X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפיגועים הנוכחיים שונים מאלו שאיתם התמודדה ישראל באינתיפאדות ומצריכים חשיבה מחוץ לקופסה גם דאעש ממשיך להציב איומים חדשים, והפעם - על-פי הדיווחים - הוא הצליח לחטוף לזמן קצר ספינת טילים מצרית
▪  ▪  ▪
עכשיו גם בים

טרור הסכינים

השבוע בוצעו שוב פיגועי דקירה, שהאחרון שבהם בוצע (יום ד', 3.12.14) בסופרמרקט במישור אדומים. צעיר פלשתיני בן 16 נכנס למרכול ודקר שני קונים. המחבל נורה על-ידי מאבטח ממשלתי שהיה במקום.
ישראל מתמודדת כעת מול טרור אחר מזה שהיא רגילה אליו, ולכן התפיסה המחשבתית ודרך הפעולה צריכות להיות שונות. בעוד באינתיפאדה השנייה ידוע היה שמדובר במחבלים מתאבדים שנשלחו על-ידי ארגון טרור מסוים, ההתמודדות כעת היא הרבה יותר קשה ולמעשה הרבה יותר מאיימת, משום שלמעשה כל אחד יכול להיות המחבל, והכלי לביצוע הפיגוע יכול להיות כל דבר. כמו שישראל הצליחה למגר את טרור המתאבדים, היא תצליח גם למגר את הטרור הנוכחי. כפי שצוין בעבר, מה שדרוש עכשיו זה לחשוב מחוץ לקופסה כדי לתת פתרונות אפקטיביים.

הסברה אחרת

השבוע נערכה פגישה בין בכיר במשרד החוץ האירני לבין יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי. בפגישה דיברו בין היתר על ישראל. לפי אותו בכיר אירני, ישנם שחקנים בינלאומיים שמבקשים לחלק ולהפריד את הערבים והעולם המוסלמי, כדי להסיט אותם מהאויב האמיתי שהוא ישראל. עוד אמר אותו גורם, כי אירן ובעלות בריתה תמיד ניסו לקדם את העולם הערבי והמוסלמי נגד ישראל.
אירן ממשיכה לספק שוב ושוב הוכחות לכך שהיא רוצה להשמיד את ישראל. דגל שחור מתנוסס מעל הצהרות מעין אלו, אבל העולם ממשיך להפנות מבט, כי הדבר הפך לזעקות "זאב זאב" כאשר ישראל ממשיכה להציג בפניו את אותן התבטאויות. הפתרון הוא להעביר את הרטוריקה למגרש האירופי. במקום להראות את הסכנה לישראל אם אירן תהיה גרעינית, יש להראות את הסכנה לעולם אם זה יקרה.
מטרתה של אירן היא להפיץ את רעיונות המהפכה, וכאשר היא תהפוך לגרעינית, היא תמיד תוכל לאיים כדי לכפות את עמדותיה. זה הדבר שצריך להציג למדינות העולם. ישנן מדינות אירופיות שכבר נלחמות על הבית נגד האיסלאם ואם יבינו את הסכנה של אירן גרעינית, ישראל תוכל למצוא אצלן אוזן קשבת.

שטים ופוגעים

לפני כשבועיים הצליחו פעילי דאעש להשתלט על ספינת טילים מצרית, ככל הנראה במטרה לתקוף יעדים ישראלים כמו ספינות חיל הים ואסדות הגז שבים התיכון. לפי הדיווח, לאחר שהספינה נחטפה, גורמים מהצי המצרי ביקשו ממנה להזדהות. לאחר שהספינה לא ענתה, התגבר החשש ובסוף נודע מי השתלט על הספינה. הצי המצרי הצליח להשתלט בחזרה על הספינה, לאחר מרדף שהתנהל אחריה.
בין אם מדובר בגורמי דאעש ובין אם לאו, מדובר בעליית מדרגה מצד גורמי טרור, שהצליחו לחטוף ספינת טילים למטרותיהם. הפעולה הזו צריכה להאיר נורות אדומות בקרב הצבא המצרי, לאור החשש שגורמי טרור ינסו לבצע שוב פעולה מעין זו. וגם אם לא, אותם גורמי טרור הראו שיש להם את התעוזה והיכולת להגיע רחוק בפעולותיהם, ובפעם הבאה הם עלולים להצליח.

