X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תופעת הביקורים של חברי הכנסת בהר-הבית מיצתה את עצמה ולאחר הנזק הביטחוני והמדיני שגרמה יש לעצור אותה לאלתר גם עיריית ירושלים צריכה לבחון מחדש את מדיניותה המוניציפלית בשכונות הערביות בירושלים בעת הזו ובמקביל יש להדק את התיאום הביטחוני עם הרש"פ למניעת טרור ביהודה ושומרון
▪  ▪  ▪
חובה למנוע! [צילום: פלאש 90]
ח"כים בדווקא
חברי כנסת רודפי כותרות בעיתונים, המתכוננים כבר למערכת הבחירות הבאה על חשבון מצב הביטחון בירושלים, המשיכו לעלות להר-הבית למרות קריאתו של ראש הממשלה

מי שעוקב בדקדקנות אחרי ההצהרות וההודעות של הרשות הפלשתינית ובכיריה לא ימצא קריאות לציבור הפלשתיני לצאת לאינתיפאדה שלישית. ההתבטאויות החריפות של הרשות הפלשתינית עוסקות בעיקר בהסתה נגד ממשלת נתניהו כי היא רוצה להרחיב את מעגל האלימות בירושלים ולעורר "מלחמה על ירושלים" כדי שנתניהו יוכל לנצח בה.
תיאוריית הקונספירציה הפלשתינית שוב עובדת, היא גורסת כי נתניהו עושה את המהלכים בירושלים כדי לצאת מהמצוקה המדינית שבה נתונה ישראל בזירה הבינלאומית וכי הוא מסלים את המצב הביטחוני כדי לשנות את סדר היום בישראל מסדר יום כלכלי לסדר יום ביטחוני כדי שיוכל לנצח בבחירות הקרובות. לכן, לגרסתם, הוא מתחנף לימין הקיצוני ומאפשר לחברי הכנסת הקיצונים לעלות להר-הבית. הפלשתינים מאמינים בתיאוריה זו בכל ליבם.
ההודעות הפומביות של נתניהו לאחר שיחותיו עם עבדאללה מלך ירדן, כי ישראל מחויבת לשמירה על הסטטוס קוו בהר-הבית ועל המעמד המיוחד של ירדן שם, אינן מספיקות להרגעת המצב; גם מצרים בהנהגת סיסי הנלחמת בנחישות בטרור האיסלאמי הקיצוני הביעה את דאגתה מהמצב בירושלים ואסור לנו לתת למצב הביטחוני להתדרדר עוד יותר, שמא נאבד גם את הקשרים המיוחדים עם משטרו של הגנרל סיסי.
פיגועי הדריסה בירושלים צריכים להדליק נורה אדומה אצל מקבלי ההחלטות בישראל, כי גל האלימות שמלבה הרשות הפלשתינית ביחד עם חמאס ופלגים פלשתינים אחרים, עלול לגלוש גם לרחבי שטחי יהודה ושומרון.
עבאס חייב בהבהרות
עד כה רכב מחמוד עבאס על נמר האלימות במזרח ירושלים בטענה כי "אינו שולט שם ולכן הוא לא יכול למנוע את האלימות בה", אך עתה נראה כי הוא עלול לאבד את השליטה בנמר הזה וליפול ממנו כשהאחריות תוטל עליו.
מחמוד עבאס עדיין מחויב לתיאום הביטחוני עם ישראל בתחומי יהודה ושמרון וישראל צריכה להבהיר לו בצורה חד-משמעית כי עליו להמשיך בכך ולמנוע טרור משטחי הרש"פ נגד מטרות ישראליות.
בעבר הלא רחוק אמר מחמוד עבאס כי התיאום הביטחוני עם ישראל הוא "קדוש" וכי הוא משרת את המטרות הלאומיות של הפלשתינים אשר גרמו לעצמם נזק רב כשעברו לטרור נגד ישראל באינתיפאדה השנייה, לכן צריך לוודא בכל הדרכים הדיפלומטיות כי הוא לא שינה את דעתו לדרוש ממנו להבהיר את הדברים בפומבי ובשפה הערבית.
