X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שימוש בהסתה בכתב, בעל פה ובציור, למטרות פוליטיות, צבאיות או חברתיות, הוא מסוכן, מערער יסודות ערכיים ומוביל למעשים בלתי חוקיים בעליל. פרסום תמונות של שרים ואנשי ציבור בלבוש נאצי, הוא מעשה מתועב של אדם/אנשים עם מוח מעוות שאינו מבין את ההשלכות של המעשה. הסתה זה נשק - נשק שיורה ומנסה בדרך שלילית להשיג תוצאות
▪  ▪  ▪
הסתה היא מחלה מסוכנת [צילום: פלאש 90]
הסתה – שיסוי, פיתוי (ביחוד לרעה) מילון אבן-שושן.

מסיתים מקצועיים, קיצוניים ושתולים
יש מסיתים בקבוצות הקיצוניות, משני צידי המתרס. בצד הפלשתיני - הסתה פועלת באמצעי התקשורת, ברחוב ובמיוחד במסגדים, כולל מסגד אל-אקצה. הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית והעומד בראשה, מעורבים תדירות עם החוק על-רקע הסתה והפרת אמונים.
הסתה על-רקע דתי - שתופסת תאוצה לאחרונה, היא מסוכנת יותר מהסתה פוליטית שהרי קדושת הדת, קדושת מקומות קדושים שתולים עמוק בתודעה הציבורית וקל יותר לעורר שם כוחות ורוחות רעות. ההיסטוריה מלמדת, שמלחמות דת שהיו באירופה בכל התקופות, הביאו להרס ולטרגדיות ששנים רבות לא ניתן היה לתקנם. בהיסטוריה המוסלמית יש תחנות רבות שבהן ניתן להצביע על מלחמות דת וגם עלייתו של הנביא מוחמד לא הייתה נקייה ממלחמות אלה. בהיסטוריה המודרנית העכשווית, המלחמה בין הנוצרים למוסלמים, ראה סברה ושתילה.
המלחמה בין הסונים לבין השיעים - בסוריה, עירק ואירן.
דע"ש בנויה על מלחמת דת - מתוך רצון להשליט את האמירות האיסלאמיות והיא משתמשת בשיטות אכזריות בכיסוי ראש דתי.
המהומות בהר-הבית על-רקע דתי
המהומות בירושלים, נובעות בעיקרן מהסתה דתית על-רקע דתי. הפלשתינים, מנצלים לרעה עובדות לא בדוקות ורובן שקריות כדי ללבות את אש השנאה הדתית, כדי לשרת אינטרסים פוליטיים.
ההסתה שישראל רוצה להרוס את מסגד אל-אקצה ולהשתלט על הר-הבית, היא שקר גס וקולני, אבל פועל על ההמונים שמחפשים מניע לתקוף את ישראל.
הסתה מצד קיצוני הימין
הקיצוניים מבין הישראלים, פועלים לפי אותו עקרון, להלהיט את הרוחות וללבות את האש, מה שיותר מהומות יותר טוב לימין הקיצוני ורע יותר למדינה, אך אותם זה לא מעניין.
תגובות תג מחיר - שריפת בנייני ציבור או ניסיון לפגוע במסגדים, הם אמצע קיצוני פסול, המעורר שנאה ופרעות.
מסיתים שתולים
שליח השב"כ שכונה "שמפניה", היה שתול בארגון קיצוני "אייל" כדי לדווח על פעילות חריגה. אלא מאי קורה והשתול מארגן ויוזם פעולות עצמאיות, כדי לעודד פרובוקציה, על-מנת שיהיה לו מה לדווח על פעילות והצלחות.
"שמפניה" - האיש שהופיע בתקשורת ונפנף עם תמונתו של רבין ז"ל במדי אס-אס נאציים, דוגמת התמונות שהופצו לאחרונה, ויש הטוענים שהסתה זו גרמה או קדמה או השפיעה על גורמים קיצוניים לדחוף את רוצח רבין, לעשות מעשה נורא כמו רצח פוליטי של ראש ממשלה.
