X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני באופן אישי מאסתי במפריחי הבלונים מכל הקשת הפוליטית המצטרפים לכל מערכת בחירות ומסרב לתת אמון בפוליטיקאים שנטשו מפלגות שהיו "הבית שלהם" כפי שהם אוהבים להכריז
▪  ▪  ▪
משה כחלון [צילום: איציק וולף]

תופעת המפלגות החדשות שזוכות לאמון נרחב בקרב אזרחי ישראל הינה מושא למחקר סוציולוגי מרתק. למרות שהעבר לימד אותנו כי אלו שהבטיחו "שינוי" התרסקו ונעלמו מנוף חיינו רבים מאיתנו ייתנו קולם למפלגה חדשה שתשוב ותמכור להם שוב את הסחורה המשומשת של "שינוי".
פוליטיקאים ועסקנים פוליטיים ותיקים מכל הקשת הפוליטית פיתחו חוש ריח מיוחד לכל החדשנים הללו ויודעים היטב איך לרכב על גל ההתמכרות לשינוי של הציבור הישראלי. די לראות את אלו שנדבקו ליאיר לפיד לפני שנתיים בכדי להבין שמה שהיה הוא שיהייה ואין כל חדש תחת השמש.
וכך בדיוק חושב מר כחלון. חייב אני להודות כי כמו כולנו כשאני מנסה לדלות ממוחי הייגע מהן באמת מעלותיו של מבטיח השינוי התורן גם אצלי כמו כולנו מלבד השם "פלאפון" לא עולה אסוציאציה נוספת. אין לי דבר נגד האיש ובהחלט יכול הוא להפתיע ולהביא עימו שינוי מרענן אך נאלץ אני להטיל ספק ולחשוב שמה שלא הביאו טומי לפיד ובנו יאיר ואמנון רובינשטיין ורבים אחרים שהבטיחו לכולנו "שינוי" לא יביא גם מר כחלון.
הואיל והשם המפתה הצובע בוורוד כל אופק הנראה לעין "שינוי" נשחק עד דק בבחירות העבר מעניינים לא פחות השמות של כל מבטיחי השינוי למיניהם. לפיד החליט לציין עובדה בנאלית הידועה לכל בר בי רב "יש עתיד". רוצה לומר עתיד אחר עתיד טוב יותר עתיד ורוד עתיד נהדר עתיד שכל מי שמצוי בהווה העגום ירוץ לרכוש מבלי לחשוב פעמיים. הוא אינו מבטיח את כישוריו שלו או של אלו הרוכבים על הגל בשמו (אולי משום שפשוט אין הרבה מה להציע) אלא נצמד לציר הזמן ומבטיח זמנים טובים יותר. כמובן על-ידי "שינוי". שינוי כלכלי שינוי חברתי שינוי ביטחוני או כל שינוי בבורסת השינויים הספקולטיבית הישראלית. והציבור הישראלי מבלי לבדוק רץ ומשקיע את קולותיו בקלות דעת כמעט נפשעת בכל סוחר המציע לו את סחורת השינוי הספקולטיבית.
כחלון שלא כמו לפיד קלט שציר הזמן נתפס על-ידי אחרים ובלית ברירה בחר לו ציר אחר. לאחר התייעצויות והתלבטויות היגיע האיש למסקנה כי אפילו הציבור הישראלי לא ישקיע כמו בעבר בסחורת השינוי ובחר בסחורה מקורית וחדשה אך למעשה היא אותה גברת "שינוי" בשינוי אדרת - "אנחנו". נכון אני רק כחלון אך אני אדאג לכולנו. נכון שאני כחלון לא אבחל בתפקיד רם דרג שאוכל לקבל רק עם קולותיכם אך דעו כי זה בטל בשישים ולמען כולנו אהייה מוכן גם ליסוע באוטובוסים. תנו קולכם לכחלון וקבלו סחורה מצויינת ומשובחת של דאגה לכולנו. אם טובי השניים מן האחד אז טובים "כולנו" מהכל.
בצניעות רבה הכריז האיש כי הוא "כמו בגין" וכדי לקרב אליו את מתעבי בגין למיניהם שגם קולם נחוץ מיד הוסיף "אני דוגל בשלום תמורת שטחים". כמובן למען כולנו. הנוסחה השחוקה הזו נוסתה כבר באוסלו ותמורת שטחים קיבלנו מחבלים אבל למען כולנו מותר וצריך להפריח סיסמאות.
אני באופן אישי מאסתי במפריחי הבלונים מכל הקשת הפוליטית המצטרפים לכל מערכת בחירות ומסרב לתת אמון בפוליטיקאים שנטשו מפלגות שהיו "הבית שלהם" כפי שהם אוהבים להכריז. משום מה מתגנב לליבי חשד שלא השינוי בחברה הישראלית עומד בראש מעייני סוחרי השינוי למיניהם אלא השינוי בחייהם שלהם ולא ממש בכולנו הם הוגים יומם וליילה אלא דווקא בעצמם.
בשל חשד זה אני חש נפגע אישית מההתייחסות אלי כאל טמבל שאת קולו ניתן לקבל בקלי קלות לו רק ימכרו לו אשלייה של שינוי למען "כולנו" ולא למען הפוליטיקאים תאבי השררה שמטבעם יעשו הכל לשנות את מצבם שלהם דווקא לטובה ולאו-דווקא של כולנו. עם זאת מציאותי אני וברור לי שחלק נכבד מהציבור בישראל (אם כי למזלנו לא באמת כולנו) עדיין לא נגמל מההתמכרות הנלוזה הזו ויתפתה שוב לרכוש את סחורת ה"שינוי" המשעממת וייתן את קולו לבלון.

