|
תאריך:
|
03/12/2014
|
|
|
עודכן:
|
03/12/2014
|
|
1 |
|
|
ירוצו בגוש ימני מאוחד, והיתר במפלגת שמאל מאוחדת. ממילא אין הבדל מהותי בין גל גופי הימין, ואת מעט המחלוקות ביניהם הם יפתרו בתוך קואליציית הימין. השמאל יהיה קטן (10 עד 20 מנדטים) אבל הפוליטיקה תהייה נקייה הרבה יותר וכולנו נדע מי שמאל באמת ולא מי מתחפש לשמאל והוא בעצם ימין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סדר פוליטי חדש |
|
|
|
|
|
כל מפלגה בישראל יש אינטרס עליון לשמר את המפלגה והפוליטרוקים שלה..החל מהשמאל דתיים וכל מפלגות הימין..לא יותרו על עטיני מפלגותיהם..על כן צריך לפעול להקמת שלטון נשיאות כמו בצרפת או באמריקה..יש קדנציה של נשיא ואין אפשרות לפוטשים וסחטנות פוליטית..רק שלטון נשיאותי סמכותי יושיע את ישראל.. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.אלקרייאף |
|
|
|
|
|
אבל זהו משטר בעל מבנה שונה משלנו באופן מהותי, ולכן אם מבקשים לעבור אליו דרושים שינויים רבים נוספים גם במערכות השלטוניות האחרות והתאמות בכל חוקי והסדרי המשילות. זהו ניתוח דרמתי.
השאלה האמתית היא מה רוצים לתקן. אם הבעיה היא בתרבות השלטונית, או בשסעים הלאומיים, אלה לא יתוקנו ע"י מעבר למשטר נשיאותי, יתכן שהבעיות אפילו תחרפנה...
את הסוגיות של השסעים הלאומיים צריך ואפשר לתקן ע"י מסכת של חוקי-יסוד שיחד והוו תשתית חוקתית מאוזנת ורק לאחר מכן נכון יהיה לשקול לעבור לסדר ממשלי אחר שישלים את עיצוב אופייה של המדינה ויסודות ועקרונות המשטר. לזמן כאן חשיבות רבה, משום שרוב ההיבטים הללו הוזנחו במשך עשרות שנים, ותיקון חלק גדול מהם אינו סובל דיחוי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ליכוד, בית לאומי, ישראל ביתינו וכאלה, וימין המתחזה לשמאל, מרצ, עבודה, קדימה, לפיד וכאלה. ההבדלים הם זניחים, אבל זה מבלבל את הציבור, שגם ככה לא מבין בין ימינו לשמאלו (תרתי משמע). כדי לסדר את הענינים ולהעמיד דברים על מקומם אכן רצוי שהימין כולו (כולל המתחזה לשמאל) ילך ביחד ומולו יעמוד השמאל, שיהיה קטן אמנם, אבל שמאל אמיתי, שמדבר בקול ברור ועומד על עמדותיו. ככה גם תהייה אופוזיציה אמיתית לימין, שהיא אמנם קטנה, אבל לפחות מביעה עמדה שמאלית ברורה, שהיא שונה במהות מעמדת השלטון ומציבה עמדה אחרת. המצב היום הוא, שמה שקרוי שמאל הוא ברובו ימין, שמתחזה לאופוזיציה ולא מציב אלטרנטיבה לשלטון, אלא משתף איתו פעולה. זה לא דמוקרטיה ולא בחירות, אלא סתם הצגת תיאטרון של דמוקרטיה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אם הבנתי נכון, |
|
|
|
|
|
החלוקה האמתית במגזר היהודי נבחנת בשני רבדים:
א. הרובד המדיני-ביטחוני
ב. הרובד הכלכלי-חברתי
החלוקה לפי רובד א' היא:
ימין: הבית היהודי, ליכוד --- חצי ימני (ימני על-תנאי): ליברמן, ש"ס, חרדים --- שמאל: יש עתיד, התנועה, קדימה, העבודה, מר"ץ.
