X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלתי סביר להניח שניסנקורן ישיג הישג כלשהו בעיקר בגלל ה"טיימינג" הלא מוצלח של השביתה הכללית שהוא מנסה להפיל על המשק הישראלי המצוי במצוקה
▪  ▪  ▪
אבי ניסנקורן [צילום: פלאש 90]

רק אבי ניסנקורן היה חסר לנו עכשיו. הפקיד האפור והחרוץ שמעולם לא נבחר על-ידי הציבור לכהונת יו"ר ההסתדרות אך זכה בתפקיד על-פי המלצתו הכוחנית של היו"ר הפורש עופר עיני, החליט כנראה שבזמן שהמדינה נתונה במלחמה - זה הזמן הטוב ביותר להוכיח לאזרחי ישראל שאין לנו מנהיג "לוחם חברתי" טוב ממנו.
הוא יהיה יצטייר בעיני הציבור כמי שיחלץ את "האדם העובד" מעבר לסף העוני על-ידי העלאת שכר המינימום בכ-24% - מ-4,300 ש"ח ל-5,300 ש"ח, הוא ידאג לחיסול תופעת עובדי הקבלן ויפעל לשילוב נאות בשוק העבודה של עובדים עם מוגבלויות. ואם המדינה לא תסכים לקבל את עמדתו שתעלה כמה מיליארדים טובים מקופת המדינה - תהיה כאן שביתה כללית תוך שבועיים.
מתוך התבטאויותיו טעונות הסיסמאות החבוטות של ניסנקורן לקראת השביתה נוצר רושם, כי המדובר בצעד ראשון בניסיונו להזניק את עצמו ממעמד של פקיד הסתדרותי בכיר אך אנונימי למדי למעמד של פוליטיקאי-על שחובה להתחשב בו. ואיזו דרך טובה יותר קיימת מזו המשגרת אל תודעת הציבור הנבוך סיסמאות שאין מאחוריהן מעשים.
רק על דרך הדוגמה הנה כמה סיסמאות פופוליסטיות מתוך משנתו של היו"ר ניסנקורן: "צמצום הפערים החברתיים זה הסמל וזה הדגל שלנו. זה המהות והתמצית של תפקיד ההסתדרות. בשביל שינוי אמתי צריך גם לזעזע... זה נכון שצריך להתחשב במשק אבל צריך להתחשב גם בעובדים. אנחנו ניאבק, ואנחנו נשפר, ואנחנו נוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני... חייבים לעשות שינוי - קודם כל בשביל האדם העובד, אחר כך בשביל המשפחה שלו, ואחר כך בשביל החברה הישראלית ומדינת ישראל. מי שלא רואה שזאת הבעיה המרכזית של מדינת ישראל לא צריך להיות בהנהגת המדינה". אולי צריך היה ניסנקורן להוסיף עוד סיסמת קרב קצרה לקמפיין שהשיק - "אם לא עכשיו אימתי?
יכול מאוד להיות שאחרי שנים של אדישות הסתדרותית לגורלם הקשה של העובדים החלשים, הנמעכים תחת עול כבד של קשיי קיום, הגיעה העת לתקן את העיוותים. אבל נוכח העיתוי המוזר של ההחלטה של היו"ר ניסנקורן לצאת למאבק כלל-משקי על שכר המינימום, אי-אפשר שלא להגיע למסקנה שבעצם לא חיסול שכר הרעב הוא המטרה האמתית של היו"ר הטרי, אלא שהמדובר במיצוב מעמדו האישי כ"מנהיג" כאשר הנתיב להשגת המטרה הוא פעולה בשירותם של גורמים פוליטיים - נעלמים וגלויים - המבקשים לנצל את חולשת הממשלה, כדי להגיע להישגים פוליטיים שאין להם כול קשר למצבו העגום של העובד הסובל.
במצב הביטחוני-כלכלי בישראל, ונוכח חוסר היכולת של הממשלה למצוא מוצא מן המשבר הסבוך, נראה שהבחירות שאיש לא באמת רוצה בהן - ממש ניצבות על קו הזינוק. את העובדה העגומה הזו מבין כול אחד וגם ניסנקורן כנראה מעריך כך ולכן הגיע למסקנה שאם הוא לא רוצה להיוותר מחוץ למרוץ הפוליטי, הוא חייב לעשות מעשה עכשיו. כי כאשר כול השחקנים הפוליטיים עוסקים בגיבוש כוחות לקראת הבחירות סביר להניח שיתחשבו בו ובאג'נדה החברתית שהוא מנסה להריץ. ואילו אם ימתין עד הבחירות שהנושא שלהן יהיה, ככול הנראה, ביטחוני-כלכלי, אין זה נראה סביר שמישהו במערכת הפוליטית הארצית יהיה מוכן לסייע להסתדרות במאבקה.