חקירה בסימן שאלה

חוקרי או"ם נכנסו (יום ד', 3.12.14) לרצועת עזה, כדי לבדוק את הטענות בדבר שימוש במתקני הארגון לאחסון אמל"ח ולירי לעבר ישראל. לפני הכניסה לרצועה, אותם חוקרים נפגשו עם גורמים ישראלים, שהציגו להם ראיות בדבר השימוש במתקני האו"ם למטרות טרור.
הראיות שבידי צה"ל מוכיחות בבירור את השימוש במתקני או"ם לפעולת טרור. בנוסף לכך, אני מציע לאותם חוקרים לראיין את העיתונאים הזרים שנכחו ברצועה בזמן "צוק איתן". אותם עיתונאים שקיבלו איומים על חייהם מצד החמאס, לאחר שתיעדו ירי רקטי מתוך שטחי אוכלוסייה, בתי חולים ומתקני או"ם. לכן, יהיה מעניין לראות את תוצאותיה של חקירה זו, והאם החוקרים ינקטו עמדה פוליטית לצד הפלשתינים, או שיציגו את האמת כפי שישראל טענה.
עם כל זאת מותר להעריך, שלמרות כל העדויות התוצאות עדיין יהיו לרעת ישראל. יכול להיות שזה יהיה כדי להגן על הפלשתינים שמוצגים כחלשים, יכול להיות שזה יהיה כדי לכסות את ערוותם של האו"ם ומוסדותיו, יכול להיות שזה יהיה בשל החשש של האו"ם מארגון חמאס, ויכול להיות שמדובר באנטישמיות ידועה ורגילה.

אינטרס חשמלי

טורקיה הציעה להעביר ספינה שתספק חשמל לרצועת עזה. ישראל דחתה את הבקשה מהסיבה הפשוטה שאין תשתית לתמוך בכך. עם זאת, ישראל הציעה להעביר משאיות עם טורבינות ניידות כדי לייצר חשמל בצורה זמנית, עד תיקון התשתיות.
מן הסתם יימצאו מי שיחשבו שהיוזמה הישראלית היא דבר מצוין, ואחרים יחשבו שזה איום ונורא שישראל מוכנה לסייע בהעברת חשמל לרצועה. אבל כולנו צריכים לזכור שהאויב שלנו ברצועת עזה הם לא התושבים, אלא החמאס. לישראל אכפת מתושבי הרצועה, בעוד שהחמאס משתמש בתושבים כמגנים אנושיים ובבתיהם כמחסני תחמושת. ישראל עושה מעל ומעבר כדי להגן על חיי התושבים, בעוד שהחמאס טובח בהם. תושבי הרצועה צריכים להתעורר ולהבין מי באמת זה שמזיק להם ומשאיר אותם במצב הנוכחי. רק כאשר תושבי הרצועה ייפטרו משלטון חמאס, יהיה אפשר להגיע להסדרים ואף לשלום.

תאריך:  04/12/2014   |   עודכן:  04/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור חדש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קופסאי יקר
אהרון שחר  |  4/12/14 11:25
 
- נוסף לזה ערבי וסכין לא חידוש
ירון זכאי 1  |  4/12/14 14:44
2
תזכורת
שמ  |  4/12/14 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יורם שוייצר
הרוח הרעה שמנשבת מכיוונה של 'המדינה האיסלאמית' - התנהלותה, כוונותיה וערכיה המוצהרים - אינם נסתרים, ולכן הם מהווים סכנה ברורה ומוחשית לעולם כולו. כדי לבלום אותה, נדרשת מערכה בינלאומי הרבה יותר נחושה ואגרסיבית, שתשלב צעדים ברמה הצבאית, המדינית, המשפטית והאידיאולוגית-ערכית
ראובן לייב
ההיסטוריון גד נחשון רואה את המדינה שלנו כיעדם הבא של ארגוני הטרור האיסלאמיסטיים, בהיותה אויבתה העיקרית של דת האיסלאם, וזאת במסגרת פעילותם נגד כל מי שאינו מוסלמי
איציק וולף
גורם אמריקני רשמי: אובמה פנה ביום שישי להייגל וביקש ממנו לפרוש מתפקידו    "ההחלטה להעביר את הייגל מתפקידו - הכרה בצורך באמצעים אחרים בלוחמה נגד דאעש"
עידן יוסף
שהה עשרה ימים במחנה אימונים של ארגון המדינה האיסלאמית ונעצר עם שובו לנתב"ג    השב"כ מזהיר: ערבים ישראלים משמשים מקור מידע על יעדים בישראל
לילה גילברט
האם תהפוך כורדיסטן אי-פעם בית אמיתי לפליטים שמצאו בה מקלט בטוח? האם ישובו יום אחד בבטחה לבתיהם וכפריהם ההרוסים ויגייסו את הכוחות והמשאבים לבנותם מחדש? האם הם יעברו להתגורר במדינות אחרות וינסו להתחיל את חייהם מחדש? קשה לומר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il