X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק ששותפותן של המפלגות החרדיות בניהול השלטון במדינת הלאום הציונית אינה עניין של מה בכך ונראה שגם הפעם הן לא תעמודנה בנטל ההשקפה היהודית התורתית אלא שח"כיהן ישהו במזנון או בשירותים בזמן ההצבעה על החוק החדש
▪  ▪  ▪
ח"כים חרדים. יהיו נוכחים בזמן ההצבעה על החוק? [צילום: פלאש 90]

בהמולה הגדולה סביב "חוק הלאום" לא נשמע קולן של המפלגות החרדיות,למרות שהן כביכול מסווגות ב"אגף הימני של המפה הפוליטית". לא במקרה השקט הזה ממשיך לשרור, ומצידן גם שהחוק הזה לא יעלה משום שמצבן הוא המסובך ביותר רעיונית מכל המפלגות בפרלמנט,אם אומנם יעלה החוק הזה להצבעה בפרלמנט הישראלי. דעתן של מפלגות הימין והימין הדתי - לאומי ברורה וידועה, ולדידן הדגשת ה"לאומיות" האתנית היהודית,כגורם העיקרי לעיצוב המדינה, הינו מבורך.
על-פי תפיסתן של מפלגות הימין הרי שה"לאומיות" היא עיקר היהדות והיא זו שצריכה להתוות גם את הדמוקרטיה במדינה. לדתיים הלאומיים אין שום בעיה אפילו בהתנעת הלאומיות לפני הדת, שמשום שעל-פי תפיסתם הרי שה"לאומיות" הציונית היא בבחינת אתחלתא דגאולה". גם הירידה ברמת ה"גיור" של בני העממים החדשים איננה מכשול לפני הכיפות הסרוגות, שאמונתם בנויה על כך שההצטרפות בן הניכר ליהדות איננה רק לדת אלא גם ל"לאום", שמרכיביו אינם רק דתיים אלא גם חילוניים ונכרים. יש להניח שלא במקרה הסכימה גב' לבני לאמץ את החוק הזה, שהרי מבחינה רעיונית דעתה איננה נוגדת את הרעיון ה"לאומי" - שבארץ ישראל צריכה להתקיים מדינה שתמיד רוב תושביה יהיו יהודים על-פי הגדרה אתנית, ויובאו ע"י "חוק שבות" ו"חוקי גיור" קלים שבקלים,כדי לשמור על הרוב ה"יהודי".
מסתמא שגם מפלגת העבודה ואפילו מר"צ אינן מתנגדות רעיונית לחוק בשתיקה אבל בגלל רצונן לשמור "חזות ליברלית" מול העולם המערבי, ואף הערבי, הן מעדיפות שחוק כזה לא יעלה. והרי מפלגות העבודה ומפ"ם (כיום חלק ממר"צ) הן אלה שהקימו את המדינה הזו, שעניין "מדינת הלאום" היה חלק ממעשיהן, כבר מלפני הקמת המדינה.
אבל ההשקפה החרדית איננה כזו של הדתיים הלאומיים, ובודאי שלא כשל הימין, המרכז ובמיוחד השמאל הציוני. במידה מסוימת הרי שההתנגדות החרדית לחוק המוצע - בנקודה התיאורטית, צריכה להיות נוקשה יותר אפילו מההתנגדות הערבית.ביהדות החרדית מעולם לא הייתה הסכמה לקבל את עניין ה"לאום". ההשקפה החרדית באירופה,והתורתית במזרח,לא ראו ביהדות אלא דת. לבד מעירק ומתי מעט במצרים ובאלגי'ריה, הרי שביהדות המזרח לא היה קיים המושג "חילוניות" עד בואם לארץ ישראל, ואילו "תרבות יהודית" בארצות האיסלאם הייתה אך ורק הדת היהודית. עד לעלייתם ממש.
בקרב שבטי יהודי המזרח היו מוצאים מחוץ למחנה מחללי שבת ואילו על עניין "התבוללות" לא נשמע מעולם. ואילו באירופה נלחמו החוגים החרדים נגד ההשקפה שהגדירה את עצמה "לאומית"תוך הכללה בתוך עם ישראל גם כאלה שאינם שומרים מצוות מתוך הסכמה ורשות של שומרי המצוות.
נקודה זו הייתה הרקע לפרישת ה"מזרחי"(הדתיים לאומיים) מהאורתודוכסיה החרדית. החרדים האשימו את ה"מזרחי" במתן לגיטימציה לחילוניות יהודית מרצון ומלכתחילה, דבר שנוגד את ההשקפה התורתית של "ישראל ערבים זה לה", בעניין הערבות של יראי ה' ושומרי תורתו לכל הסכמה מצידם לאי קיום מצוות של חלק אחר מהעם היהודי, דבר שגורר עונש שמימי,וחס ושלום,אסונות ומכות גם על שומרי התורה והמצוות.
