X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבוד הרב: טעית, וחמור יותר הטעית את כל שומעיך - כיפת הסלע אינה מסגד; מתחם אל-אקצה (מתחם הר-הבית) הוא קדוש לאיסלאם כבר סמוך ללידתו, ועל כן, מיד עם כיבוש ירושלים על-ידי עומר בן אלח'טאב בשנת 637 הוא החל בבניית מסגד אל-אקצה וכיפת הסלע
▪  ▪  ▪
תא"ל הרב רפי פרץ [צילום: פלאש 90]

באחרונה שמענו את דרשתו של הרב (כהשכלתו) הראשי (בתפקידו) של צה"ל, תא"ל (בדרגתו) רפי פרץ על האיסלאם והר-הבית. דרשה מתנשאת ("אתה יודע מה? 90% מהערבים לא יודעים מה כתוב בקוראן. אני אומר לך את זה באחריות. אנחנו יודעים יותר טוב מהרבה מהם") מלומדת ("מה זה מסגד אל-אקצה, אתם יודעים? תעשו לי מקדש בקצה של מכה. של חצי האי ערב. כיפת הסלע זה לא בקצה") ובוטה ("ולכן אמרתי: זה רק לכבוד. אין לזה שום משמעות דתית לאיסלאם. הם עושים את זה בקצה של הר-הבית, אבל לאן הם משתחווים? למכה. האחוריים שלהם מופנים להר-הבית. אז מה הם עושים על הר-הבית").
אז ככה כבוד הרב: טעית, וחמור יותר הטעית את כל שומעיך, ובעיקר את תלמידך - לסטטיסטיקה שעשית בה שימוש לא נמצאו תימוכין ולו במאמר אחד בעולם; כיפת הסלע אינה מסגד; מתחם אל-אקצה (מתחם הר-הבית) הוא קדוש לאיסלאם כבר סמוך ללידתו, ועל כן, מיד עם כיבוש ירושלים על-ידי עומר בן אלח'טאב בשנת 637 הוא החל בבניית מסגד אל-אקצה וכיפת הסלע. מאז, כמעט אלף וארבע מאות שנה המתחם הוא שלישי בחשיבותו לאיסלאם, אחרי מכה ומדינה.
ומה המקומות הקדושים ליהדות מיד אחרי ירושלים? כפי הנראה מערת המכפלה. כבוד הרב לא מפנה את האחוריים שלו לאברהם (ושרה), יצחק (ורבקה) ויעקב (ולאה) כל אימת שהוא מתפלל מדרום לירושלים? הרי פנינו לעיר בעת התפילה; וכיצד מתפלל כבוד הרב כאשר הוא נמצא בבית אל וחלקו האחורי מופנה ליוסף שבשכם? או קצת דרומה לשמואל שליד ירושלים? או שמא גבו מופנה לרחל עת שהוא מתפלל בדרום ירושלים? ומה על אליהו הנביא הזכור לטוב? ושמעון בר יוחאי? ושמעיה ואבטליון? האם עליהם, בתור משנים לקדושה, לסבול ממראה האחוריים של כבוד הרב, עת הוא מתפלל עם פניו לירושלים? ובכלל אחרי מאה ועשרים כפות רגלינו מופנות למקדש! שומו שמיים, שלושת אלפי שנות קבורה יהודית בארץ ישראל וכפות רגלי המתים מופנים לקודש הקודשים!
וצה"ל, באמצעות דוברו הנאמן, מה אומר? "הדברים הוצאו מהקשרם ואינם משקפים את עמדתו של הרב הצבאי הראשי. הרב מצר אם דבריו פגעו באוכלוסייה הערבית". ככה, סתם. הרב (אולי המטיף?) לא התנצל; הרב לא ננזף; הרב לא הועמד לדין על פגיעה ברגשות ציבור באף לא אחת מהעבירות הרלוונטיות בחוק העונשין: המרדה (העשוי לעורר איבה ומדנים בין חלקי האוכלוסייה); גזענות או למצער פגיעה באמונת חלק מהציבור (שדין העבריין שנת מאסר); הוא לא נחקר; היועץ המשפטי לממשלה - לא שמע; הפרקליט הצבאי הראשי - לא ראה.
עולם כמנהגו נוהג, בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל: אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה (כך כתוב, מחוץ להקשרם, בספר שופטים) על-אף מעמדו הציבורי הרם.

הכותב הוא עורך דין ושימש כיו"ר החברה לפתוח מזרח ירושלים.
תאריך:  10/12/2014   |   עודכן:  10/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי פרץ / Rafi  Peretz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב הראשי לצה"ל: טעית והטעית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אני מקווה שבמשפטים אתה מבין
שאול א.  |  10/12/14 15:19
2
המאמר הזה הוא פשוט בדיחה.
אהוד פרלסמן  |  10/12/14 16:51
3
ההגינות מחייבת
המושך בגזר  |  10/12/14 17:00
4
אין ספק שהמאמר הזה הרבה שטותי  ל"ת
כל הכבוד למגיבים  |  10/12/14 18:17
5
ההיבריס היהודי אורתודוקסי
ידען.  |  10/12/14 23:28
6
להלן העובדות הנכונות
חוקר הר הבית  |  11/12/14 00:09
7
אדון לורך הנכבד, קרא היטב את
מאמר אוהב ערבים  |  11/12/14 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
הממשלה שכיהנה כאן בשנתיים האחרונות הייתה אולי הכי ימנית, אבל עם שתי ידיים שמאליות    מגדל של שקרים על גבי שקרים. אבל אם כך נוהג הבוס, למה שנבוא בטענות לדגי הרקק?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הכסאות המוזיקליים של לבני    ח"כינו נבחרי העם או מובחרי העם?    יאיר המנותק    רואים זול    לא לטקסטים אלימים    יחי ההבדל הקטן    ולקינוח פסוקו
יורם אטינגר
יומניו של מיינרצהאגן מקבלים משנה תוקף במזרח התיכון של 2014 - המחדד אלימות, תזזיתיות, היעדר שלום ואי-קיום הסכמים בין-ערביים
איתמר רדאי, מאיר אלרן, נאדיה חילו
ב-8 בנובמבר נורה למוות בכפר כנא הצעיר ח'יר אל-דין חמדאן בידי כוח יס"מ של משטרת ישראל. הזעם והמחאה שהתעוררו בציבור הערבי חשפו שוב את השסע בין אזרחים יהודים וערבים בישראל. נראה כי הסכנה להידרדרות הצטמצמה. עם זאת, הרקע ליחסים בין יהודים לערבים בישראל נותר נפיץ
איתן קלינסקי
אחד העם כתב את ביקורתו מתוך אהבה ודאגה לקיומנו. הוא חזה, שחיינו בארץ הזו יעלו על שרטון של איבה, שנאה ומעגלי דמים בלתי פוסקים אם ננהג כלשונו "באיבה ובאכזריות ומשיגים גבולם שלא בצדק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il