X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד המואשם בגניבת ענק מרשות המיסים הגיש לבג"ץ עתירה ובה שורה של טענות תמוהות - אם להתבטא בעדינות - נגד כל העולם ואשתו. העתירה נדחתה, אך היא מעלה שאלה עקרונית: מי מוודא שעורכי דין כשירים למלא את תפקידם?
▪  ▪  ▪
רישיון לעשרות שנים [צילום: יוסי זמיר]

עורך דין מקבל רישיון בגיל 25, ויכול לייצג לקוחות עד שיבה טובה - 40, 50 או אפילו 60 שנה. אבל מי בודק האם הוא עדיין מעודכן? מי מוודא שהוא כשיר מבחינה גופנית ונפשית? התשובה היא: אף אחד. פסק דין קצר של בג"ץ מעורר שוב במלוא חריפותה את השאלה, האם לא ראוי לוודא את כל אלו לאורך הקריירה, כאשר מדובר במקצוע שחשיבותו מצד אחד ונזקו האפשרי מצד שני אינם צריכים הוכחה.
עו"ד דוד לוי הועסק בידי רשות המיסים, כעורך דין חיצוני, בגביית חובות במאות תיקים. אלא שלטענת המדינה, לוי גנב לא פחות מ-17 מיליון שקל מתוך הכספים שגבה; כתב האישום נגדו הוגש בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז. מהלך זה הביא את לוי לעתור לבג"ץ, ולהעלות טענות שעל פניהן נראות תמוהות בלשון המעטה.
השופט נעם סולברג תמצת את טענותיו של לוי: "בעתירתו מפרט העותר באריכות 'סאגה' של מעשי רדיפה, התעמרות ודיכוי של העותר על-ידי המשיבה 2 [רשות המיסים], הנמשכת שבע שנים', כלשונו... לעתירה צורף תצהירו של העותר, המחזיק למעלה מ-150 עמודים, מרביתם בכתב יד. את התנהלותו זו, אשר אינה עולה בקנה אחד עם המקובל, תולה העותר במעלליה של 'יד נעלמה', אשר מזה למעלה משנה ועד ימים אלה ממש משבשת את פעילותם של מחשבים, מדפסות ושאר מכשירים בהם הוא מבקש לעשות שימוש, וכל מאמציו הבלתי-נלאים לחמוק מרוע מעלליה - עולים בתוהו.
"בתצהירו יוצא העותר בפירוט רב ובחריפות נגד התנהלותה של המשיבה 2 בכלל, ונגדו בפרט. לדבריו, 'אגב פעולותיה... אשר המצפון האנושי מזדעזע אל מולן, הופרו כל חירויות הפרט של העותר לרבות חופש העיסוק, חופש הביטוי, צנעת הפרט וחירות הקניין'. העותר טוען על מסע רדיפות שבו הוא נתון מזה שבע שנים, מסע שראוי, לדבריו, להיות בפרק האחרון והמשלים של 'המשפט', יצירתו הספרותית של פרנץ קפקא.
"בתצהירו מתאר העותר היאך 'השתלט הפשע המאורגן על צמרת רשות המיסים', והעותר נדרש להתנהלותם של כמה אישים ונושאי משרה במהלך תקופה בת 20 שנה. לטענת העותר, רשות המיסים העלימה עין מהפרת דיני המס בידי קבלן בניין מסוים ואף מחקה חובות מס של חייבים, לרבות אלה שעניינם היה נתון בטיפולו של העותר. העותר טוען ל'גניבת כספים' מחשבונו.
"כמו-כן הוא טוען ל'הפניית לקוח עבריין... אל העותר... מתוך מטרה... לאפשר תפירת תיק כנגדו...'. העותר מוסיף וטוען ל'הפעלת' בנק לאומי ע"י 'יד נעלמה' לתפור התחייבות לעותר לתשלום כספי בניגוד לדרך שבנקאי סביר היה פועל'. בהמשך קובל העותר נגד הפסקת הפניית תיקים לטיפולו ואף סגירת תיקים תוך מחיקת חובות 'וזאת כדי למוטט כלכלית את משרדו של העותר... בחוסר תום לב ומשיקולים זרים'".
