X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפוליטיקאים מטמטמים את הציבור, יש לקוות שזה האחרון לא יאכל את ה"לוקשים" שהם מנסים להאכיל אותו לקראת הבחירות הקרבות
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. כן או לא? [צילום: פלאש 90]

שתי התבטאויות בסוף השבוע צדו את עיני: "ממטה ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה לדברים כי "נחשף פרצופם האמתי של ציפי ובוז׳י. מיד אחרי הבחירות הם מתכוונים לסגת ולאפשר הקמת חמאסטן שניה ביהודה ושומרון". למותר לציין שהתגובה באה לאחר פרסום הידיעה על פנייתם של ציפי לבני ושמעון פרס למזכיר המדינה האמריקני, קרי, כדי שארה"ב תסכל את הניסיון הפלשתיני לזכות בהכרה בזכותם להקמת המדינה פלשתינית באמצעות הפנייה למועצת הביטחון. יש כאן שתי סוגיות הראויות לליבון.
ראש הממשלה, נתניהו, חושש שמא הצמד הרצוג-לבני ייסוגו מיהודה ושומרון וכך תקום שם מדינת חמאסטן. יש כאן לבעיה לוגית בלתי מובנת. נניח, לצורך הדיון כאן, שאבו מאזן היה מקבל את דרישתו של נתניהו להכרה בישראל כמדינת לאום יהודית ומיני מגבלות אחרות, הרי שראש הממשלה התחייב להסכים להקמת מדינה פלשתינית בשטחי יהודה ושמרון תוך ויתורים כואבים. זאת אומרת מדינה פלשתינית הייתה קמה. אם כן, במצב כזה לא הייתה סכנה של הפיכת המדינה הפלשתינית לחמאסטן?
הרי נתניהו חוזר על התחייבותו בנאום בר-אילן המפורסם להקים מדינה פלשתינית בתנאיו שלו. גם אם התנאים של נתניהו יתקבלו, סכנת הקמתה של חמאסטן עדיין קיימת. עובדה היא שעזה היא חמאסטן ולמרות כל מאמציה של ישראל למנוע ממדינת החמאסטן לירות טילים על ישראל, בכל זאת, לדאבון הלב, גם לאחר מלחמת "צוק איתן", לפחות טיל אחד כבר נורה ונפל ביישוב בדרום, אם כי היו עוד שניים-שלושה ניסיונות קודמים אלא שהטילים נפלו בים. לו הח"מ היה ממציא או בודה את הדברים מלבו, וודאי היו קופצים קוראים מודאגים מדיוקים היסטוריים וזועקים, ובצדק. אלא שהטוב ביותר להביא בפני הקורא הישראלי דברים שאמר יו"ר הבית היהודי, בנט, על ראש הממשלה במערכת הבחירות הקודמת, זו שלפני כשתיים: "על ראש הליכוד בוער הכובע.
העיסוק של הליכוד, ערב הבחירות, בשאלה האם חיילים יגרשו יהודים שוב מביתם אומר הכול: הליכוד עם שותפות משמאל עלול להמיט עלינו הינתקות נוספת. אני קורא לראש הממשלה נתניהו לחזור בו מהסכמתו למדינה פלשתינית, או שהוא מתכוון לעקור מתיישבים מביתם שוב. אדוני ראש הממשלה - כן או לא. כן או לא".
שימו לב למשפט המודגש. הייתכן שיש דמיון בינו לבין המשפט המצוטט לעיל מפי של ראש הממשלה על הצמד הרצוג-לבני? לאזני אדם פשוט כמוני המשפטים מצלצלים אותו הדבר אלא שלמרות השם, אין לי לצערי כישורים מוזיקאליים מפותחים.
אגב אמירתו של בנט לעיל, ראוי להזכיר לקוראים שנתניהו היה בעד ההינתקות מעזה בהיותו שר האוצר בממשלת שרון, ואף הצביע עבורה בכנסת לקול הבוז של הח"כים ההמומים מן הימין. כן, כן. היו דברים מעולם!
כך למשל, קראו בבקשה את הדברים הבאים כפי שהובאו באחד מאתרי החדשות בישראל: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בראיון טלוויזיוני ששודר בסוף השבוע כי התנגד ל"הינתקות" ברצועת עזה. "אבל הצבעת בעדה", אמרה לנתניהו העיתונאית אילה חסון שראיינה אותו עבור הערוץ הראשון. "לא נכון, התפטרתי מהממשלה", הוא אמר בתגובה. חסון הקשתה: "לא הצבעת בפעם הראשונה בעד ההינתקות?". "התנגדתי והתפטרתי", התעקש נתניהו.
עם זאת, בסרטון המוצג כאן ניתן לראות כיצד באוקטובר 2004 הצביע נתניהו, אז שר האוצר בממשלת אריאל שרון, בעד פינוי היישובים מרצועת עזה. לפני ההצבעה שנערכה במליאת הכנסת באוקטובר 2004, נתניהו גם תמך ב"הינתקות" במשאל מתפקדי הליכוד במאי 2004 וכן במסגרת הצבעה שהתקיימה בממשלה. לאורך כל הדרך נתניהו אומנם השמיע הסתייגויות מפינוי ההתנחלויות, דרש משאל עם ואיים בהתפטרות, אך הוא נקט צעד ממשי והתפטר מהממשלה רק ב-7 באוגוסט 2005, שבוע לפני מימוש ההינתקות, כשהתפטרותו הייתה חסרת כל משמעות בכל הקשור לפינוי עצמו.". לפי ההיגיון המחילים אותו על לבני לגבי יהודה ושומרון, בעתיד, הרי נתניהו היה שותף להקמת חמאסטן הראשונה בעזה. בעיה!
ההתבטאות השנייה שייכת לבנט. וכה אמר הלה: "ציפי לבני הגיעה לשפל של חתרנות מדינית. מאחורי הגב של ממשלה מכהנת היא מתזמנת פעולות שיזיקו לישראל, והכל על-מנת לפגוע ב'ביבי/בנט'... ישראל על-פי לבני זוהי מדינה מתנצלת, שמתנהלת על-פי אינטרסים פוליטיים". דברים כדורבנות.
בכל זאת משהו לא מובן ונהיר: נניח שלבני לא הייתה פועלת כפי שהיא פעלה, התוצאה הרי הייתה יכולה להיות גרועה מאוד לישראל. אם כך, הייתכן שבנט רוצה ברעתה של ישראל? ודאי שלא. אז מדוע יצא קצפו נגד לבני? לא ברור לי. הייתכן שמבחינה פוליטית, החלטה של מועצת הביטחון המכירה בזכות הפלשתינים להקמת מדינה הייתה מסייעת לבנט ונתניהו במערכת הבחירות? לא ייתכן. מה שמנקר במוח הוא אותו משפט מודגש שצוטט לעיל מפי בנט על ראש הממשלה במערכת הבחירות הקודמת. אז איזה בנט צודק: זה הטוען נגד נתניהו או זה שטוען נגד לבני? קשה להחליט.
אין גבול לציניות של הפוליטיקאים ולניסיונם לטמטם את הציבור. יש לקוות שהציבור לא יאכל את הלוקשים הקרים בהם רוצים הפוליטיקאים "לפטם" את כולם.

