X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האומנם אנו מצויים בתקופה בעלת משמעות היסטורית כבירה ביותר, שתהיינה לה תוצאות נלוות שיכולות לשנות את המפה המדינית והדתית של העולם?
▪  ▪  ▪
אנטי-תזה מאיימת על ישראל [צילום: AP]

יש הבדל בולט בפוליטיקה העולמית כיום בין נכנעות המערב לאיסלאם ובין מתקפתו על ישראל. והאירוניה היא שזה קורה כשאנו עדים למתקפה של האיסלאם על אירופה.
בעוד שאירופה אינה מסוגלת להתמודד עם החדירה המאסיבית אליה או לטפל ביעילות ובמוסריות במלחמה הברברית המתנהלת נגד עמים שלמים במזרח התיכון, היא בוחרת להיטפל דווקא לישראל הנמצאת תחת מתקפה בחזיתות כה רבות.
נטישת יהודי-אירופה בין 1939 ל-1945 ורצח 6 מיליון מהם על-ידי הגרמנים ועוזריהם מהווים את הפרק המודרני של השנאה ההיסטורית הישנה. אירופה לא התנקתה מהטירוף והזעם האלה; היא אינה מסוגלת לראות את הצדק והסבירות שבקיומה של ישראל ובמדיניותה. אירופה חובטת בישראל ביחס לירושלים, להתישבות, לזכויות אדם ולפעילות הצבאית שלה. פרידריך ניטשה אמר כי אירופה תהיה מקום משעמם ללא התסיסה האינטלקטואלית והתרומה התרבותית של היהודים, אבל לפחות לחלק מהאירופים, היא כנראה תהיה מקום שמח יותר.
עתה, עם התפרצותה הבוטה של האנטישמיות המחודשת באירופה, הקמפיין הפוליטי נגד ישראל קיבל את מאפייניו הגזעניים הגלויים. ככל שהמתקפות נגד ישראל יותר ארסיות, ופרושות על פני כל הקשת מגינוי והשמצה ועד דה-לגיטימציה, כך מתבלטות להבות השנאה הגזענית כלפי היהודים ומדינתם היהודית.
המתקפה הפוליטית נגד ישראל בעקבות מבצע "צוק איתן" בעזה היא תגובה המעידה על פשיטת הרגל המוסרית של אירופה ועל איבוד כל חוש של צדק. אירופה גומלת עתה לתוקפן הפלשתיני שלא הובס ואינו מתחרט על מעשיו, בבנייתה מחדש של רצועת עזה, ואילו למחמוד עבאס שאינו מוכן להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, גומלות שוודיה, בריטניה, וללא ספק מדינות אחרות, בהכרה במדינה פלשתינית שלו.
התקדים של 1948
שיח השלום שבו מדברים על הבעיה הישראלית-פלשתינית נותר חף לחלוטין ממוסריות וראיית המציאות בעולמנו הפוליטי המעוות. חוקי הסוציולוגיה ולקחי ההיסטוריה הופכים את פתרון-שתי-המדינות לבלתי אפשרי. אחרי 47 שנה, מפת ההתיישבות של הקהילות היהודיות ביהודה ושומרון, גודלן ופיזורן, אינם מאפשרים חזרה לגבולות שביתת-הנשק של 1949. הרעיון של מדינה פלשתינית על כל שטחי יו"ש אינו בר ביצוע, הן דמוגרפית והן גאוגרפית. יתר על כן, החיכוכים התמידיים בין היהודים והערבים, שנים של שפיכות דמים, עוינות וחוסר אמון - כל אלה הם מכשול אדיר המונע למעשה הגעה להסכם הדדי משביע רצון בין הצדדים על כל נושאי הליבה שביניהם - גבולות, פליטים, מים, ביטחון וירושלים. הסכסוך הפלשתיני-ישראל אינו פתיר אפוא בדפוסים המוצעים.
קנאות מוסלמית מטורפת מזינה את האנרגיות הרגשיות של איסלאם רדוף זכרונות ישנים (כמו הח'ליפות) כיתתיות פלגנית (סונית-שיעית), תמיד עם תיעוב עמוק ללא-מוסלמים שאינם ראויים לחיים ולכבוד. מערבולת של מלחמות איסלאמיות החלה באפגניסטן ופקיסטן, עברה דרך התיאוקרטיה האיסלאמית של חומייני באירן, חדרה לצפון עירק ומאיימת על בגדד, השתלטה על מזרחה של סוריה וכבר יש סימנים לאחיזתה בלבנון, ירדן וישראל.