תוך כדי הדיון בעתירה, הייתה ללוי בקשה דחופה: "לצוות על ראש אגף חקירות וכן לגורמים המוסמכים במשטרה להעניק הגנה לעותר מפני פגיעה גופנית בו, שכן הגשת העתירה על ידו לבית המשפט הנכבד גרמה ל'יד הנעלמה' להתיר את דמו ואין 'היד הנעלמה' בוחלת באמצעים עד כי העותר מותקף בביתו מבלי יכולת לישון ולנוח". לוי "תיאר שני אירועים בהם חש בריח חריף בביתו, כמו גם בבית אמו, ריח אשר מנע ממנו לישון והסב לו כאב ראש חזק, וסיכם כי 'הדבר הוא בלתי אפשרי לחלוטין שאינו בטוח בביתו והוא מוצא עצמו תחת התקפת גז בביתו המונעת ממנו להרדם ולכאב ראש חזק'".
אחרי כל התיאורים הפנטסטיים הללו, ביקש לוי מבג"ץ להורות לבטל את כתב האישום נגדו ולצוות על רשות המיסים להפסיק את התנהלותה נגדו. לא קשה לנחש מה חשבו סולברג וחבריו אסתר חיות וחנן מלצר על הטענות הללו, אבל הם היו מצווים לעסוק רק בצד המשפטי של התיק. בג"ץ דחה על הסף את העתירה, בציינו שיש ללוי סעדים חילופיים בדמות טענות מקדמיות בהליך הפלילי נגדו. הוא מעלה טענות עובדתיות מסועפות, ציין סולברג, ובג"ץ אינו המקום לדון בהן. ואגב: בג"ץ לא חייב את לוי בהוצאות.

תאריך:  03/12/2014   |   עודכן:  03/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוי נגד רודפיו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי מוודא שעורכי דין כשירים ..
אוונגארד  |  3/12/14 10:10
2
ומי מוודא שעיתונאים כשירים? ל"ת
עקיצה  |  3/12/14 10:21
3
איזו מדינה שחיתות בכל פינה פ ל"ת
מפחיד ומדאיג  |  3/12/14 11:42
4
ומה על שופטים?
אברהם מורן  |  3/12/14 12:18
5
16.000 עו'ד מייצגים זוכים-לוי
מזרחי  |  3/12/14 13:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ברנע, בנושא הבחירות: אצל ברנע ההליכה לבחירות היא אסון לאומי    ימיני, בנושא "ישועת כחלון": ימיני מניח שכחלון שכח את המשנה ציונית מדינית של הליכוד ממנו בא, ועל כן, אם רק ישכיל "לגנוב" עוד כמה מנדטים מהימין "המתון" ומן המרכז, יוכל לשנות את המפה הפוליטית בישראל    ליברמן, הכרזת עצמאות: לליברמן אצה הדרך. שמעתי פעם אדם חכם שאומר "סע לאט ותגיע מהר". ליברמן לא שמע זאת    לבני התקדמה עוד כברת-דרך לקראת היותה בלתי-רלוונטית
איתמר לוין
ההבדלים עצומים ואצלנו אין סיכוי להשתלטות של מפלגה דיקטטורית, ובכל זאת כדאי לשים לב לקווי דמיון מעוררי דאגה בין ישראל של 2014 לבין גרמניה של שלהי רפובליקת ויימאר
צ'לו רוזנברג
בניגוד לאלה אשר רואים אסון בבחירות הקרבות, אני סבור שבחירות רק הן הכרח בל-יגונה. מותר גם לציבור הרחב לומר את דברו
עמוס עמירן
אין לנו שיטת בחירות ושיטת משטר שיכולה להביא שינוי - מה שהיה הוא מה שיהיה ואין כל סיבה טובה להניח אחרת
איתמר לוין
יאיר לפיד וציפי לבני עסקו ביחסי ציבור ובפופוליזם על חשבונם של שניים מהמשרדים המקצועיים והחשובים ביותר בממשלה    לפחות מבחינה זו, יצא משהו טוב מהקדמת הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il