X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כפי שנאמר על שרה אמנו, גם טרינזה בשיבתה הטובה הייתה בעלת להט נעורים לכל דבר מצווה, ובנעוריה מלאת מצוות כרימון כמו אישה עתירת שנים שנה לפטירתה
▪  ▪  ▪
מלאה מצוות כרימון[צילום: פלאש 90]

שנה מלאה לפטירתה של טרינזה כהן ע"ה. האזנתי בשקיקה להספדים הרבים, שנישאו לזכרה מפי רבנים, ובני משפחתה בהלוויה ובאזכרה, ולדברי התורה המתוקים שנאמרו לעילוי נשמתה הנעלה. גמעתי בצימאון רב את שלל הסיפורים והאנקדוטות מחייה המלאים רבי המעש, אשר הם כיין ישן שלֵיחו לא נס לעולם. מכולם עולה טוב ליבה, להט אמונתה באלוקים ובחכמי ישראל, מסירותה ללא גבול למשפחתה ולכל מכיריה, צניעותה ומעשי החסד הרבים שעשתה, המעטרים את מפעל חייה.
אכן, טרינזה הייתה אישה של נתינה אינסופית, שמרוב נתינה שכחה גם קצת לקחת... כי אצלה תמיד לתת זה היה לקבל. המושג לקחת לא היה קיים בלקסיקון שלה. בכל פעם שנתנה את הלחי הטובה הראשונה לזולתה, כבר הושיטה את הלחי השנייה לנתינה חדשה. הטוטליות כל כך אפיינה אותה בכל מעשיה. בדרכה המיוחדת בעשייתה היא נתנה את כולה עד הסוף. היא עשתה חסד של אמת, שלא על-מנת לקבל תמורה, לא רק עם המתים, כמקובל, אלא לא פחות עם החיים.
טרינזה כשמה כן היא, אתרוג מהודר בת יסמין (פלילה). ריחה המשכר, הנודף ממעשיה הטובים, נישא למרחקים, ובהם הדביקה באהבה - ביחד עם בעלה בישי זצ"ל - את כל רואיה, ושימשה להם זרקור מאיר לכל דבר שבקדושה. זכיתי גם אני, כשכנה של טרינזה ובישי הצדיקים, להתבשם ממעשיהם ומרוחם הטהורה במשך למעלה מעשור שנים, וליהנות משולחן השבת בביתם על מיטב מטעמיו הגשמיים והרוחניים.
כפי שנאמר על שרה אמנו, גם טרינזה בשיבתה הטובה הייתה בעלת להט נעורים לכל דבר מצווה, ובנעוריה מלאת מצוות כרימון כמו אישה עתירת שנים. חוש ההומור שלה היה לשם דבר. בזכותו, ובזכות רוחה הצעירה הצליחה לחבור לכולם, גם לדור הצעיר, ולהיות אחת מהחבר'ה. היא דיברה אל הצעירים בגובה העיניים, סייעה להם בעצה ובתבונתה המיוחדת, והלהיבה גם אותם באמונתה ובדרכיה הישרות.
אשת חבר כחבר. אי-אפשר לכתוב על טרינזה בלי החצי השני שלה, נשמתה התאומה, הצדיק הנסתר בישי, שלצידו חיה ואותו שירתה בנאמנות ובאהבה רבה לאורך שנים. ואי-אפשר לכתוב עליהם בלי מורשת ג'רבה המעטירה, חכמיה ובית כנסת אלגריבה המופלא, ערש גידולם, שעימם בני הזוג כה היו מזוהים ואותם חיו ונשמו כל חייהם. מעט מניחוחות יהדות ג'רבה המופלאה, הבאתי בפתח החוברת, שפורסמה לזכרה, במאמרי 'השריד האחרון', שהופיע בבמות שונות. אף שרטטתי כמה קווים לדמותו הבלתי נשכחת של בישי במאמרי "צדיק נסתר", שהופיע לזכרו.
גם אם בישי וטרינזה לא העמידו צאצאים ביולוגיים, כבר אמרו זאת לפניי כולם היו ילדיהם. דמותם חקוקה עמוק בלב משפחתם הרחבה המסורה, ובלב כל מכיריהם ומוקיריהם הרבים, אשר נותרו יתומים, אך מתבשמים מהריח העז שבני הזוג היקרים מפיצים בגן עדן. מעשיהם הטובים יהיו נר לזכרם הטהור.

תאריך:  17/11/2014   |   עודכן:  17/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מלחמת טרור היא מלחמת שחיקה. אינתיפאדה היא מלחמת טרור ולכן גם היא מלחמת שחיקה. הסכנה באינתיפאדה היא היגררות ממסכת עימותים מוגבלת שמתרחשת באזורי איו"ש ועזה, למערכת עימותים חריפה בהרבה, שנגררים אליה גם גורמים בקרב ערביי ישראל. התהליך הופך מנסיונות לשבש סדרי חיים ולהפעיל לחץ פוליטי, לתהליך ספירלי מסלים של אלימות ואלימות שכנגד שהעצבים, הפחדים והאמוציות מנהלים אותו
עמוס גלבוע
במקום להעלות מוראל אנשי ארגונו בתוכנית "עובדה" פגע בארגון והוריד ערכו    מה לגוף חשאי ולהופעה בתוכנית תקשורתית שאין לו טיפת שליטה על עריכתה?
עו"ד דוד סנדובסקי
מפלגות הליכוד והבית היהודי מדרדרות את הביטחון הלאומי הישראלי. לאחר פרישת השרים סער ופרץ יש להחליפן ב"חזית הצלה לאומית-פטריוטית", שתוקם ללא בחירות בכנסת הנוכחית מ: יש עתיד, העבודה, ישראל ביתנו, שס, מרץ, התנועה, קדימה (סה"כ 72 מנדטים) ואולי גם האגודה (עוד 7 מנדטים)
משה חסדאי
זו אינה מלחמה הנושאת נפשה לחרות האדם. זו מלחמה החורטת על דגלה השמדה ושיעבוד של ילדים ונשים, יהודים ועמים. תכלית המרד הערבי והמוסלמי היא ההרס והמוות, ובהיותו כזה הריהו חסר היגיון. המרד הערבי הפלשתיני, המרד המוסלמי הג'יהדיסטי, אינו שומר אמונים ל"הן" הכלול בו, ובוודאי לא ל"לאו", בהיותו טרוריזם טוטאלי הדוגל במוות לערבים וליהודים כאחד
יעקב שטרכר
מע"מ 0 הפך להיות מהתלה חבוטה ויקרה. אין כלכלן שלא תוקף את הרעיון הנואל ופרופסור אשר טישלר תקף את לפיד בהגדירו אותו כאדם שלא רק שאינו מבין בתחום אלא גם שאינו מודה בכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il