X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זקן נגד אולמרט: סיכום היום השני

קו ההגנה: זו סחיטה

אהוד אולמרט טוען, כי שולה זקן הפכה לעדת מדינה כאשר סירב להיסחט על ידה. בקו ההגנה הזה יש כמה קשיים כדאי לשים לב לצרורות של הטענות וההאשמות שירתה זקן; זה לא נראה כמו משהו ששקרן בודה מליבו
▪  ▪  ▪
זקן. התרגזה, לא קרסה [צילום: פלאש 90]

ממנה אולמרט ייבהל?

קו ההגנה של אהוד אולמרט מול שולה זקן, כפי שהוצג ביום הראשון לחקירתה הנגדית (יום ה', 6.11.14), הוא חד וברור: מדובר בסחיטה. זקן רצתה מאולמרט כסף, הרבה כסף, ואיימה שתהפוך לעדת מדינה אם לא ייענה לה. כאשר אולמרט דחה את דרישותיה, וכאשר הרגישה שדלתות בית הסוהר עומדות להיסגר מאחוריה לחמש שנים, היא מימשה את נשק יום הדין, חתמה על הסכם עם הפרקליטות וכעת היא מוכרת סיפורים עליו.
זה מזכיר במידה מסוימת את קו ההגנה של אולמרט במשפט הולילנד: שמואל דכנר ידע שכדי לקבל מעמד של עד מדינה, הוא צריך להפליל את האנשים הבכירים ביותר שאפשר – ומי יותר בכיר מאשר אולמרט? נכון לעכשיו, לפני הערעור, קו ההגנה הזה נכשל.
חשוב לזכור, שסחיטה אינה חייבת להיות על שקרים. ליתר דיוק, סחיטה מוצלחת (וסליחה על הביטוי), היא דווקא כזו שמבוססת על אמת – שהרי שקרים ניתן להפריך. חוץ מזה, הדגישה זקן – ואולמרט עצמו אמר זאת בקריאת ביניים – על אולמרט לא ניתן לאיים. מי שהיה ראש ממשלה בזמן מלחמה, ולפי פרסומים זרים הורה על מבצע נועז נגד כור גרעיני בסוריה, הוא האדם שייבהל מראש לשכתו?
ועוד נקודה. בהמשך הדרך ינסה עו"ד אייל רוזובסקי לשכנע את בית המשפט, שמדובר באישה שקרנית ומניפולטיבית; הוא כבר עשה זאת בקטן, ובוודאי עוד יחזור לכך בהרחבה. חשוב לזכור, שאכן מדובר בעבריינית כבדה שלא תמיד האמת הייתה נר לרגליה, בלשון המעטה. במקביל, יהיה קצת מוזר לשמוע את אולמרט אומר שהאישה שישבה לצידו בצומת הרגיש ביותר של מדינת ישראל – לשכת ראש הממשלה – אינה ראויה לאמון כלשהו.

מצטיינת בהתחמקות מתשובות

מי שחשב שזקן תתמוטט בחקירה הנגדית כפי שאירע לה בחקירתה הראשית במשפט הולילנד, התבדה – נכון להיום. היא הייתה נרגשת, מדי פעם נסערת, אבל עמדה בהתקפות החזיתיות של רוזובסקי. הרושם הוא, בלי לקרוא את הפרוטוקול, שלא היו לה עד עכשיו סתירות מהותיות. היו סתירות פה ושם, אבל כנראה בפרטי לוואי ולא בליבת העדות.
לצד זאת, כדאי לשים לב לעוד תופעה בולטת. זקן טוענת שאת כל מה שהיא יודעת – למדה מאולמרט. עושה רושם שיש לפחות דבר אחד שבו הייתה תלמידה מצטיינת: בהתחמקות מתשובות. רוזובסקי שואל משהו – והיא עונה בנאום ארוך שכלל איננו קשור. אבל רוזובסקי לא הניח לה, וגם השופט יעקב צבן התערב מדי פעם ודרש תשובות. זה כמובן קרה בנקודות בהן השאלות היו במיוחד לא נוחות לזקן, ויהיה צורך לראות מהו המשקל המצטבר של האירועים הללו לגבי קביעת אמינותה.

יש משהו אותנטי

כאשר זקן החלה להתרגש, היא ירתה טענות והאשמות בצרורות. כך טענה, שאולמרט שילם למתאמת הנסיעות שלו, רייצ'ל ריסבי-רז, כדי שלא תסבך אותו בפרשת ראשונטורס. כך סיפרה על שיחה עם עו"ד אורי מסר, שאמר לה לטענתה ששניהם משלמים את המחיר בעוד אולמרט עושה חיים בחו"ל. כך דיברה על הג'וב שסידר אולמרט לבנו שאול אצל היהלומן בני שטיינמץ, ועל הלימודים בקריה האקדמית אונו שסידר למאבטחיו. כך טענה, שאם הייתה פותחת את הפה – אולמרט לא היה נחלץ מפרשת הבית ברחוב כרמיה.
במבט מן הצד, יש משהו מאוד אותנטי בצרורות הללו. מי שמשקר, בדרך כלל לא בא כאשר באמתחתו המון פרטים קטנים כאלו שאותם יפזר לאורך הדרך. ההתרגשות והכעס של זקן היו אמיתיים, אלא אם כן היא יכולה לשקול לעשות הסבה מקצועית לתיאטרון. ולכן לא נראה, שהסיפורים השוליים הללו הם כולם פרי דמיונה הקודח וליבה הרותח.

