X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עקב קשיים במציאת פרנסה, מחמת גיל לא-לפה-לא-לשם, הוחלט על הקמת תנועת מקופחים, בני 50 פלוס, שתיאבק על זכותם להשתלב במעגל התעסוקה בארץ
▪  ▪  ▪
אפליה תעסוקתית למבוגרים [צילום: AP]

נוכח קשיי התעסוקה של הגיל הקשיש קורמת בימים אלה עור וגידים אגודת "המקופחים בני ה-50 פלוס", שתיאבק על זכותם להשתלב במעגל התעסוקה בארץ.
יוזם הקמתה של האגודה החברתית החדשה הוא יצחק שיפמן, בן ה-57, עסקן ציבורי ותיק, שהוא תושב תל אביב. מאז עלה לפני שבע שנים מרוסיה נאלץ שיף בעצמו לעבור חבלי-קליטה ממושכים, ובהקמת האגודה החדשה שלו הוא רואה רק את ראשית הדרך שהציב לעצמו.
בארץ-הולדתו היה שיפמן כלכלן ועיתונאי. הופעותיו מעל בימות ציבוריות עוררו הדים נרחבים בארצו, אלא שמאז עלייתו ארצה חרב עליו עולמו, והכל מחמת גילו המתקדם, שכבר עבר את גיל ה-50.
כשנחת מטוסו בארץ, לפני שבע שנים, עדיין נחשב שיפמן לשווה בין שווים. כך, לפחות, העידה תעודת העולה שלו. אולם מייד לאחר מכן החלו צרותיו להתדפק על הדלת. עד מהרה הוחוור לו כי מפאת גילו המתקדם מוצבות בפניו משוכות מרובות כל אימת שהוא מבקש למצוא עבודה.
"מצד אחד אני צעיר מדי ומצד שני זקן מדי" - מעיד שיפמן על עצמו. "צעיר מכדי לקבל לקבל קיצבה וזקן מכדי לקבל עבודה" - הוא רוטן.
קץ לאפליה
לא נקפו ימים רבים מאז שעלה ארצה ושיפמן נוכח להוותו כי אמת פרדוקסלית זו היא גם נחלתם של רבים אחרים בני-גילו. הדברים חמורים במיוחד משום שהם אינם אמורים במקרים סוציאליים דווקא, אלא במי שהם בעלי השכלה גבוהה, עם ידע וניסיון מקצועי, שכוחם עדיין מצוי במותניהם וש"חטאם" היחידי הוא, משום מה, גילם.
אלא שלא איש כשיפמן ירים את ידיו. משחיטט האיש בנבכי החוק, הוא גילה סעיף בחוק שירות התעסוקה הקובע במפורש שאין להפלות אדם לרעה בשליחה למקום-עבודה מחמת גילו, וכי אסור למעביד לסרב מסיבה שכו לקבלו.
אלא שפני המציאות שונים בתכלית. "נסה לפנות לשוק העבודה בגיל 50 פלוס מבלי שתושב ריקם" - רוטן שיפמן בזעם גלוי לאחר שהתנסה בכך על בשרו. שום מוסד לא היה מוכן להעסיקו במשרה לאורך ימים, על-אף שאיש לא עירער על כישוריו ועל הניסיון העשיר שהביא עימו מחו"ל.
כדי לנסות ולשים קץ לכל הסבל הזה של אפליה תעסוקתית, יזם, כאמור, שיפמן את הקמתה של "תנועת המקופחים בני ה-50 פלוס". בינתיים כבר הצטרפו אליו כ-40 פעילים ויחד עימם הוא מתכוון "לעקור הרים" כדי לממש, הלכה למעשה, את "אל תשליכנו לעת זקנה".

תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  24/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעירים לקצבה וזקנים לעבודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"תנועת המקופחים בני ה-50 פלוס"
מפ פמפה  |  26/11/14 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
מי גיבור ויעבוד בקצביה או משחטת עופות כשלצידו רוצח פוטנציאלי נוסף? מי יהין לעלות על אוטובוס שמאחורי ההגה יושב אדם שטוף שנאה והסתה שכל הווייתו מכוונת אל הרגע המכונן בו יעשה מעשה?
הרב אליהו קאופמן
אין ספק ששותפותן של המפלגות החרדיות בניהול השלטון במדינת הלאום הציונית אינה עניין של מה בכך ונראה שגם הפעם הן לא תעמודנה בנטל ההשקפה היהודית התורתית אלא שח"כיהן ישהו במזנון או בשירותים בזמן ההצבעה על החוק החדש
בני גל
בשיטת הקואוצ'ינג היהודי קיים מושג בסיסי המכונה 'שהייה בתוך הפער'. זהו מצב לא מוכר שאיננו אהוב על חובבי אקשן המחויבים כל הזמן ל"פריצות דרך"
יורם אטינגר
ללא קשר לעניין הפלשתיני, ישראל מהווה מכשול עקרי למגלומניה האיסלאמית, המצמצם את מרחב התמרון של הטרור, משדרג את ביטחון הפנים של משטרים ערביים פרו-אמריקנים ומעניק לארה"ב מוצב קדמי ייחודי באזור קריטי לאינטרסים כלכליים וביטחוניים של וושינגטון
עו"ד חיים שטנגר
בנימין נתניהו, בתפקידו כרה"מ, יכול להחליט להביא לפיזור הכנסת, להתפטרות הממשלה ולהביא לעריכת בחירות חדשות. כל זאת, בעקבות הצבעות שרים וחברי-כנסת מן הקואליציה נגד נוסח חוק הלאום, המובא לאישור הכנסת בידי הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il