תאריך:  12/12/2014   |   עודכן:  12/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כולנו ניתן כוח לבלון
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אל תדג רוני רון
אהרון שחר  |  13/12/14 09:06
 
- חסוך לנו כמה מאות שנים
יעקב עמר  |  13/12/14 10:16
 
- גמזו לטובה
אהרון שחר  |  13/12/14 11:09
2
יפה כתב יעקב עמר. נכון שבד"כ
ציבור עייף  |  13/12/14 14:14
 
- "ציבור" זה אתה ואהרון ואני
יעקב עמר  |  13/12/14 19:29
 
- חוץ ממך כולם אומרים
אהרון שחר  |  13/12/14 21:54
 
- זה לא החוק השני שלך ? ל"ת
יעקב עמר  |  13/12/14 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
המחנה הימני צריך הפעם לאחד כוחות ולהימנע מניסיונות פוליטיים שעלולים לפזר קולות חיוניים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הרפואה בשירות העשירים    לפיד ושוחד הבחירות    מוסד השלוּחים לתפארת חב"ד    פגועי הנפש יוצאים מן הארון    ולקינוח פסוקו
קובי קמין
הישראלי המצוי רואה את קיצוניות השמאל הולכת ומתגברת, מזהה את שקר ה"כיבוש", את עליבות "אנשי הרוח" של השמאל התומך באויבינו ללא הרף ואף מתיימר לקרוא לעצמו "ציוני" ומתעלם מאחריותו לכל אותה התדרדרות מדינית שחלה במעמדה של ישראל
רביבה בן-זאב
לפיקציה "שתי מדינות לשני עמים" הייתה התשובה של צפריר רונן ז"ל: קללת אדריאנוס    מאמר לזכרו
נחמן פביאן
ארה"ב שילמה 5 מיליון דולר למצרים תמורת שחרור אזרחים אמריקניים שעבדו בארגון הבינלאומי לדמוקרטיה, החליפה מרגלים עם מוסקבה, שילמה כופר על שחרור מטפסי הרים באירן ופדתה מרגל בפקיסטן, אך אינה נוקפת אצבע כשמדובר ביונתן פולארד ובאלן גרוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il