X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן שגם מדינת-ישראל או גופים פרטיים יובילו קמפיינים נגד תופעות פסולות כגון: גזענות, הטרדות מיניות, עבירות מין, אלימות נגד קשישים ועוד, כדי למגר את התופעה ולא לחכות עד שאדי העשן הולכים ומיתמרים
▪  ▪  ▪
הטרדה מינית. זמן לקמפיין

בארצות-הברית קיימת מודעות גבוהה לדברים מסוימים. לאחר קמפיין "דלי הקרח" אשר עורר מודעות למחלת ניוון שרירים (ALS),וקמפיין הרכיבה אשר עורר מודעות לסרטן המעי הגס מגיע קמפיין חדש ומקורי מכולם.
תיאור הקמפיין
בחורה ממוצא יהודי בת-24 העונה לשם שושנה רוברטס הלכה ברחובות ניו-יורק במשך עשר שעות כדי לבדוק את בעיית ההטרדות המיניות אשר פוגעת בנשים ברחבי ארצות-הברית. היא שותקת לאורך המסע, אך ל-108 בחורים אשר עוברים לידה יש מה להגיד, מדברים מנומסים כגון: "מה שלומך בובה", ועד הצעות בוטות כגון: "מה את עושה הערב"? שני בחורים אף החלו לעקוב אחריה.
כתוצאה מכך הופק סרטון בן שתי דקות אשר הועלה ליוטיוב אשר זכה לצפייה של יותר משלושים מיליון איש (ביניהם כותב המאמר). לצדה של רוברטס הולך רוב בליס אשר תיעד במצלמתו את המתרחש ברחובותיה המרכזיים של ניו-יורק.
מטרת הקמפיין
מדובר בקמפיין של עמותת "הולאבק" אשר בא לעורר מודעות (בעיקר בקרב נשים) לגבי סוגיית ההטרדות המיניות ברחוב. מדובר בסוגיה אשר כמעט ואינה נפוצה ברחבי ארצות-הברית, אך מתברר כי היא מתרחשת לעיתים קרובות.
תגובות לקמפיין
לקמפיין סוער זה יש תגובות מעורבות. חלק מהאנשים טענו כי עצם העובדה שבסרטון מופיעים בעיקר גברים שחורים או לטיניים עלולה לגרום לרושם מוטעה כי קבוצות אלו מעורבות יותר בהטרדות מינית יותר מכל קבוצה אחרת.
חלק אחר טען כי עצם העלאת הנושא מחזקת סוגיה אשר פוגעת בציבור הנשים.
לכן, צריך לעורר לה מודעות עד כמה שניתן.
מצבה של רוברטס כיום
רוברטס, אשר קיבלה איומים על חייה בעקבות השתתפותה בקמפיין, ירדה למחתרת ונעלמה מהעין הציבורית. למרות זאת, היא אינה מתחרטת על שהשתתפה בקמפיין (בין-היתר מאחר שהיא עצמה הוטרדה מינית על-ידי העוברים ושבים).
לפני כשנה נחשף בתוכנית "צינור לילה" עדותה של בחורה אשר טענה בפוסט שפרסמה בפייסבוק, שהוטרדה בעת שישבה באוטובוס אשר נסע מן הקריות לשכונת "הדר" בחיפה. לאט-לאט נחשפו עוד סיפורן של נשים אשר בדומה לאותה בחורה הוטרדו מינית אף הן בעת שישבו באוטובוס.
אין ספק שניתן להשתמש ברשתות החברתיות בצורה יעילה וטובה. הגיע הזמן שגם מדינת-ישראל או גופים פרטיים יובילו קמפיינים נגד תופעות פסולות כגון: גזענות, הטרדות מיניות, עבירות מין, אלימות נגד קשישים, ועוד, כדי למגר את התופעה ולא לחכות עד שאדי העשן הולכים ומתמרים.

תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קמפיין כנגד הטרדות מיניות ברחוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התופעות שכבר לא קיימות בישראל!
ע_הראל  |  5/11/14 13:35
2
המאמר מבולבל כמו הפרובוקציה
ירון זכאי 1  |  6/11/14 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים שטנגר
ההזדהות הרגשית של אוהדי הכדורגל עם קבוצתם, אינה עניין לחיבה וגם/או למנוד ראש סלחני של "בוגרים מבינים". האלימות במגרשי הכדורגל הינה עניין לפסיכולוגים, לפסיכיאטרים ולמערכת-החינוך, החייבים לעמוד בפרץ ולעצור גל עכור זה של שנאה ואלימות, טרם ישטוף הוא החברה הישראלית בכללותה
עמי דור-און
אל לה לשרת הבריאות להציג לציבור הנזקק לשירותים רפואיים המלצה גורפת ולא מדויקת - מי טוב ומי אינו טוב ואת מי יש להעדיף
יוני בן-מנחם
האירועים בירושלים הסיטו את תשומת הלב התקשורתית מהנעשה ברצועת עזה ומכך שתהליך שיקום הרצועה מקרטע. המתיחות ברצועה גוברת וחמאס נערך לסבב אלימות נוסף נגד ישראל. אסור לישראל לוותר בנושא הביטחוני אך שיקום הרצועה הוא גם אינטרס ישראלי
חגי הוברמן
בשמאל הישראלי אוהבים לצייר עולם דימיוני מופלא, מזרח תיכון קסום, שהיה יכול להתקיים אילו רק רבין לא היה נרצח. הרצח והרוצח, רק אלו לשיטתם, רצחו סופית גם את חלום השלום
ירון ריבלין
בעוד שהבעלים של ישראל היום יושב הרחק מעבר לים, האינטרסים הכלכליים שלו ממש אינם בישראל, ויש גם להניח שאת רוב זמנו אינו מקדיש לתכנים של העיתון שבבעלותו; לגבי נוני מוזס - ההפך הוא הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il