X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כותרת בידיעות אחרונות "וינשטיין יאשר את מועמדות אייזנקוט", ובהמשך כתוב "מקורות בכירים במערכת הביטחון מעריכים כי בחוות דעתו הצפויה יקבע היועץ המשפטי לממשלה באופן חד-משמעי...."
▪  ▪  ▪
יהודה וינשטיין [צילום: יוסי זליגר]

בפרשת הרפז עסקינן, פרשה אשר אחד מאדניה הוא מערכת קשרים פסולה בין עיתונאים ובין אנשי שלטון ואנשי צבא, פרשה בה זויף מסמך, מסמך מזויף נדחף מלשכות הבכירות ביותר בצבא אל העיתונות לצורך פרסומו, ולבסוף פרסום ברבים, בטלוויזיה, של מסמך מזויף אל מול מאות אלפי צופים (עובדת הזיוף נקבעה על-ידי רשויות החוק רק לאחר הפרסום).
ומסתבר שהקלקולים האלה הנובעים מיחסי שלטון-עיתון פגומים לא מסתיימים במפקדת הצבא אלא הם תופסים גם כמה חלקות טובות במערכת אכיפת החוק, כי אחרת איך ניתן להסביר את העובדה שחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, אשר ודאי שותפים לה מספר מאוד מצומצם של אנשים מוצאת עצמה על דפי העיתון טרם היא פורסמה רשמית, ואם מקור ההדלפה הוא במשרד הביטחון, כפי שנאמר בכתבה, נשאלת השאלה מה עושה חוות דעת היועץ במשרד הביטחון טרם הוא מגיש אותה פורמלית למשרד?.
בידיעות אחרונות כתוב "בחוות הדעת שיגיש ביום שישי צפוי וינשטיין לכתוב כי מעורבותו לכאורה של סגן הרמטכ"ל איזנקוט בפרשת הרפז הייתה 'שולית וזניחה' " כך כתוב באותיות ברורות ומובהקות ובמירכאות כפולות כאילו המדליף או המדליפה (או העיתונאי) קוראים מהמקור שעדיין לא פורסם, או שהם בפועל שולטים בידיו של היועץ המשפטי לממשלה וקובעים בעצמם מה יכתוב היועץ בחוות דעתו.
זאת ועוד, על-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה 1.1500 אשר עודכנה לאחרונה ב-2013 כלומר בתקופתו של היועץ וינשטיין, נאמר בפירוש כי על השר הממנה את הבכיר לבצע בדיקה מקדמית (במקרה שלנו בדיקה מקדמית לבדיקה של ועדת טירקל הפועלת מכוח חלטת ממשלה 91 מ 2006 ואשר סמכויותיה הרחבות אף הודגשו על-ידי בית המשפט העליון), ושם כתוב בפירוש שהגורם האחראי על אותה בדיקה מקדמית הוא היועץ המשפטי של המשרד, ולא היועץ המשפטי לממשלה, וכידוע אסור לממשלה ולגורמיה לפעול אלא מכוח הסמכה מפורשת, ואיש לא הסביר לנו מדוע ומתקוף איזו סמכות שודרגה הבדיקה מהיועץ המשפטי של משרד הביטחון, ליועץ המשפטי לממשלה? האם זה משום קיומו של ניגוד עניינים? או משום שהיה חשש מה יפסוק היועץ המשפטי של המשרד? האם אנו נחשבים עדר של טיפשים אשר לא זכאים להסברים מינימאליים במצב של חריגה מההנחיות על-ידי מי שאחראי להן ובנושא כל כך טעון ורצוף סימני שאלה אשר החלטות היועץ המשפטי לממשלה בו היו שנויות מאוד במחלוקת, לפחות מול מסקנות מבקר המדינה בנושא?.
זאת ועוד הבדיקה על-ידי היועץ המשפטי של המשרד מוגדרת בפירוש בהנחיות כבדיקה מקדמית לבדיקתה של ועדת טירקל, ומדוע לא מבהיר היועץ המשפטי לציבור כי בדיקתו היא בדיקה מקדמית לבדיקה על-ידי הגוף המוסמך היינו ועדת טירקל? ומדוע נדחים כל התהליכים עד הרגע האחרון באופן שאולי ועדת טירקל תתקשה לבצע את העבודה, ולחץ הזמן ייאלץ אותה אולי לקצר תהליכים חיוניים ולחתוך פינות חיוניות?
פרשת הרפז מצביעה על קלקולים קשים במסדרונות השלטון, ועל קשרים מפוקפקים לטעמי בין השלטון לעיתון, והטיפול בפרשה, במקום להקטין את החששות האלה מגביר ומעצים אותם באופן המטיל ספק רציני בשיקול הדעת והשכל הישר המכווין את מערכת אכיפת החוק במדינה.

תאריך:  30/10/2014   |   עודכן:  30/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חפרפרת מפרסמת מראש את חוו"ד היועמ"ש?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חפרפרת ושמה ויינשטיין ?
אנאליסט  |  1/11/14 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
עידן יוסף
הקלטות שנטען כי ניזוקו בשל תקלה טכנית אינן קשורות כנראה למועד בו הייתה הפרשה במטכ"ל    ברק: שמח על מציאת ההקלטות
פרופ' רן חרמש
פורנוגרפיה עיתונאית היא הצגה של מידע או התנהגות במטרה לעורר גירוי ועניין לשם עניין בקוראים. לצערי, מאמרם של עמוס הראל, גילי כהן ויניב קובוביץ בהארץ מתאפיין בתכונה זו
שמעון זיו
פרס בהיותו נשיא התערב התערבות בוטה בפוליטיקה הישראלית בנסותו לקדם את מועמדות הרמטכ"ל אשכנזי עד לבחירתו כראש הממשלה. מסתבר כי מי שחיבר בין השניים היה תא"ל בניהו דובר צה"ל וכל זאת בהיות אשכנזי עדיין במדים
אברהם פכטר
אם במטכ"ל נפלה השלהבת - מה יגידו נחקרי הקיר". החקירות הפליליות בצמרת המדינה, הפכו למכת המדינה ופוגעות בתפקוד, בהתנהלות ובתדמית המנהיגות המובילה את המדינה. כאשר המשטרה ממליצה על הליך פלילי כנגד רמטכ"ל צה"ל והכוורת שלו - זהו מהלך דרמטי מחד ועצוב מתסכל מאידך. בכל מקרה - החקירות וההחלטה של היועץ או פרקליט המדינה חייבות להיות מהירות, קצרות, ברורות וחדות
עמי דור-און
בניהו האיש האחראי להכנסת פוליטיקה שמאלנית לשורות צה"ל, גם כדי לקדם את אשכנזי וגם כדי לקדם את עצמו. מזל שהתיכמונים שלו לא הצליחו
רשימות נוספות
ערוץ 1: המפכ"ל לשעבר ייחקר בפרשת הרפז  /  עידן יוסף
אישום נגד אשכנזי, מנדלבליט ובניהו  /  איציק וולף, איתמר לוין
וינשטיין: אף עיתונאי אינו חשוד בפרשת הרפז  /  איתמר לוין
ריקבון בצמרת  /  צ'לו רוזנברג
אכיפה סלקטיבית? הגנה מן הצדק?  /  אפרים הלפרין
מה נשתנה הפעם - הגלנט הזה?   /  עו"ד חיים שטנגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il