X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תקנות חדשות של הביטוח הלאומי יקשו מאוד מ-1 בדצמבר על חולי סוכרת לקבל גימלה מהמוסד לביטוח לאומי, ולכן כדאי למהר ולהגיש תביעות לפני כן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מכה קשה צפויה בקרוב לחולי הסוכרת בישראל: ב-1 בדצמבר ייכנסו לתוקפן תקנות חדשות לקביעת נכויות במוסד לביטוח לאומי, המחמירות מאוד עם חולי הסוכרת וצפויות לפגוע משמעותית בזכויותיהם.
על-פי הנתונים הרשמיים, בישראל חיים כ-435,000 חולי סוכרת מסוגים שונים (סוכרת נעורים וסוכרת מסוג 2, הנפוצה ביותר), בנוסף לכ-200,000 חולים אשר אינם מודעים עדיין למחלתם. מדי שנה מתגלים כ-30,000 חולי סוכרת חדשים בישראל, וכ-2,500 חולים נפטרים מהמחלה.
למרות שרוב חולי הסוכרת מנהלים אורח חיים תקין, הודות לנטילת תרופות על בסיס קבוע המאפשרות את צמצום הסכנות, המחלה עלולה לגרום במקרים מסוימים לנזקים ולסיבוכים קשים - ובהם עיוורון, טרשת עורקים, אי-ספיקת כליות, כיבים ברגליים ועוד. סיבוכים אלה עלולים לגרום לאובדן כושר העבודה והעצמאות של החולה, ואף להזדקקותו לעזרת צד ג' לטיפול ולסיעוד - דבר שעלול להשפיע גם על שאר בני המשפחה.
לאחרונה החליט הביטוח הלאומי להחמיר מאוד את התקנות לפיהן קובע המוסד מיהו חולה סוכרת הזכאי לגמלה. אם בעבר כל סיבוך של המחלה היה הופך את האזרח לנתמך על-ידי המוסד לביטוח לאומי - בעוד מספר שבועות המצב יהפוך שונה בתכלית. מול משרדי הביטוח הלאומי ישתרך תור ארוך של חולי סוכרת, שינסו להוכיח כי הם לוקים בסיבוכים המזכים אותם בתמיכה מהמדינה.
התקנות לקביעת הנכויות השונות במוסד לביטוח לאומי כלולות ב"ספר הליקויים" לקביעת דרגת נכות. מדובר בקובץ תקנות, המפרט את אחוזי הנכות שקובעות הוועדות הרפואיות לכל מחלה או פגיעה - ביניהן גם מחלת הסוכרת. עד כה, על-פי תקנה 4(6) - הקובעת את הזכויות ואת הנכויות של חולי סוכרת בביטוח לאומי - כל חולה סוכרת אשר אובחן כסובל מסיבוך כלשהו בגין המחלה, קיבל באופן אוטומטי נכות בשיעור של 65%, ללא קשר לחומרת הסיבוך.
אלא שעל-פי התקנות החדשות, קביעת הנכות תהיה ספציפית לכל מקרה ומקרה, ותכלול הערכת חומרת כל סיבוך בנפרד. המשמעות היא שרק חולה, אשר יעמוד בקריטריונים המחמירים שייקבעו, יקבל דרגת נכות בשיעור של 65%. גם הזכויות וקביעת שיעורי הנכות של חולי סוכרת, הסובלים אך ורק מהמחלה, ללא סיבוכים נוספים - נפגעו והוקשחו משמעותית בתקנות החדשות.
יישום התקנות החדשות צפוי לפגוע בצורה ניכרת ומהותית בחולי סוכרת, אשר טרם הגישו תביעותיהם לביטוח לאומי, ולהפחית את מספר הזכאים לתגמולים בהתאם. זאת, מפני שהתקנות החדשות יחולו רק על מי שהגיש תביעתו מיום זה. לכן, חולה סוכרת אשר עד 1 בדצמבר לא יגיש את תביעתו לקבלת תגמולים בשל סוכרת, או בשל החמרת המחלה, עלול להפסיד ואף לאבד כליל את זכויותיו.
לעומת זאת, מי שהגיש תביעתו בטווח של 36 חודשים לפני תחילת התיקון, יחולו עליו אחד משניים - או התקנות הקודמות או התקנות החדשות - בהתאם לנוסח המיטיב יותר עם החולה.
חולי סוכרת רבים הסובלים מסיבוכיה השונים של המחלה, אינם תמיד מודעים לזכויותיהם, וגם כאשר הם מודעים להן - לא תמיד הם יודעים כיצד להתנהל מול המערכת והביורוקרטיה, כדי לקבל את מירב הפיצויים הכספיים המגיעים להם. נדרש ידע וניסיון מקצועי על-מנת להתמודד מול דרישות המוסד לביטוח לאומי. לאור התקנות החדשות והמחמירות, מומלץ לחולי סוכרת לנצל את פרק הזמן הקצר אשר נותר עד להחלת התקנות החדשות, לצורך הגשת תביעות מזורזות, ולהימנע ממצב של פגיעה מהותית בזכויותיהם.

הכותבת היא בעלת משרד עורכי דין העוסק בדיני ביטוח, הביטוח הלאומי והנזיקין ובמימוש זכויות רפואיות וחברתיות.
תאריך:  16/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מריר לחולי הסוכרת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איך לא הרמת את הכפפה
לויטאס  |  16/11/14 12:03
 
- מצאתי בשבילך משהו
לויטאס  |  16/11/14 14:11
2
כבד את רצון הבוחר
אהרון שחר  |  18/11/14 02:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
יושבים להם שני עמים עם 17 לאומים ותשעים דתות, בארץ אחת עם בירה אחת... וכולם מאמינים "באמונה שלמה" שהכל שייך למיגזר שלהם: האדמה, הגבולות, המקומות הקדושים, השלטון – וכמובן עיר הבירה ירושלים
איתמר לוין
דרישתו של יאיר לפיד להעביר את חוק ההסדרים בלא דיון בוועדות הכנסת, היא דרישה דיקטטורית של מי שמבקש לרמוס את ההליך הדמוקרטי - בדיוק כשם שעשה במפלגתו
ד"ר יאיר ויסמן
גדעון בן-יואש היה מנהיג ישראל לפני אלפי שנים. האם משה פייגלין מזכיר את דרכו?
גד גזית
המטכ"ל צייתן ומורכב מגנרלים בינוניים וממושמעים, שכל יהבם הוא להיראות במיטבם, לרצות את הדרג המדיני ולספק את מה שהוא רוצה לשמוע, בעיקר לא להטריד אותו במה שמקלקל לדרג המדיני את ההשקפה הפוליטית שלו
עו"ד ורו"ח רמי אריה
בני זוג חתמו על הסכם ממון והפרדת רכוש יומיים לאחר שהוצאה לבעל שומת מס הכנסה    בית המשפט קבע שמדובר בעסקה מלאכותית ואפשר לפקיד השומה להטיל עיקול על הבית שנרשם על שם האישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il