X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשמאל הישראלי אוהבים לצייר עולם דימיוני מופלא, מזרח תיכון קסום, שהיה יכול להתקיים אילו רק רבין לא היה נרצח. הרצח והרוצח, רק אלו לשיטתם, רצחו סופית גם את חלום השלום
▪  ▪  ▪
לא ייעקר אף יישוב [צילום: פלאש 90]

אם יצחק רבין ז"ל היה רואה את השלטים שהונפו בכיכר הקרויה על שמו במוצאי השבת שעברה, אני מניח שהוא היה חוטף את הג'ננה כמו שרק ג'ינג'י כמוהו ידע לחטוף. כי חלק גדול מהשלטים הללו היו מנוגדים לכל השקפת עולמו.
בשמאל אוהבים לדבר על 'מורשת רבין' תוך כדי המצאת כל מיני 'מורשות' הזויות שרבין, במהלך חייו, גם אחרי הסכם אוסלו, התנגד להם בכל ישותו. מי שימצא התבטאות אחת של רבין בעד מדינה פלשתינית עצמאית ממערב לירדן יקבל מיליון דולר. מי שימצא התבטאות אחת של רבין בזכות נסיגה לקווי 67' יקבל מיליון נוסף, והמיליון השלישי שמור למי שימצא התבטאות אחת של רבין בעד חלוקת ירושלים בין ישראל והפלשתינים.
ב-5 באוקטובר 1995, חודש לפני שנרצח, הציג רבין בכנסת את הסכם אוסלו ב', לאישורה. בנאום שטח רבין את ה'אני מאמין' המדיני שלו, בעקבות הסכם אוסלו. זה היה הנאום המדיני האחרון, ולכן מי שמחפש את 'מורשת רבין' המדינית ימצא אותה בנאום הזה. וכך אמר בין היתר:
"את פתרון הקבע אנו רואים במסגרת שטח מדינת ישראל שיכלול את מרבית שטחה של ארץ-ישראל, כפי שהייתה תחת שלטון המנדט הבריטי - כמובן, זה לא מתייחס לרמת-הגולן - ולצידה ישות פלשתינית אשר תהיה בית למרבית התושבים הפלשתינים החיים ברצועת-עזה ובשטח הגדה המערבית. אנו רוצים שתהא זו ישות שהיא פחות ממדינה והיא תנהל באופן עצמאי את חיי הפלשתינים הנתונים למרותה. גבולות מדינת ישראל לעת פתרון הקבע יהיו מעבר לקווים שהיו קיימים לפני מלחמת ששת הימים.
"לא נחזור לקווי 4 ביוני 1967. ואלה הם עיקרי השינויים, לא כולם, כפי שאנו רואים אותם ורוצים אותם בפתרון הקבע: בראש ובראשונה ירושלים המאוחדת, שתכלול גם את מעלה-אדומים וגם את גבעת-זאב, כבירת ישראל, בריבונות ישראל, תוך שמירת זכויותיהם של בני הדתות האחרות, הנצרות והאיסלאם, לחופש גישה ופולחן במקומות הקדושים להם, על-פי נוהגי דתם.
"גבול הביטחון להגנת מדינת ישראל יוצב בבקעת-הירדן, בפירוש הנרחב ביותר של המושג הזה.
"שינויים שיכללו את צירוף גוש-עציון, אפרת, ביתר ויישובים אחרים שרובם נמצאים באזור מזרחית למה שהיה "הקו הירוק" לפני מלחמת ששת הימים... להקים גושי יישובים, והלוואי שהיו כמותם, כמו גוש-קטיף, גם ביהודה ושומרון..."
ועוד משפט היה לרבין באותו נאום: "אני רוצה להזכיר לכם: התחייבנו - כלומר, הגענו להסכם - התחייבנו בפני הכנסת שלא לעקור אף יישוב במסגרת הסדר הביניים, גם שלא להקפיא בנייה וגידול טבעי". זו מורשת רבין האמיתית, איתה ירד לקבר השבוע לפני י"ט שנים.
בשמאל הישראלי אוהבים לצייר איזה עולם דימיוני מופלא, מזרח תיכון קסום, שהיה יכול להתקיים אילו רק רבין לא היה נרצח. הרצח והרוצח, רק אלו לשיטתם, רצחו סופית גם את חלום השלום.