חוק הלאום התנגדות וביקורת עם פרשנות מעוותת
התנגדות וביקורת על הצעת חוק, היא לגיטימית ואפילו רצויה, שהרי בסוף התהליך יוצא חוק שמטרתו ראויה וחשובה לשלטון החוק. אבל כאשר ההתנגדות מלווה בפרשנות לא נכונה, בהבנת הנקרא בצורה חד-צדדית מכוונת או לא מובנת, התוצאות יכולות להיות דומות ומפורשות כמו במקרים של הסתה. חוק הלאום אינו מדבר על אפרטהייד, לא מתכוון לפגיעה במיעוטים ולא מתכוון לפגוע במפעל הציוני, אלא להפך.
חוק הלאום שיהיה בעתיד חלק מהחוקה של ישראל, בא לשמר את ערכיה של מדינת ישראל, בא לשמר ולהגדיר את מקומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי בארצו, ואת היותה מדינה יהודית ציונית ודמוקרטית, שיש בה שוויון זכויות למיעוטים שומרי חוק. הדרוזים, הצ'רקסים, הבדויים, הערבים לא צריכים לחשוש מפגיעה בזכויותיהם, אבל עליהם להבין שמדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי בארץ ובתפוצות.
מגילת העצמאות היא מסמך דקלרטיבי שאין לו את התוקף המשפטי והערכי, כמו שיש לחוק יסוד. חוק הלאום אינו סותר את מגילת העצמאות, אלא ההפך הוא הנכון, הוא הולך בעקבותיו שהרי בן-גוריון הכריז בה' באייר תש"ח (1948): "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל - היא מדינת ישראל". רק בהמשך נאמר מדינה יהודית דמוקרטית עם שוויון זכויות לכולם.
מסקנה: חוק היסוד הלאום היהודי - במקומו ראוי ורצוי בהצעה המתוקנת והמשופרת של נתניהו, שיש בה חשיבות לאומית כלפי פנים וכלפי יהדות העולם.
מסקנה משנית - הסתה מכל סוג שהיא, היא מחלה מסוכנת ויש לטפל בה בהתאם.
הערות והרהורים:
  • פיטורי לפיד ולבני - הם תוצאה בלתי נמנעת של התנהגותם והתנגדותם לנתניהו, שלא הותירה לו אפשרות אחרת אלא פיטורין.
  • כמובן, שפירוק הממשלה והליכה לבחירות - משעים למעשה כל פעילות חקיקתית עד לממשלה הבאה.
  • החשש שלי - שבתקופת הביניים עד לבחירות, במודע או בעקיפין, תהיה הסתה מבפנים, שתביא לליבון הלהבות ותגבור שנאת אחים מיותרת.

תאריך:  07/12/2014   |   עודכן:  07/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן קלינגר
על חברי הכנסת לעשות את מה שהם אמורים באמת לעשות, ולנהל את הכנסת על-ידי ייצוג של הציבור, תוך שהם מצליפים בממשלה
ציפי לידר
התרגיל הדיפלומטי המבריק של יעקב במפגש עם עשיו    למה דאג יעקב ? מיעקב החסיד ליעקב הישר    בין שני אחים    פרס ישראל
חיים מנור
הגיע הזמן לומר לעצמנו ולעולם את האמת הפשוטה בפנים בלי כחל וסרק - אין ולא יהיה הסכם שלום עם הפלשתינים לא בדור הנוכחי ולא בעוד שניים או שלושה דורות
נסים ישעיהו
בינתיים דינה שבויה בבית שכם, בת ערובה להתנהגות טובה של בני משפחתה. אבל אחיה חשבו אחרת; הם לא היו מוכנים להשלים עם הסחטנות הזאת ופעלו
דרור אידר
השבוע התעוררו משנתם ממציאי ה"לאומנות", מסמני ה"קיצוניות" וצועקי "עתיד ישראל בסכנה"    עד 17 במרס נשמע אותם זועקים במלוא כוחם - הם כבר יודעים על מה הבחירות, ומכוונים למטרה אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il