X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על האזרחים להבין שהבחירות הקרובות צריכות להפסיק מלהיות מנותבות פרסונלית, הן צריכות להיות מנותבות לדרך דרך שבה רוב הבוחרים מעוניינים שמדינת ישראל תנותב באופן דומיננטי בשנים הבאות
▪  ▪  ▪
לפיד. כריזמטי [צילום: פלאש 90]

"הכנס שלושה ציונים לחדר אחד והם יקימו ארבע מפלגות פוליטיות שונות".
את הציטוט הנ"ל הגה לוי אשכול, ראש הממשלה שהנהיג את מדינת ישראל במלחמת ששת הימים, המלחמה שלמעשה יצרה את אחד הוויכוחים הפוליטיים המרים ביותר ועדיין אקטואליים מתמיד בין הימין והשמאל בישראל.
מאז ועד היום נוצרה בישראל סוג של אידיליה בה לפני כל מערכת בחירות, קמות מפלגות מרכז אופנתיות ומציעות לקהל את "העמק השווה" בו כביכול נמצאים הפתרונות המעשיים לטובת הציבור והמדינה.
נכון שיש כאלה שיאמרו שבצלו של כל סכסוך או ויכוח, האמת היא היכן שהיא באמצע. מה שלא ברור ומובן מאליו הוא שכאן נופל הפור של האזרח הבוחר והמבולבל ואז סביר להניח שתצוץ לה אכזבה.
אזרחים מאוכזבים גם יכולים להיות אנשים עם ערכים ליברליים מצד אחד, אבל גם בעלי זיקה שמרנית מסוימת מצד שני. הם יכולים להיות אנשים דתיים שומרי מצוות ויראי שמיים, אבל גם קשובים לצרכים של החברה החילונית.
הם יכולים להיות בעל ערכים ציוניים ואהבת ארץ ישראל על כל חלקיה, אבל גם מוכנים לוויתורים כואבים למען שלום אמיתי. הם יכולים להיות ימין מדיני, אבל גם בעלי זיקה לשמאל כלכלי. מאפייני אישיות שכאלו, נוטים להצביע ל"כוכבים העולים" בכל מערכת בחירות.
עד כה כמעט בכל מערכת בחירות בישראל, נעלמו או ירדו כוחן משמעותית של אותן מפלגות מרכז תורניות.
בלי להתחייב
נכון לשנת 1998, צוטט יאיר לפיד בדבריו אלו - "לפני כמה חודשים שתיתי לימונדה על גג בהרצליה עם פוליטיקאי ישראלי בכיר שהציע לי להצטרף למפלגת המרכז, היה משהו מפתה ברעיון. עיתונאים הרי חולמים על פוליטיקה, כמו שבני 16 חולמים על סקס. אחרי שעתיים של דיאלוג היה דבר אחד שלא הצלחתי להבין בשום אופן, המרכז של מה? מפלגת המרכז המדוברת היא בעצם שם קוד לחבורה שלא מוכנה לקחת אחריות, זו תהיה מפלגת העמומים עם כמה ערמומיים. תחת המילה 'מרכז' הם יוכלו לרוץ לבחירות בלי להתחייב לדבר".
בכלל יאיר לפיד, הוא אישיות כריזמתית מאוד, הוא אדם תקשורתי, בעל יכולת ביטוי מצוינת. נראה גם שיכולות ההנהגה שלו ויחסי האנוש לא נופלות ממנהיגים כאלה ואחרים.
בסופו של דבר ולמרות שאולי ניסה באמת ובתמים לשנות כמה וכמה דברים לטובת הציבור הישראלי, ייתכן שיאיר לפיד הוא זה גם שאולי יסתום מעשית את הגולל על מפלגות המרכז בישראל.
דווקא הדרך הארוכה של ציפי לבני, שהיא אחת התמוהות לכל הדעות, ויש גם כאלו שחושבים שזו אחת הבדיחות הפוליטיות שקמו אי-פעם בפוליטיקה הישראלית, אולי היא גם בעצם הדרך להבין שאין באמת אידאולוגיה של מרכז פוליטי בישראל ?!
חוק הבחירה הישירה אשר נחקק ויושם לראשונה בבחירות 1996 הוא החוק שלמעשה ממנו המפלגות האידאולוגיות הגדולות (הליכוד ומפלגת העבודה) ניזוקו הכי הרבה, וכך נוצרה דרך חדשה להתגברות האופורטוניזם הישראלי.
הבחירות הקרובות, צריכות להיות על הדרך וכל אזרח שעדיין מאמין במשחק הפוליטי- דמוקרטי הזה צריך לחשוב עם עצמו לאיזה דרך הוא באמת מרגיש שייך?
האם למחנה הימין הלאומי - ציוני, ליברלי-קפיטליסטי, ניצי מדיני??? או האם למחנה השמאל הלאומי-ציוני, חברתי-סוציאל דמוקרטי, יוני מדיני??? כמובן שבתוך כל אחד מהמחנות הללו יש ואמורות להיות מגוון דעות, כמו בדמוקרטיה ליברלית מתוקנת. האמונה הציונית בדרך כזו או אחרת, היא זו שצריכה להיות הבחירה הבאה של הבוחרים בישראל.

הכותב הוא הנדסאי תעשיה וניהול, ציוני לאומי, מאמין בתרבות הישראלית ובמסורת היהודית, מאמין בחינוך ולמידה תוך כדי שיפור תהליכים, מאמין בהטמעת התודעה גם ובעיקר דרך הכתיבה.
תאריך:  15/12/2014   |   עודכן:  15/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ציפורה בראבי
תהליך מוזר קורה במערכת הבחירות הזאת – הימין מתפורר לחלקים קטנים, בעוד השמאל, המונע על-ידי שנאה גדולה לנתניהו, מצליח למצוא גשר על מי המדמנה המכוערים של הפוליטיקה עד כדי יצירת הזוגיות התמוהה לבני-בוז'י. השנאה המאחדת
אהרון שחר
נהנים לשמוע את תשדירי המפלגות הקטנות והמשעשעות? זה מה שהייתם שומעים לו אני הייתי רץ לכנסת. טעם של מפלגה קטנה והזויה. תהנו
יעקב שטרכר
נראה שמכל הגלריה של המועמדים יש מועמד רציני אחד והוא כחלון. האיש כבר הוכיח את עצמו
מנדי ספדי
רק אם כולם יהיו סער ויעמדו כאיש אחד מאחורי הנהגת נתניהו, מכל קשת הימין יתאחדו למנוע גזל של הרעיון הציוני, למנוע מחיקת צביונה של המדינה כמדינתו של העם היהודי, ולהכשיל את תרבות הוויתורים שהפכה למטרת קיומו של כל איש ציבור בשמאל, חייבים לעמוד כולנו לחיזוק הליכוד והימין סביב מנהיגות אחת
ראובן לייב
השיקול המכריע להצבעתו של הבוחר תלוי במצעה הרעיוני של המפלגה, או, לחלופין, בדיוקנו של האיש העומד בראשה. במרבית המקרים לא ימריצו השניים אותו בו זמנית
רשימות נוספות
בחירות אקדמיות  /  עידן יוסף
שטבון לא מחכה: פורש מהבית היהודי  /  עידן יוסף
רדיו גלי ישראל מתנתק חלקית מ-ynet  /  עידן יוסף
שחרור רוצחים מוצדק כמו עצירת "עמוד ענן"  /  ד"ר יאיר ויסמן
בחירות או "משחקי פיג'מה"?   /  רפי לאופרט
רק לא הרצוג  /  אליהו קאופמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il