בינתיים אירופה חיה בהכחשה, משותקת על-ידי רב-תרבותיות ואנטי-לאומיות, ומהופנטת מהדוֹגמה של זכויות האדם. היא רדופת אשם על הקולוניאליזם שלה בעבר ומקווה לפייס את המוסלמים ברחובותיהם ובשכונותיהם על-ידי כך שהיא מציעה להם את הנוצרים והיהודים במזרח התיכון כקורבן לאלוהי העברה והזעם האיסלאמי. אך האיסלאם שואף לכבוש את העולם, ובכלל זה את המערב.
הדבר שממנו מתעלמים האירופים ביחס עימות הערבי-ישראלי והמלחמה ארוכת השנים הניטשת בין הצדדים הוא התקדים של 1948. כשהערבים התקיפו את הישוב היהודי בארץ ישראל, המערב הטיל אמברגו על ישראל. למרות זאת הציונים ניצחו ניצחון מזהיר במולדתם העתיקה, וחצי מיליון ערבים הפכו פליטים שלא שבו עוד לבתיהם. ב-1967 שוב הצהירו הערבים על מטרתם להשמיד את ישראל; אבל ישראל ניצחה, ורבע מיליון ערבים נוספים ברחו מהארץ.
ב-2014 מתרחש אותו תסריט. כשהיא נדחקת אל קיר על-ידי אירופים שמתעלמים מן ההתגרויות ומן האלימות הערבית המתגברת מבית ומצדיקים אותן, במוקדם או במאוחר תיאלץ ישראל להגיב בעוצמה נגד המוסלמים בארץ המכחישים את זכותה להתקיים, ודאי כמדינה יהודית וציונית. חוקי ניוטון של הפוליטיקה מלמדים אותנו כי פעולה מייצרת פעולת נגד, והדיאלקטיקה של הגל מתארת כיצד תזה מולידה אנטי-תזה שמייצרות סינתזה חדשה שרק לעתים רחוקות ניתן לצפות אותה. כל הליטופים והחיבוקים שבאמצעותם מחזרים האירופים אחרי הפלשתינים והאיסלאם יוצרים איום נורא לישראל, שיכול גם להוות הזדמנות להצלה וניצחון.
האומנם אנו מצויים בתקופה בעלת משמעות היסטורית כבירה ביותר, שבה יש סימנים של התדרדרות פוליטית וניוון חברתי של אירופה והמערב, שבה מתרחשת התנגשות בין ישראל והאיסלאם ובין האיסלאם לנצרות, שתהיינה לה תוצאות נלוות שיכולות לשנות את המפה המדינית והדתית של העולם? צומת הדרכים שבפניה אנו ניצבים היא חוד חנית של ההיסטוריה.

פורסם במגזין "מראה"
התפרסם במקור ב-"American Thinker"
הכותב הוא הוא מרצה וכותב על ענייני ישראל והמזרח-התיכון
תאריך:  02/11/2014   |   עודכן:  02/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
ביטול האיסור על יהודים לעלות ולהתפלל בהר-הבית יביא דווקא לירידה באלימות הערבית בעוד שוויתורים רק יגבירו את התבערה בירושלים
יצחק מאיר
האמן ב" אֲשֶׁ֥ר אַרְאֶֽךָּ" יותר מאשר במה שאתה רואה לפניך כל יום, בטווח של קצרי רואי. האמן בשלום. הוא יבוא. חתור אליו גם אם יתמהמה. אני נשבעתי באוזניכם בטרם תעברו את הירדן"וְנָתַתִּ֤י שָׁלוֹם֙ בָּאָ֔רֶץ". אני אקיים. אם אינכם רואים היום, ראה תראו בוודאי ובוודאי ורק אם תיוואשו מפני מה שעיניכם רואות תגזרו המתנה שאינה צריכה ל אֲשֶׁ֥ר אַרְאֶֽךָּ. המתנה מדממת
עמי דור-און
משפט אחד של תקווה לשינוי מנהיגותי לא הציג שמעון פרס, אך בהחלט הוא היה יכול להשמיע לציבור המייחל בקשב רב למוצא פיו את האמת, מבלי להיחבא מאחורי ההיתממות הרגילה, ולומר: הצביעו פרס
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    נואל, מגוחכת, תפקודם הלקוי והמושחת וביקורתי    שבת שלום וגשם טוב
ד"ר רון בריימן
שוב, כמדי שנה, השידור החוזר של ההסתה מעל המרפסת בכיכר מלכי ישראל, ושוב מככב במקום - מי אם לא - שמעון פרס. יש להפנות את תשומת לבם של המפגינים לכך שרבין היה ימני יותר מנתניהו, שלל הקמת מדינה פלשתינית, וככל הנראה על כך שילם בחייו
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
טעויות של "מדינות אירופה הנאורות"   /  מוטי היינריך
מה אומרת אמנת חמאס  /  מנשה שאול
אונס שחקנית בבית המדרש  /  איציק סיבוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il