לשפוך מים ולא בנזין
לגבי המשך המתיחות בירושלים, ברור כי למרות תגבור הכוחות הרב בשוטרים ובחיילי מג"ב לא יהיה ניתן לעצור בכוח את ההסלמה והמשך הפעלת הכוח עלול רק לעודד ולהרחיב את מעגל האלימות. לכן צריך לנקוט במדיניות אחרת של הרגעה, מדיניות של שפיכת מים על האש ולא של שפיכת בנזין!
מקור המתיחות הוא המצב בהר-הבית; חברי כנסת רודפי כותרות בעיתונים, המתכוננים כבר למערכת הבחירות הבאה על חשבון מצב הביטחון בירושלים, המשיכו לעלות להר-הבית למרות קריאתו של ראש הממשלה.
התופעה הזו היא מיותרת, שכן היא לא מחזקת את הביטחון בירושלים ונתפסת בעת הזו על-ידי הפלשתינים והקהילה הבינלאומית כהתגרות. ממילא המסר כבר עבר והתופעה מיצתה את עצמה.
כדי למנוע נזק מדיני וביטחוני נוסף, צריך ראש הממשלה לכנס את הקבינט הביטחוני ולהעביר החלטה המקפיאה לאלתר ביקורי פוליטיקאים ואנשי ציבור בהר-הבית ולהנחות את המשטרה לאכוף אותה.
צעד כזה יאותת לפלשתינים, לעולם הערבי ולקהילה הבינלאומית כי ישראל עומדת מאחורי הצהרותיה, וכי באמת אין בכוונתה לשנות את המצב הקיים בהר-הבית. אין בצעד כזה משום ויתור ישראלי על זכויותינו בהר-הבית.
פעולות שיש לבצע בבירה
גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת צריך לעשות חשיבה מחדש לגבי המדיניות שלו לאכוף דווקא בעת הזו את החוקים העירוניים בשכונות הערביות במזרח ירושלים. המצב בשכונות אלה נפיץ ואין שום טעם להגביר את המתיחות. האכיפה העירונית התעכבה בכל מקרה בחודשים רבים ולא יקרה שום דבר אם היא תחכה עוד כמה שבועות עד שהמצב יירגע. אין בצעדים אלה לפגוע בהרתעה, הם צעדים נדרשים והגיוניים.
במקביל יש להחמיר את הענישה על מיידי האבנים ולחדד את הוראות הפתיחה באש במקרה של סכנת חיים.
לאחר יצירת רגיעה לכמה ימים יש לנסות ולבסס אותה באמצעות הידברות עם אישי הציבור בשכונות הערביות כמו שועפט וא-טור.
זהו תהליך מורכב וקשה, אך האחריות לכך מוטלת על מפקד משטרת ירושלים וראש העירייה. תהליך כזה נעשה בעבר בירושלים בתקופות של מתיחות ויש סיכוי שהוא יצליח. בכל מקרה צריך לנסות.

תאריך:  07/11/2014   |   עודכן:  07/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מונעים אינתיפאדה חדשה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהרת הכותל כדוגמה
אלון פלג  |  8/11/14 04:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דרור אידר
מדהים! לפי שניים מכתבי ידיעות אחרונות יהודי המבקש להתפלל בהר-הבית או החוזר לשכונת השילוח ועיר דוד לבתים שקנה בכסף מלא, הוא ה"פרובוקטור", ולא איש התנועה המוסלמית היודע שכמה צרחות אללה אכבר וקומץ אבנים יגרמו לסגירת ההר ליהודים
עידן יוסף
שמונה קליעים על הניידת    הצבא מבצע סריקות וכל האפשרויות נחקרות
עופר וולפסון
גורם ביטחוני בכיר אומר לאחר שהחשוד בדריסה הסגיר עצמו, כי אחד הכיוונים הנבדקים הוא שמדובר בתאונת פגע וברח, וכי הוא לא התכוון לפגוע בחיילים
משה חסדאי
היום אנו יודעים בבירור, הרש"פ וראשיה, החמאס וראשיו, התנועה האיסלאמית וראשיה, חברת הכנסת הערבייה וחבריה, עוסקים ללא הרף בביצוע רצח-עם לעם היהודי ודמוסייד למדינת היהודים
עופר וולפסון
ישראל אפשרה לייצא תוצרת חקלאית מהרצועה ליהודה ושומרון    משאית ראשונה ועליה 10 טון מלפפונים יצאה מעזה לשיווק בחברון    ההערכה: עד 150 משאיות יעברו בין האזורים מדי חודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il