החלוקה לפי רובד ב' היא:
ימין - הבית היהודי, ליכוד, ליברמן, יש עתיד --- חצי ימין: התנועה, קדימה, ש"ס, חרדים --- שמאל: עבודה, מר"ץ
סידור זה הממחיש היטב את חוסר המשילות בממשלה הנוכחית:
גוש ימין מלא: הבית היהודי והליכוד
גוש שמאל מלא: העבודה, מר"ץ
לא לכאן ולא לכאן, או גם לכאן גם לכאן אבל תלוי באיזה יום - כל השאר.
ולכן, המדינה נעה בזיג זג או במסלולים מעגליים, ומתקשה להגיע לתוצאה כלשהי בנושא כלשהו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
מי שתומך (לפעמים אפילו בהתלהבות) במדיניות האפרטהייד הציונית הן בתוך הקו הירוק והן בשטחים, ותומך בכל מלחמת רשע ופשע, או אפילו עושה אותן בעצמו, אינו שמאל (למעט תמר זנדברג). בעניין החברתי, הרצוג הוא חביב הטייקונים וימין מובהק, ולשלי לפעמים יש יציאות של שמאל, אבל גם היא חברה טובה של מתחזים ומושחתים כמו עייני ודי צהובה לארגון עובדים דמוקרטי כמו כח לעובדים. כמו כן, היא זו שבגדה קשות במאבק העובדים הסוציאליים, תומכת בהפרטת הנמלים ועוד מרעין בישין. שמאל זה לא ממש. המדינה אכן מיטלטלת בפראות מקואליציה לגועליציה, אבל לא בגלל עימות בין שמאל לימין, שכן בין המפלגות אכן אין הבדלים אידאולוגיים מהותיים, אלא בגלל שהחברה בישראל מפולגת לתת קבוצות רבות יחסית, שיש להם אינטרסים שונים ולפעמים סותרים, שרבות מהן מיוצגות בפרלמנט (על ידי מפלגות או חברי כנסת בודדים). האינטרסים האלה לעיתים שונים מאד אחד מהשני (להבדיל מהאידאולוגיה) והם שיוצרים את הכאוס ובעיות המשילות. אגב, גם בזה ישראל לא חריגה. בדמוקרטיות רבות (איטליה, יוון, ספרד, פורטוגל, ארצות הברית ועוד) יש בעיות דומות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא מסכים |
|
|
|
|
|
ראשית, אינני סבור שמאל וימין בישראל זהים לשמאל וימין בכל מדינה מערבית-דמוקרטית אחרת בעולם. לישראל יש היסטוריה ייחודית והיסטוריה זו מעצבת גם את עולם השיוכים והמושגים.
את האבחנה שלי ניסיתי להגדיר בתגובה הקודמת. אם יש לך הגדרה אחרת, אשמח לשמוע.
לא מסכים זו אמנם עובדה, אבל אין שום תרומה להבנה טובה יותר על מה אתה מדבר. מהם לדעתך שמאל וימין בישראל? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
השאלות של: שטחים, התנחלויות, כסף לישיבות, גיוס חרדים וכאלה, הם שאלות של האתמול, של הפוליטיקה הישנה, שאינה עוד רלבנטית לחברה בישראל (ספק אם היו רלבנטיות אי פעם).
