X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחירות ה-4 בנובמבר 2014 לכל 435 מושבי בית הנבחרים, 36 מ-100 מושבי הסנאט, 36 מ-50 מושלי המדינות ו-87 מ-99 בתי מחוקקים במדינות, ישפיעו על כושר התמרון של הנשיא אובמה במדיניות הפנים, החוץ והביטחון. האם יהפוך ל"ברווז צולע"?
▪  ▪  ▪
"ברווז צולע" בבית הלבן? [צילום: AP]

הבחירות מבטאות את ייחודיות שיטת הממשל בארה"ב: מרכזיות הבוחר, הגבלת כוח הנשיא, עצמאות הרשות המחוקקת החזקה בעולם, שוויון-כוח של שלוש רשויות הממשל. בחירות אמצע-כהונה מבשרות רעות למפלגת הנשיא, ובמיוחד בכהונה השנייה.
פוטנציאל הדרמה של בחירות אמצע-כהונה שנייה הופגן לאחרונה ב-1994 (מהפך רפובליקני אילץ את קלינטון למתן עמדות), 2006 (מהפך דמוקרטי הפך את בוש ל"ברווז צולע") ו-2010 (מהפך רפובליקני בלם את תנופת אובמה). שורש המהפכים היה כרסום חד בפופולריות הנשיא שהפך למוקד הבחירות.
מהפך ב-2014 יכול להתרחש עקב המפולת ביוקרת אובמה שהפך לנטל קריטי על מועמדים דמוקרטים. אחוזי התמיכה באובמה דומים לאלו של בוש שהובילו למהפך הדמוקרטי ב-2006.
התמקדות מערכת הבחירות באי-האמון במדיניות הנשיא ניזונה מהלך-רוח פסימי, חוסר ביטחון כלכלי, ספקנות לגבי טיפול אובמה באיום האבולה, בסוגיות חוץ, ביטחון וטרור מוסלמי שחדר לארה"ב, והתנגדות לרפורמה הבריאותית. הלך-הרוח מביא לתמיכת בוחרים בלתי-מפלגתיים במועמדים רפובליקנים.
"להכות בראשו של אובמה"
לכן, המועמדים הדמוקרטים נוטים להתרחק מאובמה. לדוגמה, המועמדת לסנאט במערב וירג'יניה הודיעה שתנתק את חשמל הבית הלבן "כדי לוודא שהנשיא קולט את המסר". המועמדת לסנאט מלואיזיאנה נעדרה מאירוע מרכזי של אובמה בלואיזיאנה "עקב התחייבות קודמת". הסנאטור מאלסקה "רוצה להכות בראשו של אובמה כדי שיבין את העניינים". המועמדת מקנטקי סירבה להודות שהצביעה עבור אובמה ב-2008 וב-2012. הסנאטור מקנזס הטיח ביקורת בטיפול אובמה באיום האבולה. הסנאטור מקולורדו מתגאה ש"אני האחרון שהבית הלבן רוצה לראות". הסנאטורית מצפון קרולינה מסתייגת ממדיניות ההגירה ואיכות הסביבה.
מתוך 36 הסנאטורים המתמודדים (שליש סנאט מתמודד כל שנתיים), 15 הם רפובליקנים ו-21 הם דמוקרטים, השואפים לשמור על הרוב הדמוקרטי של 45:55 בסנאט (מול רוב רפובליקני של 233:199 בבית הנבחרים ו-3 מושבים של מחוקקים שפרשו לאחרונה). רק סנאטור רפובליקני אחד מתמודד במדינה שנתנה את קולה לאובמה ב-2012, לעומת שבעה סנאטורים דמוקרטים המתמודדים במדינות שנתנו קולם למיט רומני הרפובליקני ב-2012.
גורל מועמדים דמוקרטים רבים - ובמיוחד בג'ורג'יה, לואיזיאנה, צפון קרולינה, ארקנסו וקנטקי - ייחרץ על-ידי שיעור ההצבעה של המגזר השחור, שציפיותיו מאובמה לא מומשו, ולכן אינו נלהב להצביע. לכן, אובמה הקים כוח משימה שנועד לשדרג את אחוזי ההצבעה של המגזר השחור ולהפתיע בקלפי. גם מגזרי הנשים, היספנים וצעירים - הנוטים לתמוך במועמדים דמוקרטים - מגלים אדישות ואכזבה לקראת הבחירות, בניגוד לאחוזי ההצבעה הגבוהים הצפויים מהמצביעים הרפובליקנים.
אבל, את גורל הבחירות תקבע היכולת להביא את המצביעים לקלפי, כפי שהפגינה המערכת של אובמה ב-2012. ולכן, ללא קשר להערכות היום, "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

תאריך:  30/10/2014   |   עודכן:  30/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיט רומני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהפך בבחירות נובמבר בארה"ב?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הציבור האמריקטי מתחיל להתפכח !
מסעודה משדרות  |  31/10/14 05:05
2
מאמר חשוב אבל:
רפי אשכנזי  |  3/11/14 08:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
כמה נמוך אפשר לרדת עם ניבולי הפה כלפי ראש ממשלת ישראל? כמה טיפשות יש במחשבה שהלחץ עשוי לדחוף את נתניהו לוותר על עקרונות קיום בסיסיים?
שולמית קיסרי
היחסים בין אדלסון לנתניהו, משרתים את האינטרסים של שני האדונים ואינם גלויים לעין מלבד מה שגלוי מאוד לעין. את הסודות נגלה רק אחרי שביבי יפרוש או יופרש מתפקיד ראש ממשלת ישראל
רו"ח נדב הכהן
ממצאיו של מבקר המדינה על הכשלים במאבק בהון השחור ועל העדר גביית מס אמת ממקובלים, בד"צים ועבריינים - מעלים את התמיהה האם פקודת מס הכנסה אכן חלה על כל אזרחי ישראל
הרב אליעזר שנקולבסקי
מדוע אברהם מסכים לקבל פיצויים נדיבים מפרעה ומאבימלך, אך מסרב לקבל את מתנתו של מלך סדום? ייתכן שהוא בא ללמדנו, שאין אדם יכול להתברך על חשבון אסונו של האחר
ארי בוסל
מאמין אני בתעמולה. הבטחנו לעצמנו לא לשכוח, אך נראה ששכחנו בקלות כה רבה את השימוש שהנאצים עשו בתעמולה. אותן הקריקטורות, הסרטים, עלילות הדם. הכל חוזר על עצמו, אלא שהפעם זה קורה מבית, בעידוד ובמימון מדינת ישראל. איזה מסרים קליטים, איזו בהירות וחדות ראיה. ישראל אשמה בכל. ישראל, אויב האנושות. ישראל, וירוס שצריך להכחיד, להסיר את איומו אחת ולתמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il