המושג "לאום" ביהדות הוא הפוך מהמושג "לאום" בקרב החילוניי ם. בתשובתו של שם לרבקה אימנו על עניין התרוצצות הבנים בקרבה (פרשת "תולדות" ב"בראשית")נאמר כי "לאום מלאום יאמץ".הפירוש התורתי למילה "לאום" הוא "דת". הכוונה כאן היא שהדת היהודית(זרע יעקב אבינו) תהווה את המורה דרך לדת הנוצרית (עשיו ביהדות פירושן "נצרות"). אבל בעברית של בן יהודה הפכה המילה "לאום" לנרדפת למילה הגרמנית "פאלק" או למילה האנגלית "ניישן" וכו', בשפת העמים.המושג הגויי "לאום" - שהעברית של בן יהודה העתיקה אותו, מתכוון לקבוצת אוכלוסייה שהקשר בינה הוא אתני בלבד ואילו האמונה הדתית יכולה להיות שונה בקרב בני הקבוצה האתנית. מכאן שמושג זה היא הפוך מה"לאום" ביהדות - שפירושו קשר של אמונה דתית בלבד, ואילו מי שיצא מהקשר הזה השתמד (על-פי היהדות). ביהדות אין מקום לאתניות ללא דת ולראיה אפשר למצוא באנוסים בחצי האי האיברי (ספרד ופורטוגל) ובכת ה"דונמה" (ביוון ובטורקיה), שדורות על גבי דורות הם מתחתנים על בסיס אתני שמקורו כצאצאי יהודים שהשתמדו, אך דתם נוצרית או מוסלמית.
למפלגות החרדיות ברור לגמרי כי המושג "מדינת הלאום" הוא עוד דחיפה של העם היהודי מדתו לעבר היותו "גוי ככל הגויים" והכנסת נכרים לקהל ישראל ללא קשר ליהדות,וכדי לבוללם אתנית,במסגרת הקמת ה"עם החדש". לפיכך היה עליהם לקום ראשונות נגד החוק הזה, ואפילו לקרוע קריעה. אבל מנגד, הרי שיציאה נגד חוק כזה תעמיד אותן בצד אחד עם המפלגות הערביות,וכמי שחשובה להן ה"תדמית הקונצנזואלית", הרי שנראה שגם הפעם הן תעדפנה לוותר על עקרון יהודי השקפתי כדי לא להזדקק אח"כ להסברים מיותרים. בש"ס גם יודעים שחלק ממצביעיהם אינם חרדים אלא מסורתיים שעניין ה"לאום" על-פי הימין הוא עיקר הבנתם ולא עניין ה"לאום" על-פי היהדות,ואם יצביעו ח"כי ש"ס נגד החוק הרי שהם צפויים לבריחת קולות, דבר שבלאו הכי צפוי לש"ס בקרוב. אפילו ב"יהדות התורה" פוחדים מבריחת קולות ה"חרדים החדשים" לעבר הליכוד, ואפילו לכיוון "ישראל בתינו"!.
את בסיס ההשקפה החרדית הזו - נגד ה"לאומיות" המודרנית, לא יוכל שום "פוסק דור" וגדול בדורנו לשנות משום שהיא עוצבה מאז הענקת התורה בהר סיני, לעם ישראל, ובדורות האחרונים ההשקפה הזו ננעלה הרמטית ע"י ה"חפץ חיים", הרב עבדאללה סומך, ה"בן איש חי", ה"כף החיים", כל האדמו"רים שלפני השואה, הרב יעקב מוצפי, ה"סבא קדישא" אלפנדרי, ה"בבא סאלי" והחזון אי"ש". אין ספק ששותפותן של המפלגות החרדיות בניהול השלטון במדינת הלאום הציונית אינו עניין מה בכך ונראה שגם הפעם הן לא תעמודנה בנטל ההשקפה היהודית התורתית אלא שח"כיהן ישהו במזנון או בשירותים בזמן ההצבעה על החוק החדש.

תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  24/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ולאום מלאום יאמץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה המטרה שלך?
משה לייב סאסובר  |  9/12/14 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בני גל
בשיטת הקואוצ'ינג היהודי קיים מושג בסיסי המכונה 'שהייה בתוך הפער'. זהו מצב לא מוכר שאיננו אהוב על חובבי אקשן המחויבים כל הזמן ל"פריצות דרך"
יורם אטינגר
ללא קשר לעניין הפלשתיני, ישראל מהווה מכשול עקרי למגלומניה האיסלאמית, המצמצם את מרחב התמרון של הטרור, משדרג את ביטחון הפנים של משטרים ערביים פרו-אמריקנים ומעניק לארה"ב מוצב קדמי ייחודי באזור קריטי לאינטרסים כלכליים וביטחוניים של וושינגטון
עו"ד חיים שטנגר
בנימין נתניהו, בתפקידו כרה"מ, יכול להחליט להביא לפיזור הכנסת, להתפטרות הממשלה ולהביא לעריכת בחירות חדשות. כל זאת, בעקבות הצבעות שרים וחברי-כנסת מן הקואליציה נגד נוסח חוק הלאום, המובא לאישור הכנסת בידי הממשלה
ראובן לייב
אין שום הצדקה לסילוק עובדים, הנמנים עם המיעוט הערבי, מאתרים יהודיים, באשר הדרה שכזו לא רק תגביר את פעולות האיבה - היא גם תמנע את איושם של מקומות העבודה המתפנים
יעקב אסתרליס
לא צריכים להכליל, כל ערבי שרוצה לעבוד, שיביא ממשרד לביטחון פנים (או משרותי הביטחון) אישור שהוא אזרח נאמן למדינת ישראל ולא מחבל מיועד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il