שמאל היום לא יכול עוד לשקר ולספק לאנשים אשליות, שכל מטרתן לשמר את הסדר הקיים. לעניין זה, יפים דבריו של מאיר עמור, שכבר שנים מדבר על הצורך ב"סירוב אזרחי":
"בישראל רצויות ומצויות מפלגות עדתיות, אבל בתנאי אחד. התנאי הוא שהן אך ורק מפלגות אשכנזיות. המפלגות צריכות להיות עם סדר יום אשכנזי (סבלנו באירופה כעת נמלוך). הן חייבות להיות עם הגיון אשכנזי (קבוצות איכות, אנחנו שונים מכולם וייחודיים מכולם). זהו הכרח שמפלגות אלה תהיינה עם אינטרסים אשכנזיים (לחלק משאבים ציבוריים לקהלים נבחרים בלבד). וכמובן אחרון אחרון חביב מפלגות עם הסבר אשכנזי (אנחנו נציגיו הבלעדיים של "עם ישראל", של הישראליות של ה"טוב הכללי") "אנחנו ורק אנחנו ואין בילתנו" (כמעט כמו "מאנ"ש (מאנשי שלומינו) בב"ח (בברכת חברים). כל מי שמעיז לערער על הסדר הזה חייב להיות או מופרע, או משוגע, או מונע על ידי אינטרסים אישיים חמדניים, או מחרחר מלחמת אחים או קונספירטור מקצוען. ובכן כל המבנה הנבזי הזה הוא לא נכון. אפשר וצריך לדרוש רפורמה אגררית (והיא כוללת התייחסות לערבים). אפשר וצריך לדרוש רפורמה של ייצוג (והיא כוללת התייחסות לערבים). אפשר וצריך לדרוש רפורמה במיסוי (והיא כוללת התייחסות לערבים). אפשר וצריך לדרוש רפורמה אזרחית ופוליטיזציה של חיי היום יום בישראל משום שזו דרך אנושית יותר, צודקת יותר ונכונה יותר מבחינה פוליטית לחברה הישראלית הקיימת. היא כוללת ערבים. יובילו את המהלך הזה מי שמאמינים בצורך המשמעותי בשינוי חברתי משלטון החמס החברתי הנהוג בישראל כיום, למסגרת פוליטית המכבדת את אזרחיה ואת האנושיות של כל האזרחים והאזרחיות" אף אחת מהמפלגות שציינת כ"שמאל" אפילו לא מנסה לדון בענינים האלה. הנסיון היחידי שנעשה בכוון הזה, חוק הדיור הציבורי של רן כהן, קרס והתמוטט לתוך המדמנה של ההגמוניה הלבנה האשכנזית, ולא נודע כי בה אל קירבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אדבר בשם עצמי |
|
|
|
|
|
זו מציאות רצויה בכל מדינה ובוודאי גם במדינת ישראל.
עוולות יש לתקן בין אם הן נגד יהודים ובים אם נגד ערבים, דרוזים או כל מיעוט אחר שחי כאן.
אבל אינני שותף לפשטנות התיאורית של הדברים שכתבת. מדינה איננה מסגרת חסרת גבולות ומגבלות. היא אינה יכולה להתקיים ללא חוקים ואכיפתם, היא אינה שייכת לכל דכפין, ולא כל אחד עושה בה ככל העולה על רוחו - זו אנרכיה. ולאנרכיה אני מתנגד מכל וכל.
מדינת ישראל היא כבר בת 67 שנים, אבל היא גם רק בת 67 שנים! ואפילו ארה"ב המשוכללת בת כ- 230 שנה טרם פתרה את כל בעיותיה, ומהומות הימים והשבועות האחרונים הן עדות מוחצת לכך.
מי שאצה לוט הדרך, פתוחה בפניו הדרך... אולי, ברלין?!ואולי חזרה לקזבלנקה - איש, איש וטעמו.
המשמעות של מדינה יהודית ריבונית, היא שהעם היהודי החי בה, גם אחראי לגורלו - כל אחד ואחד מהאזרחים באופן אישי וכולם יחד. אין "אבא" גדול ואין מושיע אחר. מה שנעשה יהיה ומה שלא נעשה לא יהיה. זו המשמעות של להיות אזרח. (תושב אינו פטור מציות לחוק אבל פטור מחלק מהחובות האזרחיות...)
