X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זכותה של השופטת שטענה שנאנסה בידי שוטר להימנע מחשיפה. גם לשופטים יש חיים פרטיים, ואין זה מחובתם לקדם אינטרסים ציבוריים על חשבון פגיעה בהם ובבני משפחותיהם
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דניאל קמינסקי]
   עופר וולפסון
שופטת סירבה להתלונן על שוטר שהטרידה מינית

שופטת טענה ששוטר אנס אותה - והועברה מתפקידה
חדשות ערוץ 2
הפרשה שנחשפה היום, לפיה שופטת טענה כי נאנסה איך סירבה להתלונן, הובילה להעברת השופטת מתפקידה * בהנהלת בתי המשפט סירבו לספק הסברים למעשה * פרקליטו של החשוד: "הוא היה המום מעוצמת החשד"
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  החקיקה הטיפשה
  כיצד גורמת ביורוקרטיה לאבדן חיים?

בתוכניות ריאליטי המצויות בשפע בטלוויזיה, המשתתפים תאבי החשיפה נעלמים בסופה מהמרקע ומהעין הציבורית וברוב המקרים אינם ניזוקים ולפעמים גם זוכים לפרסום וקריירה.
שונה המצב אצל שופט או שופטת, ששאיפתם מתוקף תפקידם ומתוקף הנחיות הנהלת בתי המשפט היא להימנע מפרסום ככל האפשר. שופט אמור להתבטא ולהישמע רק בפסק הדין שכתב. על-רקע זה ברורה נטיית השופטת, שהתלוננה על אונס, להימנע מכל חשיפה בתקשורת.
חשיפה מהסוג שהציבור והתקשורת מבקשים לקבל במקרה זה, תפגע אנושות בקריירה של השופטת, גם אם יתברר שתלונתה מוצדקת לגמרי. בנוסף תיפגע פרטיותה, ואולי ייפגעו גם קשרים אישיים או הסיכוי לקשר זוגי חדש.
מי שדורש מהשופטת להיחשף, מצפה ממנה להיפגע בעיסוקה, בפרטיותה, ובחייה שמחוץ למערכת המשפט, ובנוסף אולי גם לספוג פגיעה בילדיה. שופטים גם הם בני אדם וזכאים לנהל את חייהם בצורה הנראית להם. אם לא בחרו קריירה על הבמה או בפוליטיקה, מן הסתם אין החשיפה האישית מתאימה להם. יש לכבד את רצונם.
ועוד נקודה. העובדות לאשורן של המקרה אינן ידועות: ההתייחסות בשיח הציבורי ובתקשורת היא לאונס, כאילו הדבר ברור ומוכח ללא עוררין, אלא שלמעשה לא ידוע דבר בוודאות. כל שידוע, וגם זאת מפי השמועה (ראיה שאינה קבילה בבתי משפט), הוא שהיה קשר בין הצדדים. כל המידע הוא מפי צדדים שלישיים, מקורבים ומדליפים, כך שייתכן שאין על מה להתלונן.
האלמנט המשפטי המכריע לעניין אונס או מעשה מגונה, אינו המעשה עצמו אלא העדר ההסכמה למעשה. אלא שלעיתים, כפי שנכתב פעמים רבות בפסיקת בתי המשפט, קשה לקבוע זאת.
המרחק בין הסכמה לאי-הסכמה אינו גדול ולא תמיד קביעתו של בית המשפט בדיעבד משקפת את המציאות בזמן אמת. בכל מקרה, כרוך הדבר בנתיב ייסורים ארוך לכל הצדדים. תמיד יישאל האם הייתה הסכמה, או האם פסקה ההסכמה בעיצומו של המעשה, והאם האי-הסכמה הובעה לפחות בצורה כלשהי לפחות בלשון רפה.
במקרה זה, כאשר יש הבדלים בין הגרסאות (מפי צדדים שלישיים), אין כל ודאות שאכן נעברה עבירה. ייתכן שגם השופטת, בין אם רק נעלבה ובין אם חמור מכך, אינה מעוניינת להוציא את ההתלבטות לכיכר העיר או למשטרה ולבתי המשפט. במקרה זה, השופטת פועלת בצורה נבונה וחכמה. אין להאשים אותה על כך.
בניגוד לטענות הנשמעות, תפקידה של השופטת הוא לשפוט ולא יותר. אין זה תפקידה לעשות שימוש בענייניה הפרטיים כדי לקדם עניין עקרוני זה או אחר, אפילו עניין צודק. פוליטיקאים ושליחי ציבור ממונים על קידום נושאים ציבוריים, בעוד שתפקיד השופטים הוא לשפוט.

הכותב הוא שופט בדימוס של בית משפט השלום בתל אביב.
תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  24/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטת, לא שחקנית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אםלא מתלוננת=אז שלא תוציא דיבה
ע_הראל  |  24/11/14 11:32
2
זו זכותה אבל מי הדליף
שיייקה  |  24/11/14 12:03
3
פני הדור כפני הכלב
אבי כהן  |  24/11/14 12:37
 
- אל תאשיםכל הדור=מע'משפט רקובה!
ע_הראל  |  24/11/14 15:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאק גולד
המנהיגים המצריים, והנשיא בראשם, שבים ומצהירים, כי הבסת הטרור בסיני תדרוש את שיתוף הפעולה של האוכלוסייה המקומית. על כן, במסגרת הקמתו של אזור החיץ, יהיה על ממשלת מצרים, בעידוד בינלאומי, ליישם מדיניות שתפריד בין צרכיה הלגיטימיים וסבלה של האוכלוסייה לבין הדרישות הבלתי-קבילות של ארגוני הג'יהאד הפעילים באזור
צ'לו רוזנברג
חוקים בלתי דמוקרטיים בעליל המחפשים בכל דרך לסתום פיות מוצעים, חדשים לבקרים, על-ידי מיני לאומנים קיצוניים. אין מי שיעצור אותם כי הם הרוב ובשם הרוב מותר להם לעשות כל דבר
יוסי ברנע
תגובה למאמרו של עמיר פוקס "במקום חוק רע", הארץ מיום 20.11.14    עמיר פוקס מתעלם מכך שהאספה המכוננת בגדה בתפקידה והפכה עצמה לפרלמנט היא כנסת ישראל
עמי דור-און
בצד כול הטוב שבוז'י הרצוג נושא בתרמילו האישי מוטל עליו כתם ציבורי שמעולם לא קיבל הסבר ראוי לפשרו
חיים שאולזון
כנס שלוחי חב"ד מקבץ 5,000 איש מכל העולם, בעוד על הוועידה של אגודת ישראל בארה"ב איש אינו יודע. זה ההבדל בין התגייסות מכל הלב לקיום מצוות לבין פעילות שעיקרה פוליטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il