X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקראת הבחירות הקרבות ומינוי שר בריאות חדש, אסור לנו לאפשר לפוליטיקאים תאווי פרסום ולפקידים נמהרים לגרור את כולנו לטעויות שיהיה קשה לתקן. זוהי ההזדמנות לעצור, לפני שיהיה מאוחר
▪  ▪  ▪
אסף הרופא. קופ"ח לא עובדת עם ביה"ח [צילום: משה מילנר/לע"מ]

השבוע שמעתי על מבוטח באחת מקופות החולים, אשר נזקק לניתוח מסובך. לאחר בירור שערך, גילה שהמומחה המתאים לביצוע הוא מנתח בכיר בבית החולים אסף הרופא.
אלא שקופת החולים הודיעה למבוטח שהיא אינה עובדת יותר עם אסף הרופא, ושעליו לעבור את הניתוח דווקא בבית החולים קפלן. שם, דרך אגב, בוצע ב–15 השנים האחרונות ניתוח אחד בלבד מסוג זה. בחודש יוני השנה פורסמו המלצות ועדת גרמן, שהוקמה כזכור כדי למצוא פתרונות לקיצור התורים הארוכים לניתוחים בבתי החולים הציבוריים. דוח הוועדה התפרש על פני 25 עמודים, אבל במדינת ישראל, כמו תמיד – היישום, אם בכלל, יהיה חלקי במקרה הטוב.
המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, פרסמה לאחרונה תקנות המתייחסות לניתוחים פרטיים ולהורדת מחירי הביטוחים הפרטיים.
לגבי המלצות הנוגעות לקופות החולים, מכיוון שהמפקחת על הביטוח לא ממונה עליהן – כרגע לא קורה בעצם דבר. בדוח הוועדה שנוגע להסדרי בחירת בתי חולים, הומלץ להרחיב את הסדרי הבחירה הקיימים כיום של בתי החולים, כך שיתאפשר לכל מבוטחי הקופה לקבל שירות ב-3 בתי חולים לכל הפחות, כאשר 2 מהם מצויים באזור גאוגרפי רלוונטי.
דוח הוועדה והתקנות שהתפרסמו "דואגים" לכאורה לאזרח מבחינת הורדת מחירי הביטוח הפרטי; אולם האמנם תהיה זאת הורדת מחירים אם נרכוש מוצר נחות? לדוגמה, אם ברצוני לרכוש אייפון 6 במחיר של כ-5,000 שקלים, האם יהיה זה הגיוני שעל-מנת להוריד את המחירים יחויבו החברות בישראל למכור אייפון 4 ב-1,000 שקלים בלבד?
זאת ועוד: האם מישהו במדינה יאסור על האזרחים לרכוש החל מהשנה הבאה מכוניות יוקרה? עד לאן תגיע התערבות הרגולציה?
הרפורמה שפורסמה מגבילה את המבוטח לבחור רק רופא שנמצא ברשימת המנתחים. כשאדם מופנה לניתוח – הוא בודק בד"כ היטב היכן כדאי לו לעבור את הניתוח, מיהו המנתח הטוב ביותר, מהם אחוזי ההצלחה ועוד.
סלינגר אומרת לנו למעשה שאם המומחה אותו אנו רוצים אינו נמצא ברשימת החברה בה אנו מבוטחים, הרי שלא יתאפשר לנו לנצל את הביטוח, וכך אולי להציל את חיינו. אם בכל זאת נבחר בו, נתבקש לשלם מכיסנו את מלוא העלות. היכן חופש הבחירה?
בנוסף, קובעות התקנות החדשות השתתפות עצמית גבוהה לכל ניתוח. גם כיום יכול מבוטח שרוצה להוריד את העלויות בחלק מהחברות לבחור במסלול עם השתתפות עצמית. המפקחת יכולה לחייב כל חברה במסלול שכזה, כפי שנקבע בזמנו, כי לכל חברה יהיה מסלול משלים שב"ן.
פעם נוספת אנו מגלים שדברים נעשים "בהפוך". במקום לדאוג לשיפור המערכת הציבורית באמצעות הוספת תקציבים לגיוס כוח אדם מתאים כמו אחיות ורופאים, והפעלת חדרי ניתוח בכל שעות היום, מחליטות הנוגעות בדבר לפגוע קודם כל בביטוח הפרטי. התוצאה היא שנקבל פוליסה שאולי תהיה זולה יותר, אך טובה הרבה פחות ורק מעטים יפנו אליה. כתוצאה מזאת, פחות אנשים ירכשו ביטוחי בריאות, התלות ברפואה הציבורית תגבר והתורים הארוכים ממילא לניתוחים יתארכו עוד יותר.
ועוד משהו אחד: כדאי לזכור שהמנתחים הטובים לא פראיירים, וימשיכו לדאוג להכנסתם. אם יאלצו לערוך פחות ניתוחים פרטיים, הם ייקרו את תעריפי הניתוחים.
בימים אלה כולנו עדים לרפורמות שונות, שחלקן הגדול מתגלות ככישלון מוחץ. לקראת הבחירות הקרבות ומינוי שר בריאות חדש, אסור לנו לאפשר לפוליטיקאים תאווי פרסום ולפקידים נמהרים לגרור את כולנו לטעויות שיהיה קשה לתקן. זוהי ההזדמנות לעצור, לפני שיהיה מאוחר.

הכותב הוא מאמן גדילה ביונט, רשת סוכני וסוכנויות הביטוח הגדולה בישראל
תאריך:  14/12/2014   |   עודכן:  14/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי צריך רפורמה הפוכה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה שנכון
ציון מיקונוס  |  15/12/14 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ראובן לייב
אחרי כישלונו של יאיר לפיד - מצטייר הכוכב החדש כמושיע, שיוציא את העם מן הבוץ העמוק ששקע בו. בהבדל מלפיד - יש לו קרדיט ענק, בזכות מלחמתו בטייקונים ובהפרטה. אחרי מהפכת הסלולר שחולל - הוא מתכנן מהפכה בשוק הדיור ובבנקים
אהוד פרלסמן
משה כחלון מציג את עצמו כמי שהגיע "מהליכוד האמיתי, שיודע לעשות שלום ולוותר על שטחים". אלא שתוצאות סקרים שפורסמו לאחרונה מובילות למסקנה שהצהרתו זו הינה מיותרת, ורק פוגעת בתדמיתו כאדם ישר והגון
זאב בן-יוסף
השמאל מנסה שוב להציג את המרכז הלאומי-ליברלי כ"ימין קיצוני" למרות שהעובדות ההיסטוריות מוכיחות שהליכוד על כל גִלגוליו הקפיד תמיד לשמור על הדמוקרטיה והיה מוכן לפשרות שיביאו שלום אמיתי
דרור אידר
הרעיון המדיני שלבני וגוש השמאל המתהווה מנופפים בו גובל בפנטזיה    הרי לבני כבר קיבלה מנדט לנהל מו"מ עם אבו מאזן - הרבה לא יצא מזה    וגם: הקונספציה המוטעית שהכתירה את אביגדור ליברמן כאיש ימין
נסים גבאי
מה בדיוק חושבים החולמים שמתכוונים לבחור בעוד דיקטטור שלמד מהר מאוד את סודות הכח הפוליטי בישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il