בתוך המציאות הזו אנו חיים לטוב ולרע, ובנו תלוי אם תשתנה לטובה או לרעה.
ברור שהצורך לפתור בעיות חברתיות תמיד קיים ותמיד יהיה קיים, אבל סדר העדיפויות משתנה, וגם כאן הכדור בידי האזרחים.
ישראל נמנעה מהכרעות חשובות ודחופות המשך שנים רבות, מתוך רצון של רבים להימנע מעימותים ולהידבר, אבל רצון זה לא תמיד בר-ביצוע. הימנעות מהכרעות מובילה לפעמים גם להסתאבות, הסתבכות והחרפת הבעיות. בכמה וכמה נושאים אנו עומדים ערב הבחירות הללו בפני צורך להכריע, וכאן עומדות על הפרק שתי דרכים - זה הנושא בבחירות אלה. העובדה שאלה אינן כל הבעיות הדורשות טיפול, אינה משנה כאן דבר.
כל אחד יעשה את הבחירות שלו, ויישא לאחריהן בתוצאות החלטותיו. וצריך להדגיש שגם הימנעות מהחלטה היא החלטה. הבעת אי-שביעות רצון, אם אין היא נעשית באמצעות הקלפי, כמוה כשתיקה. הבעת תמיכה או העדפה לדרך אחת על פני האחרת, מבלי לעשות זאת דרך הקלפי, כמוה כשתיקה.
וצריך לזכור: שבחיי עם קיימים רגעים שאינם חוזרים עוד על עצמם, לטוב ולרע, וכל מי שבריא בנפשו צריך לשאוף למצות כל מה שהוא יכול להשפיע עליו שיתנהל בדרך המועדפת עליו.
תגובות אחרות הן פשוט ילדותיות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
הסיפור ״הביטחוני״ הוא עלה תאנה והסחת דעת לבעיות האמיתיות. ערפאת, אש״פ, הפיגועים, איראן, חזבאלה, וכל זה הם ענינים בעייתיים אמנם, אבל אף אחד מהם לא קריטי לקיומה של המדינה ולחייהם של אזרחי המדינה. שליטי ישראל משתמשים בעניין הזה כבר עשרות שנים כדי לעוור את העם בישראל מהבעיות האמיתיות, שהן הבעיות הכלכליות והחברתיות. ובעניין הזה, נכון כתב מי שכתב, ש״אין הבדל בין עמי ותמי״ כפי שאמר בשעתו שלום חנוך, וכולם עוסקים ״בבטחון״ ונותנים את אותה תשובה ״כח ועוד כוח״, שלא מביאה לכלום, חוץ מעוד דם וסבל, בדרך למלחמה הבאה. אף אחד, ממרצ ועד האיחוד הלאומי, לא באמת מרים את הכפפה החברתית כלכלית. אם כבר הוזכר חוק הדיור הציבורי, זו היתה יוזמה יפה ויוצאת דופן, שלא היה לה שום סיכוי להצליח במדינת אשכנז המיליטריסטית, ואכן היא נקברה קבורת חמור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מה אתה סח? |
|
|
|
|
|
אינני מכיר אף מדינה שבה הכול טוב ואין אף בעיה לרפואה.
אינני מקבל את הטיעון השקרי בעניין הביטחון.
אינני אוהב את אבירי המסכנות הכרוניים. אילו עשו יותר כדי לקדם עצמם, היה מצבם טוב יותר - אינני בעד מדינת סעד, אבל כן בעד לעזור למי שאינם יכולים באמת!!! לעזור לעצמם, לא למתחזים.
יש מספיק לא אשכנזים שהוכיחו שהבעיה היא יותר ברגשי הנחיתות של קבוצות באוכלוסייה או באידיאולוגיה ואמונה שמשמשים תירוץ לאי-עשייה.
