X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כתוצאה מהפגנות אלימות של הבדואים הכריז השר-לשעבר בגין כי הוא מוותר על תוכניתו, והממשלה, למרבה הפלא, ביטלה גם היא את התוכנית שאותה אימצה. היה זה מעשה כניעה מובהק של הממשלה למעשי אלימות. היה זה רגע מזעזע ומחפיר שבו ויתרה הממשלה על ריבונות המדינה בשטחים נרחבים בנגב ובגליל
▪  ▪  ▪
מהומות הבדואים בנובמבר 2013 [צילום: פלאש 90]

זה היה רק לפני כשנה וחצי. השר-לשעבר בני בגין הגיש לממשלה תוכנית נדיבה ל"הסדרת" ההתיישבות הבדואית בנגב, תוך מתן וויתורים רבים ומופלגים, וזאת למרות שלתביעות הבדואים לא היה כל תוקף חוקי, ואלו מהן שנתבררו בבית המשפט נדחו לחלוטין.
בעקבות כך החלו בדואים וערבים בסוף נובמבר 2013 בהפגנות אלימות בכל רחבי הארץ. שוטרים נרגמו באבנים ונפצעו, כבישים ראשיים נחסמו לשעות ארוכות, ניידות משטרה נותצו ורמזורים נעקרו. המשטרה עצרה מספר מתפרעים, אך גם אלה שוחררו עוד באותו יום "כדי להרגיע את הרוחות". מדיניות ההכלה וההבלגה והביזוי העצמי של החוק הישראלי עבדה שעות נוספות.
כתוצאה מהפגנות אלימות אלה הכריז השר-לשעבר בגין כי הוא מוותר על תוכניתו, והממשלה, למרבה הפלא, ביטלה גם היא את התוכנית שאותה אימצה. היה זה מעשה כניעה מובהק של הממשלה למעשי אלימות. היה זה רגע מזעזע ומחפיר שבו וויתרה הממשלה על ריבונות המדינה בשטחים נרחבים בנגב ובגליל.
ומאז נמשכת הבנייה הבלתי-חוקית הבדואית והערבית במלוא עוזה. מדי יום ולילה נבנים עשרות בתים נוספים בבניה קשיחה ומצטרפים עוד מאות דונמים לשטח הנכבש מידי המדינה בגליל ובנגב. את הדיבורים הנמלצים על "שלטון החוק" לא שומעים בנושא זה מכל אלה שמיטיבים כל-כך להשתמש בו נגד המגזר היהודי. שרת המשפטים, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה הוציאו את ערביי ישראל מחוץ לתחולת החוק הישראלי והתירו להם לבצע בניה שלוחת רסן והשתלטות על שטחים נוספים ללא כל הפרעה.
החברה להגנת הטבע אינה פונה לבית המשפט נגד הבנייה הערבית הבלתי-חוקית בטענה של פגיעה בערכי נוף וטבע. אולם, כמעט תמיד היא מתנגדת לכל הצעה להקמת יישוב יהודי בנגב או בגליל. כך למשל, מתנגדת החברה להגנת הטבע להקמת היישוב "שיזף" בנגב, באזור הדל באוכלוסייה יהודית. אולם, בכל צפון הנגב ובמרכזו מקימים ערבים-בדואים מאות ישובים, כפרונים ומאחזים, ועל כך לא פנתה החברה להגנת הטבע לבית המשפט, כפי שעשתה במקרה של "שיזף". כי כשמדובר בהקמת ישובים ערביים בלתי-חוקיים אין כנראה פגיעה בערכי טבע ונוף או פגיעה במיגוון הביולוגי או קטיעת רצף השטחים הפתוחים. ביטויים אלה מתאימים רק כשמדובר בהקמת יישוב יהודי. אולם, מה יש להלין על החברה להגנת הטבע אם המדינה בכבודה ובעצמה על מוסדותיה, המשטרה או פקחי משרד הפנים, עוצמת את עיניה ואינה עושה דבר אל מול הבנייה הערבית והבדואית המתפשטת ללא כל מעצורים.
הבדואים והערבים למדו את הלקח והפנימו אותו היטב: הממשלה ישראלית נכנעת בקלות לאלימות! ואת מה שלמדו בעבר הם מיישמים כיום בהפגנות אלימות ובמעשי טרור נגד יהודים. האלימות הערבית של היום היא רק שלב נוסף במעשי האלימות הקודמים שהמדינה השלימה עמם והכילה אותם בסיבוב הקודם. מה שרואים היום היא התוצאה המסוכנת של מדיניות ההשלמה, ההבלגה והכניעה לאלימות הערבית.

תאריך:  17/11/2014   |   עודכן:  17/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
כפי שנאמר על שרה אמנו, גם טרינזה בשיבתה הטובה הייתה בעלת להט נעורים לכל דבר מצווה, ובנעוריה מלאת מצוות כרימון כמו אישה עתירת שנים    שנה לפטירתה
רפי לאופרט
מלחמת טרור היא מלחמת שחיקה. אינתיפאדה היא מלחמת טרור ולכן גם היא מלחמת שחיקה. הסכנה באינתיפאדה היא היגררות ממסכת עימותים מוגבלת שמתרחשת באזורי איו"ש ועזה, למערכת עימותים חריפה בהרבה, שנגררים אליה גם גורמים בקרב ערביי ישראל. התהליך הופך מנסיונות לשבש סדרי חיים ולהפעיל לחץ פוליטי, לתהליך ספירלי מסלים של אלימות ואלימות שכנגד שהעצבים, הפחדים והאמוציות מנהלים אותו
עמוס גלבוע
במקום להעלות מוראל אנשי ארגונו בתוכנית "עובדה" פגע בארגון והוריד ערכו    מה לגוף חשאי ולהופעה בתוכנית תקשורתית שאין לו טיפת שליטה על עריכתה?
עו"ד דוד סנדובסקי
מפלגות הליכוד והבית היהודי מדרדרות את הביטחון הלאומי הישראלי. לאחר פרישת השרים סער ופרץ יש להחליפן ב"חזית הצלה לאומית-פטריוטית", שתוקם ללא בחירות בכנסת הנוכחית מ: יש עתיד, העבודה, ישראל ביתנו, שס, מרץ, התנועה, קדימה (סה"כ 72 מנדטים) ואולי גם האגודה (עוד 7 מנדטים)
משה חסדאי
זו אינה מלחמה הנושאת נפשה לחרות האדם. זו מלחמה החורטת על דגלה השמדה ושיעבוד של ילדים ונשים, יהודים ועמים. תכלית המרד הערבי והמוסלמי היא ההרס והמוות, ובהיותו כזה הריהו חסר היגיון. המרד הערבי הפלשתיני, המרד המוסלמי הג'יהדיסטי, אינו שומר אמונים ל"הן" הכלול בו, ובוודאי לא ל"לאו", בהיותו טרוריזם טוטאלי הדוגל במוות לערבים וליהודים כאחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il