מאוד אלימה, למעט ירי באש חיה. מאות פעולות כאלו היו בשנתיים האחרונות ביו"ש אך התקשורת התעלמה    אם תרצו, זאת "האינתיפאדה השלישית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il