הבעיה הפרטית של "המסכנים" המדומים, דומה לבעיה הלאומית של מי שמחכים ש"הגויים" יפתרו להם את הבעיות... . זו התנהלות של עם גלותי שאינו מבין את משמעותה של ריבונות - אחריות אישית ולאומית לגורלנו.
כלל ראשון שיש לאמץ בכל הרמות הוא: חייה לפי יכולותיך (כמו באמריקה). אתה רוצה יותר, בבקשה: הוכח שאתה שווה יותר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
להלן מאמר בנושא של צבי בן דור, איש שמאל, שמגיב למאמרו של ליאון הדר, שמרן ליברטאני רדיקלי. זה המשך לויכוח, אותו אפשר למצוא בקישורים שבראשית המאמר.
http:/ |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זה ויכוח מורכב. |
|
|
|
|
|
המאמר שהקישור שלו מופיע בתגובתך לטעון או להוכיח. לטעמי זהו גיבוב ענק של מילים, עם הרבה מאוד שאלות שמתכוונות לחלוק לי-און הדר, אבל עם מעט מאוד טיעונים, כך שמרוב עצים לא רואים את היער.
בכדי לטעון טענה דוגמת הכותרת של צבי בן-דור בנית ("הבעיה: מזרחים בישראל. הפתרון: אסיאתים באמריקה"), צריך לעבוד קשה מאוד בכדי להוכיח אותה, שאם לא כן, גם היא סיסמא.
אינני מנסה להשתלב בשום צורה בוויכוח, שלדעתי עבר זמנו, על סוגיית האפליה של "מזרחיים" בישראל - איזה מזרחיים, מיהו מזרחי, האם כל המזרחיים הם מקשה אחת, ועוד.
הטיעון שלי פשוט הרבה יותר ועיקריו שניים: א. אין בעולם שוויון אמתי מלא, וספק אם אפילו שוויון הזדמנויות אמתי קיים בו. לכן, אין מה להשוות בין ישראל לארה"ב - ובין מזרחיים לאסייתיים; אלה מציאויות שונות. ועם זאת מותר ללמוד מה שרלוונטי בכל מקום ומכל מקור. ב. המבחן האמתי להיותו של א' שווה ל- ב' (או קרוב לכך) הוא בהעמדת שניהם לאותו מבחן תוצאה, שמוערך עפ"י אותם קריטריוני-בוחן, כאשר המערכים אינם יודעים מיהו מי.
כאשר מבחן נורמטיבי מוכיח שהתוצאה תלויה במובהק במשתנים שאצל האחד (או בקבוצה מסוג אחד) הם נחותים באופן שיטתי ובולט מאשר אצל האחר (או בקבוצה מסוג אחר) - צריך לפתח דרך לבצע העדפה מתקנת לחלש(ים) יותר. העדפה כזו חייבת להיות ובהיקף המאמץ, ולכוון לתוצאה מוגדרת מראש.
אני אישית מעדיף מצב שבו רוב התיקונים מתבצע ע"י הקבוצה החלשה, כשהסיוע היחיד שהיא מקבלת הוא חינוך הדרכה, מוטיבציה, ותנאי סביבה מסייעים, מבלי שכותבים על כל אינסוף מאמרים והופכים את הסוגיה לאידיאולוגיה של אפליה מוכוונת.
אילו הושקעה האנרגיה המושקעת בניסיונות להוכחת "המסכנות" במאמץ לשפר הישגים, היינו כולנו יוצאים נשכרים מכך, ובראש וראשונה בעלי החסך, שגם המורל, גם התדמית וגם הביטחון העצמי היו נשכרים אצלם הרבה מאוד מכך.