אז אנו כדרכנו נגיד את האמת: רצח רבין היה אחד הדברים הטובים שקרו לשמאל הישראלי בשני העשורים האחרונים. רצח רבין היה אחת הטרגדיות הקשות שאירעו לימין הפוליטי. אם רבין לא היה נרצח הוא היה מובס בבחירות 96' בגדול מול נתניהו, לא על חודו של חצי אחוז (מי שלא מאמין, שיראה את הפערים בסקרים אחרי הסכם אוסלו ב'), ונתניהו היה מתמנה לראשות הממשלה בלי הנטל המעיק של קבלת הסכם אוסלו.
אלמלא רצח רבין, הימין לא היה חש כחיה נרדפת מעוקרת, שצריכה כל היום להצטדק ולהתנצל, גם כשהוכח שהימין צדק בכל התחזיות שלו, והשמאל טעה טעויות מדיניות פטאליות, שהסתיימו במאות ישראלים הרוגים. רצח רבין גרם לימין נזק בל ישוער לדורות.

הכותב הוא עורך ביטאון הציונות הדתית 'מצב הרוח', כתב צבאי של העיתון 'בשבע'
תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורשת רבין האמיתית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מורשת רבין היא כניעה לטרור
אהוד פרלסמן  |  5/11/14 09:46
2
נכון. האיש שגרש כפרים ערבים
שלמים זה רבין  |  5/11/14 09:55
3
ברור שנגיע לגבולות שרבין תכנן
דודי30  |  5/11/14 10:16
4
מי רוצה להיות רביניונר
אהרון שחר  |  5/11/14 10:55
5
המורשת היא דבר לאט, שטויות ורק ל"ת
לחלק מהעם  |  5/11/14 11:19
6
מאמר לענין,רבין היה בטחוניסט
meiri  |  5/11/14 17:25
7
עוד כתבן ימני ש"משכתב"
רוזנר  |  6/11/14 18:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
לו קיבל ראש הממשלה נתניהו את התכתיב המדיני האמריקני, מעצמת-העל לא הייתה נוברת בתכונותיו האישיות. מכאן, שמדיניות החוץ האמריקנית באזורנו ומידת תבונתה היא הנושא הרלוונטי. הבה נעיף בה מבט חטוף
מרדכי ליפמן
יושב-ראש הרשות הפלשתינית לא יכול וגם לא רוצה להירשם בהיסטוריה הערבית והפלשתינית כמי ששבר את הקונצנזוס המקודש. האיש הוא סרבן שלום עקרוני ושיטתי
ד"ר קובי מיכאל
מאחר שההנהגה הפלשתינית עדיין מחויבת – באופן רשמי – להסכמי אוסלו, ומשום שהיא מצהירה חזור והצהר על כוונתה הכנה להגיע להסכם שלום עם ישראל, קשה יהיה לבטל את טענתם של אלו שיראו בהסבר הפלשתיני לסירוב להכרה בזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי, ביטוי לחוסר נכונות להגיע להסכם שלום אמיתי עם ישראל, שמהווה ביטוי ל"אסטרטגיית השלבים" בנוסח מתוחכם ומעודן ולכמיהה ההיסטורית לחיסול הישות היהודית הלאומית בארץ ישראל המערבית
רון טירה
המדיניות המוצעת להלן שבה לרעיון "השטחים המוחזקים", שהוצג מיד לאחר מלחמת ששת הימים. משמעותו של רעיון זה, היא שישראל מחזיקה בשטחים ב"תפיסה לוחמתית" (Belligerent Occupation) זמנית אך לטווח ארוך - עד שהמציאות הביטחונית-מדינית תאפשר לנהוג בהם אחרת, ובלי לפעול בהם באופן אידיאולוגי או אחר, העלול לסכל הסדרים עתידיים
ציפורה בראבי
זמן רב הביטו אישים מסוימים במחמוד עבאס כעל ההבטחה הגדולה של השלום. מחמוד עבאס - הפרטנר האולטימטיבי שלנו. שנים הביטו בהילה שהצמיד השמאל לראשו ולא ממש הקשיבו למילותיו. לא התייחסו לתגובותיו. יקיצה מאוחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il