תאריך:  21/12/2014   |   עודכן:  21/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין גבול לציניות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כלים נשברים
באום  |  21/12/14 22:04
2
סבלנות,העולםיבין=איןעם פלסטיני
ע_הראל  |  22/12/14 06:45
3
שוב חוזר התעמולן
ב.ל  |  22/12/14 09:07
 
- צפה
ב.ל   |  22/12/14 10:39
 
- לצ'לו המיסיונר בכל הכינויים
ב.ל  |  22/12/14 16:30
 
- שוב
לא  |  22/12/14 18:02
4
הציניות במסווה
הימאי  |  22/12/14 09:32
5
הו צ'לו ידידי, עד מתי ?=======
יוד יוד  |  22/12/14 16:37
6
אתה לא מאמין במה שאתה כותב.
אהוד פרלסמן  |  22/12/14 17:56
 
- נו
שויין   |  22/12/14 18:40
 
- גם אתה יודע שאני צודק.
אהוד פרלסמן  |  23/12/14 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
חיים שאולזון
פטירתו של הרב עובדיה יוסף הסירה את המחסום האחרון מפני הרודנות של דרעי בש"ס, וכעת חייבים בוחרי המפלגה להתעורר ולהבהיר: אם לא יינתן לנו להשתתף בבחירת המועמדים לכנסת - לא נצביע בעד המפלגה
עידן יוסף
יו"ר ש"ס תקף בחריפות את היו"ר לשעבר שפרש מהמפלגה והקים מפלגה חדשה. "אתה מכניס מחלוקת ופוגע במפעלים של מרן"    בקרוב: רבנים יתקפו את ישי    ישי במגעים לצירוף עוצמה לישראל
עידן יוסף
רומזים להתנהלות פסולה של ציפי לבני ומאשימים אותה בכך שמכרה את התנועה כדי לקבל רוטציה במפלגת העבודה    ויתרו על כספי מימון המפלגות שלהם
עידן יוסף
עופר וולפסון
בעקבות דיווח כי שר החוץ האמריקני קרי חסם הצבעה במועצת הביטחון על ההצעה הפלשתינית להכרה לפני הבחירות בישראל, מנהיגת התנועה אומרת כי השפעתה מנעה "מציאות כפויה חדשה"
רשימות נוספות
22 מנדטים לכחלון ולפיד במידה ויתאחדו  /  עופר וולפסון
אסיר מועמדות נתניהו בכפוף לשימוע  /  איציק וולף
מתווה ליברמן: איחוד עם כחלון אחרי הבחירות  /  איציק וולף
יום הנבחר  /  דורון בקל-איילון
אבישי ברוורמן כמשל  /  יעקב שטרכר
להגדיל את אחוזי ההצבעה בבחירות   /  גרשון אקשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il