הסוגיה אכן מורכבת, אבל לא מוכרחים לדון בה במסגרת של ספרים עבי-כרס.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
מאחר והזדמנויות לא שוות אינן יכולות להביא לציפיה לתוצאות שוות. החובה לפעול לטובת הזדמנויות שוות אינה מוטלת על הצד החלש, שהוא גם חסר אמצעים, אלא על ההגמוניה, שבידיה הכוח והאפשרות לשנות את המצב, שהיא גם אחראית ליצירתו. האם הפער נוצר במקרה, או בכוונת מכוון? זה לא עניין לטוקבק, ואין לך ברירה, אלא להתעמק ולקרוא. גם ספרים. אני ממליץ בתור התחלה על- לא נחשלים אלא מנוחשלים של שלמה סבירסקי. הכותרת למאמר של צבי בן דור היא אירונית, בתגובה לטיעון של הדר, לפיו המודל לפתרון של מצב המזרחים בישראל הוא מצבם של האסייתים בארצות הברית. הדיון הזה, כולל ההשואות בין מצב ההגירה בישראל ובארצות הברית, הוא חשוב. אם אין לך סבלנות אליו, לבריאות. אתה לא מוכרח. אבל קוצר רוח, וטוקבקיזם, הוא לא תחליף ללימוד ולדיון רציני. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בקיצור נמרץ |
|
|
|
|
|
המסקנות הנגזרות ממנו. מבחן התוצאה הוא המבחן היחיד הרלוונטי, משום שהוא מבחן העולם המציאותי וההשתלבות בו. מאחר ואי-שוויון ההזדמנויות קיים בכל המגזרים ובין כל המגזרים ובכל זאת יש הבדלים בתוך המגזרים ובין המגזרים שאינם עונים אחד לאחד על מבחן ההזדמנויות, ובוודאי שכך כאשר בוחנים תוצאות במקומות שונים מבחינה גאוגרפית, תרבותית, נורמטיבית ועוד, ובמשטרים שבהם רמת המעורבות של הגורם המנהל העליון שונה שונות רבה, עצם הטענה שבארץ יש מי שחותר לשמר נחיתות ובמקומות אחרים זה אינו קיים, טעונה הוכחה. מיעוטים, או מהגרים ככלל נחותים במדינות החדשות בהם נקלטו, לפחות במשך שני הדורות הראשונים, ולאחר מכן הפערים דועכים, גם אם אינם נעלמים כליל.
בשאלה כמה הדברים הללו תלויים ברצונם של השליטים, ועד כמה כל השליטים זהים ברצונם זה. או עד כמה הם תלויים במוטיבציה של המהגרים עצמם וברצונם לעזור לעצמם במסגרות המצומצמות של המשפחה או בקהילה האתנית אליה הם משתייכים - לכל האפשרויות ביטוי וביטוי זה משתנה עם הזמן. אינני מכיר מחקר רציני שיודע להוכיח באופן מובהק שבישראל יש קבוצה אחת שהיא יוצאת דופן מכל קבוצות המהגרים האחרות - תמיד. אינני משוכנע שכל מי שכונו או עדיין מכונים "מזרחיים" - כ- 800,000 העולים לישראל מהשנים 1949-1952, ממדינות ערביות, צפון אפריקניות ומהשוליים הקצת יותר מרוחקים של ליבת המזרח התיכון, וגם מי שנוספו עליהם בעליות מאוחרות יותר, כולם דומים, כולם נמצאים באותו מקום כולם התחילו מאותה עמדת מוצא וכולם הגיעו כיום לאותו מצב במבחן התוצאה - מעשית ולא תחושתית. שאלת התחושות היא שאלה לדיון נפרד.
אין לי התנגדות לקרוא חומר בנדון, אבל חומר רציני ותכליתי. דוחות "אדווה" לטעמי אינם מעמיקים ולעיתים קרובות יש להם אג'נדה מוגדרת מראש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
יפה כתב על כך הבלוגר הטוב ברשת, עידן לנדו: "שאלה עתיקה במדעי המדינה היא עד כמה פוליטיקאים מודעים לאינטרסים שמכוחם הם פועלים. התשובה: תלוי מי, תלוי מתי. אבל התשובה לא חשובה, והנטייה להתרכז בעולמם הנפשי/כוונותיהם הנסתרות של פוליטיקאים היא מפירות הבאושים של הפסיכולוגיזם בגרוש של פרשני הצמרת שלנו (ורטר, ברנע, קדמון)".