מתוך הערכת מצב זו ניתן לבחון את השאלה מי יכולים להיות הגורמים שאותם עשויות לשרת תוכניות המאבק החברתי-לכאורה של ניסנקורן.
הנהנית הראשונה יכולה להיות מפלגתו של שר האוצר יאיר לפיד שלמרות 19 המנדטים שלה נכשלה עד כה בכול מאמציה לקדם את העברת תקציב המדינה וגם לא את ספינת הדגל של חוק מע"מ 0 שעליו כבר הביע פרופ' מנואל טרכטנברג דעה צינית האומרת כי "תוכנית מע"מ 0 שווה בדיוק כמו שמה - אפס".
רק העברת התקציב ויצירת מקור חדש לעוד כמה מיליארדים מקופת המדינה לטובת הגדלת שכר המינימום יוכלו לסייע בעת הבחירות ל"יש עתיד" הצונחת בסקרים. אחרת - גם המעמד הפועלי הנמוך לא יתמוך במפלגה שטענה, כי היא דואגת למעמד הביניים. גם לנפתלי בנט יכולים להיות אינטרסים לסייע להסתדרות במאבקה כדי להגדיל את מאגר הבוחרים שאולי יבחרו ב"בית היהודי". וכיוון שבנט בעיני עצמו הוא מועמד ראוי לרשת את מקומו של נתניהו, ייתכן שחשוב לו לזכות בתמיכת מעמד הפועלים של ניסנקורן - דתיים וחילוניים. ברור שחיזוק מעמדה של הסתדרות מול הממשלה שהיא המעסיק הגדול במשק, יכול להעצים גם את המעמד של מפלגת העבודה ומר"צ, אשר מטרתן העיקרית היא להפיל את ממשלת נתניהו.
כך או כך יכול מאוד להיות שניסנקורן טעה בחישוב לוח הזמנים של המערכה. כי אם לא יתקיימו בחירות מוקדמות - הוא עלול להצטייר כ"תמהוני" של הכפר שיצא לשדה הקרב מבלי לבדוק מראש מי באמת ניצב מאחוריו ומי עוסק רק בדיבורים חסרי-מעש. כפי שהדברים נראים כיום, נוכח אי-הבהירות של הסיטואציה הפוליטית, יהיה זה בלתי סביר להניח שניסנקורן ישיג הישג כלשהו בעיקר בגלל ה"טיימינג" הלא מוצלח של השביתה הכללית שהוא מנסה להפיל על המשק הישראלי המצוי במצוקה. אולי בדרכו להיות פוליטיקאי מוביל טוב היה עושה ניסנקורן אילו שינן את אמרתו של וינסטון צ'רצ'יל: "פוליטיקאי צריך לדעת לחזות מה יקרה מחר, בעוד שבוע, בעוד חודש ובעוד שנה. ולאחר מכן להסביר מדוע זה לא מה שקרה".

תאריך:  19/11/2014   |   עודכן:  19/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפקיד האפור ניסנקורן רוצה להנהיג
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
גם דור-און רוצה
גם הוא רוצה  |  19/11/14 13:46
2
אחרי עשרות שנות שתיית תה
עוד בטלן הסתדרותי  |  19/11/14 16:36
3
העלאת שכר המינימום היא
פלגי  |  19/11/14 16:46
4
הפוך - משתיקים את המצב הכלכלי
חני.ח  |  19/11/14 17:01
5
תנסה אתה לחיות ממינימום
דוד שמעון  |  19/11/14 17:18
6
לא לצחוק. הניסנקורן
לוח השנה והכפל  |  19/11/14 19:14
7
עלייה בשכר המינימום טובה למשק
כלכלן  |  20/11/14 08:54
8
ניסןקורן
בן משה  |  20/11/14 18:06
9
ניסנקורן אולי איש מוכשר
רפי לאופרט  |  21/11/14 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    הוצאה, פיצוץ, מתאבדים, קטן ונאבקים
איתן אראל
תגובתי לטבח בבית הכנסת בהר נוף, בעקבות דבריה של יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון
מנחם רהט
מטעמי מוסרניות שפופה, שמגובה במדיניות של מוסר מזויף מבית מדרשם של בג"ץ ואירגוני השמאל הקיצוני ובראשם בצלם, לא ננקטת מדיניות הרתעה תקיפה וכואבת, לבלימת תאוות הרצח הפלשתינית
מרדכי ליפמן
ישראל חייבת "להחליף פאזה" בהתייחסותה לטרור הפלשתיני המתחדש במלא עוזו. בנוסף לכך יש לבצע שינוי בחקיקה שיאפשר להוציא תנועות מסוימות העוסקות בהסתה אל מחוץ לחוק
נסים גבאי
האירוע בירושלים גרם להבין שכל הדיאלוג הזה זרם בנחלי אכזב ומעולם לא היה סיכוי להגיע להסכם בין ישראל ופלשתין העתידית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il