תכונות בלתי מלבבות

בחלק ניכר מהדיון כיכבה שיחה שניהלה זקן באוגוסט 2013 עם מתקשרת בשם אופירה. האחרונה המריצה את זקן לדרוש מאולמרט כסף ולהזהיר אותו שהיא עלולה להעיד נגדו. זקן טענה, שהיא בסך-הכל הקשיבה אבל לא ביצעה; ההגנה אומרת שהיא הסכימה בפה מלא שזהו הכיוון הנכון. לשיחה זו יש חשיבות רבה בניסיון להוכיח את הקו לפיו הכל הוא תוצאה של סחיטה.
כאשר מקשיבים לשיחה, שומעים זקן שונה מזו שמופיעה על דוכן העדים. שומעים אישה מאוד לא מתוחכמת, אישה שמדברת כמעט בשפת רחוב, אישה חסרת השכלה, אישה כמעט פרימיטיבית. ואז עולה השאלה: מדוע אולמרט החזיק אותה לצידו כל כך הרבה שנים? מדוע היא הייתה האדם הקרוב ביותר אליו מחוץ למשפחתו? אלו תכונות היו לה, שעלו בעיניו על החסרונות הללו?

תאריך:  06/11/2014   |   עודכן:  11/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קו ההגנה: זו סחיטה
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
באמת אל תהיה שופט
משקיף  |  6/11/14 19:39
2
דווקא קו הגנה הכי הגיוני ל"ת
עיניה  |  6/11/14 19:46
 
- נו אז מה ?
נימו  |  8/11/14 09:38
3
כח עוצמה וממון
בשם התקווה  |  6/11/14 20:58
4
שיתבע אותה על סחיטה!! נחש ארסי
XTXT62  |  6/11/14 21:28
5
הראיות מצביעות על סחיטה
בוחן ראיות  |  6/11/14 22:02
6
פותח הימורים:אהוד אולמרט יתאבד ל"ת
בבר  |  6/11/14 22:04
 
- בבר, איך אתה מדבר, תתבייש!
הניה  |  7/11/14 08:33
 
- בבר תפסיד בהימור
צורי  |  8/11/14 09:48
7
הם סיכמו בניהם הכל כולל השמצות
אורי.ד  |  6/11/14 23:52
8
הם סיכמו בניהם הכל כולל השמצות
אורי.ד  |  6/11/14 23:52
9
הם סיכמו בניהם הכל כולל השמצות
אורי.ד  |  6/11/14 23:52
10
קושיית עם הארץ אין לה תירוץ
בבון זה קוף  |  7/11/14 00:19
11
השורה התחתונה:הבאים בתור יפחדו
לנהוג כאולמרט  |  7/11/14 09:15
 
- למיכל מירושלים מבית"רי תלאביבי
אהוד פרלסמן  |  7/11/14 09:50
12
סוחטים אותך, אודי? לך למשטרה..
עזרא מנצור  |  7/11/14 11:10
13
לי לקוח סיפר שנתן שוחד לאולמרט
סתם עצמאי   |  7/11/14 12:00
14
למה הוא העסיק את שולה זקן ?
סיריוס  |  7/11/14 12:22
15
האם שכר טרחת עו"ד מהכסף השחור? ל"ת
ראובן גרפיט  |  7/11/14 13:04
16
דעתי האישית
urixo  |  7/11/14 14:12
 
- עוד קושיית עם הארץ.
בבון זה קוף  |  7/11/14 17:20
 
- הערה לסדר
זוז'ו  |  7/11/14 17:43
17
סחיטה?אז מה?מה הוא מתבכיין?
שמ  |  7/11/14 18:17
18
האם לספר את האמת זו סחיטה ??
חולוני  |  8/11/14 11:26
19
לבוחן הראיות מאיזה מחלקה סגורה
צורי  |  8/11/14 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
"הוא לא היה יוצא מכרמיה אם הייתי מדברת"    אומרת שקינאה בכך שאולמרט מסדיר עבודה לבנו ולימודים למאבטחיו, ומבלה בטירה של ברלוסקוני    טוענת ששילם לרייצ'ל ריסבי-רז כדי שתגן עליו בפרשת ראשונטורס    ההגנה: זקן תכננה זמן רב לאיים על אולמרט שתהפוך לעד מדינה כדי לסחוט ממנו כספים; זקן: על אולמרט אי-אפשר לאיים
איתמר לוין
אולמרט: לא היה ולא נברא    זקן מספרת שהקרע בינה לבין אולמרט נוצר על-רקע משפט הולילנד    "הוא מכר אותי, והכניס את השם שלי גם במקומות שלא היה צריך"
ישראל רוזנבלט
אפילו ידיעות אחרונות שרק תמול שלשום פרש על אולמרט חסותו המפרגנת ועשה ככל יכולתו לגמד הסתבכויותיו, כל עוד היה סיכוי להחזיר את אולמרט לזירה הפוליטית - שלשום הרים דגל לבן    דברים שכתב נחום ברנע על אולמרט ב-1982, לפני שהיה מועמדו לראשות הממשלה
איתמר לוין
הראיות החשובות באמת שסיפקה זקן נגד אולמרט הן יומניה ועדותה, וההקלטות נועדו רק לאפשר את הגשתם    האם אולמרט מפליל את עצמו בקבלת שוחד מדכנר?    המבחן הגדול של זקן ושל התביעה יהיה בחקירה הנגדית, הצפויה להיות נוקבת
איתמר לוין
טוענת: אולמרט ביקש להסתיר את הקופה משום שידע על השימושים הבלתי חוקיים בה    אולמרט אמר לזקן באוקטובר 2012: אם תעשי הסדר טיעון - משמעות הדבר היא שתאמרי שקיבלת כספים עבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il