http:
פה תמצא קצת גם בעניין הפערים החברתיים. אין כתיבה ללא אג'נדה. הנכון הוא לא לחפס "חוסר אג'נדה", אלא לחפש כלים לבבקר את מה שקוראים ולברור את המוץ מהתבן. אינני מכיר בלוגר טוב יותר, יסודי יותר, רהוט יותר, וממוסמך יותר מאשר לנדו. אם כי הוא כותב לטעמי יותר מדי על פוליטיקה ופחות מדי על כלכלה וחברה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רצונם של שליטים, |
|
|
|
|
|
אין ברירה. מאחר וכתבות הארץ פתוחות רק למנויים, הנה כתבה של שני שטרית (המוזכרת אצל בן דור) מווינט. זה לא הרבה, ודאי לא מספיק, אבל זה מספק תשובה לטענה שלך לפיה: "אני אישית מעדיף מצב שבו רוב התיקונים מתבצע ע"י הקבוצה החלשה, כשהסיוע היחיד שהיא מקבלת הוא חינוך הדרכה, מוטיבציה, ותנאי סביבה מסייעים, מבלי שכותבים על כל אינסוף מאמרים והופכים את הסוגיה לאידיאולוגיה של אפליה מוכוונת.אילו הושקעה האנרגיה המושקעת בניסיונות להוכחת "המסכנות" במאמץ לשפר הישגים, היינו כולנו יוצאים נשכרים מכך, ובראש וראשונה בעלי החסך, שגם המורל, גם התדמית וגם הביטחון העצמי היו נשכרים אצלם הרבה מאוד מכך"
http:. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סוגייה מורכבת, |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
בחוכמה וישכיל לא לבזבז קולותיו על כחלון זה. האיש איננו אמין. הוא נושא עיניו לשררה והוא אדיש לנטית הטיפוסים אשר יצטרפו למפלגה אותה הוא מקים. דהיינו, אם הם יהיו אנשי שמאל קיצוני, גם טוב. העיקר שהמפלגה הזו תצמח ותתפח. ובכן, אסור לבחור באדם כזה שמקדש את אהבת הארץ למען כוחו ועלייתו לשלטון. זה רע לישראל. ההוכחה הכי חותכת לכך היא שהוא הפך להיות ה"בייבי" של השמאל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כחלון פסול |
|
|
איתמר לוין
ההבדלים עצומים ואצלנו אין סיכוי להשתלטות של מפלגה דיקטטורית, ובכל זאת כדאי לשים לב לקווי דמיון מעוררי דאגה בין ישראל של 2014 לבין גרמניה של שלהי רפובליקת ויימאר
|
|
|
|
|
|
צ'לו רוזנברג
בניגוד לאלה אשר רואים אסון בבחירות הקרבות, אני סבור שבחירות רק הן הכרח בל-יגונה. מותר גם לציבור הרחב לומר את דברו
|
|
|
|
|
|
עמוס עמירן
אין לנו שיטת בחירות ושיטת משטר שיכולה להביא שינוי - מה שהיה הוא מה שיהיה ואין כל סיבה טובה להניח אחרת
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
מאשים את השרים המפוטרים בניסיון להקים ממשלה חילופית עם החרדים מכחיש שהוא עצמו סגר דיל עם הסיעות החרדיות על תמיכה בו לאחר הבחירות קורא לציבור להעניק לליכוד רוב גדול לצורך היציבות
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
יאיר לפיד וציפי לבני עסקו ביחסי ציבור ובפופוליזם על חשבונם של שניים מהמשרדים המקצועיים והחשובים ביותר בממשלה לפחות מבחינה זו, יצא משהו טוב מהקדמת הבחירות
|
|
|