X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצבעת אי-האמון בישראל היום כחינמון, על-פי אישור הקריאה הטרומית בכנסת אתמול, מוכיחה כי ח"כים מימין, ממרכז ומשמאל משוכנעים שהעיתון צריך להוכיח עצמו כשווה בין שווים במכירה
▪  ▪  ▪
ישראל היום. להבטיח פלורליזם עיתונאי [צילום: יח"צ]

מניעת הפצתו של ישראל היום בחינם מסמנת פתח-תקווה להצלת העיתונות הכתובה מאובדן. אלא שהדברים אמורים, בינתיים, באישור של קריאה טרומית בלבד, ודרך ארוכה עדיין צפויה לאישורו הסופי של החוק, אם בכלל.
לא בכדי אושרה הקריאה הטרומית על-ידי רוב גדול של חברי-כנסת, הנמנים עם קשת רחבה של מפלגות, מן הימין, המרכז והשמאל. הדעת נותנת שהם עשו זאת לא כדי חלילה לסתום את פיו של עיתון, אלא כדי לאפשר את שרידותה של העיתונות הנמכרת, שהחינמון רק פגע בה פגיעה אנושה.
מאז הפצתו של ישראל היום ברבים, בחינם, נקלעו מרבית העיתונים, הנמכרים בכסף מלא, למשבר עמוק, כשמרביתם אף קורסים כלכלית. התחרות הפרועה והבלתי-מידתית שהציב להם ישראל היום אינה מאפשרת את התאוששותם מן המכה שספגו בעטיו. נבצר מהם להתחרות בו בתחרות הוגנת ולהוכיח את עליונותם עליו רק משום שהוא מופץ בחינם וגונב מהם בכך את ההצגה.
תחרות הוגנת
יעודה של החקיקה נגד ישראל היום כחינמון הוא לא יותר מהבטחת פלורליזם עיתונאי וריבוי של דעות. בד-בבד היא נועדה למנוע מצב שבו יוותר רק עיתון אחד בשוק, שיקבור תחתיו את יתר העיתונים הנמכרים, רק משום שהוא מופץ בחינם.
זו גם סוף-סוף העת להוציא את המרצע מן השק. אחרי ככלות הכל יש לזכור שמעבר להיותו עיתון משגשג בתפוצה - לא הוכיח עצמו ישראל היום מעולם כעיתון מבוקש בגלל רמתו. שגשוגו הוא בשל היותו חינמון, הממומן על-ידי בעל הון, שיכול להרשות לעצמו להשקיע בו כספים ללא גבול ובעת ובעונה אחת גם לבלוע הפסדי-מימון ניכרים, תוך שהוא ממוטט עיתונים אחרים, הנאלצים לכרוע בתחרות בלתי-הוגנת..
מבחנו הגדול של ישראל היום יהיה, לפיכך, רק ביום שבו יידרש למכור את עצמו לציבור הקוראים ולהפוך בכך לשווה בין שווים. או אז ניתן יהיה להיווכח עד כמה הוא נקלט בציבור.

תאריך:  13/11/2014   |   עודכן:  13/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרצע יוצא מן השק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תמימות
באום  |  13/11/14 20:22
2
ראובן לייב משועמם וכתב עוד כמה
שטויות כהרגלו!!!  |  14/11/14 13:00
3
לעתים מפתיע איך מעז קשיש זה
ללא בושת פנים  |  15/11/14 07:18
4
אם כך צריך לסגור את NEWS1
דן ה  |  15/11/14 17:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
לי-אור אברבך
‎‎עלות הקמפיין של ישראל היום נגד החוק להפסקת חלוקתו החינמית, שעבר היום בקריאה טרומית, עמדה על יותר מ-10 מיליון שקל - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום    ישראל היום: "ההוצאה בפועל נמוכה עשרות מונים"
עופר וולפסון
43 ח"כים הצביעו בעד הצעה המתנגדת להפצת עיתון ללא תשלום ו-23 התנגדו, בהם ראש הממשלה    ח"כ כבל: "מטרת הצעת החוק - לטפל באחת הסיבות המרכזיות שהובילו למשבר העיתונות"    שטייניץ: "אתה נותן לגיטימציה לסגור כלי תקשורת"
אברהם פכטר
הח"כים התומכים בהצעת החוק נגד ישראל היום, מונעים ע"י דחפים לא רציונליים, שיש בהם אלמנטים של חישובים שאינם עומדים במבחן האינטליגנציה. חינמונים - הם תקשורת מודרנית, כמו האינטרנט שגם הוא, במידה רבה חינמון, וגם מודל עסקי בעל פוטנציאל רווחי
הרב אליהו קאופמן
חברי הכנסת החרדים יודעים היטב כי חטוטרת של עסקות אסורות טמונה בכיסן, ולכן הם מפחדים מכך שמי שלא ייתמך על-ידם ייהפך למחרת ההצבעה לחושף השערוריות נגדם. הם כמובן ינמקו את אי-הצבעתם בכך שהם אינם חפצים שאחר-כך ינקמו בהם, בתקשורת, מבחינה רעיונית, אך כמובן שזו רק קלישאה
עידן יוסף
בעיתון קובלים על עצם ההחלטה שלא לפרסם את הפרסומת שלו ועל האופן בו התקבלה - בבהילות וללא נימוקים    עוד טוענים לחוסר מידתיות ולפגיעה בחופש הביטוי של ישראל היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il