X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההיסטוריון גד נחשון, מניו-יורק, קובע כי מלבד בנימין זאב הרצל - חזה גם אבי הציונות הרוויזיוניסטית את הקמתה של מדינה יהודית, ואפילו בארץ ישראל עצמה. יחד עם זה הוא מבקש להזים מיתוסים הרווחים בקרב רבים מאיתנו, לפיהם היה, כביכול, ז'בוטינסקי פאשיסט, מיליטריסט וגזען כאחד
▪  ▪  ▪
זאב ולדימיר ז'בוטינסקי. ליברל מובהק

את בנימין זאב הרצל, הנחשב לאבי הציונות המדינית, זוכרים כולם כמי שחזה את הקמתה של מדינה יהודית זמן ממושך לפני שהוקמה. לעומת זאת מודעים רק מעטים לעובדה שגם מנהיג ציוני אחר, ודווקא מהצד השני של המתרס הרעיוני, חזה אותה עוד בטרם מותו, בתקופת השואה, ואפילו בארץ ישראל עצמה.
ההיסטוריון גד נחשון, בניו-יורק, שחקר לפני ולפנים את משנתו של אבי הציונות הרוויזיוניסטית, מבקש להסיר כאן, אחת ולתמיד, מיתוסים שליליים על אודות ז'בוטינסקי, שמשום מה השתרשו בקרב רבים מאיתנו. מיתוסים אלה מייחסים לז'בוטינסקי את היותו פאשיסט, מיליטריסט וגזען אחד, אלא שלדברי נחשון - לא מינה ולא מקצתה.
הליברל המובהק
במחקרו המקיף קובע נחשון כי ההפך הגמור הוא הנכון. לדבריו התגלה ז'בוטינסקי דווקא כליברל מובהק, לפחות בכל הקשור ליחסים ההדדיים בין מדינה יהודית לעתיד לבין יחסיה לאוכלוסייה הערבית בה. כדי לפתור את המחלוקת שצפה בין שני העמים - הוא דגל דווקא בדו-שיח ביניהם ליד שולחן הדיונים, ושלל מכל וכל שימוש באלימות. בתוך כך הוא התנגד, למשל, לטרנספר-ערבים, שאותו מעודדים כיום לא מעטים ממי שמתיימרים להיות תלמידיו של ז'בוטינסקי.
ממחקרו של נחשון מסתבר, כי כבר עם עליית הצורר הנאצי, אדולף היטלר, לשלטון בגרמניה, חזה ז'בוטינסקי את עלייתם של המוני פליטים יהודיים לארץ ישראל, בכורח המציאות שנכפתה עליהם. ובאשר למדינה יהודית עתידית, האמין ז'בוטינסקי כי זו אמורה לקלוט אל קרבה ערבים ולהעניק להם תנאים של שוויון.
חזון במועד
בכך, קובע נחשון, שלל ז'בוטינסקי מכל וכל את הרעיון של שתי מדינות לשני עמים, ועם זאת הוא עמד על הצורך בנקיטת עמדה תקיפה מצד המדינה היהודית העתידית כלפי הערבים על זכותה להתקיים ככזו, מבלי לוותר על שטחים לטובתם, באשר יש להם כבר מספר לא קטן של מדינות משלהם.
כך או אחרת, נחשון משוכנע כי אילו הייתה מתרחשת תחיית מתים עכשווית - היה, מן הסתם, זאב ז'בוטינסקי מופתע לגלות עד כמה שהצליח לחזות במועד את פני המציאות של היום.

תאריך:  21/12/2014   |   עודכן:  21/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד חוזה-מדינה: ז'בוטינסקי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרצל חזה את הקמתה של המדינה
אורי מילשטיין  |  22/12/14 11:18
2
החזון לפי נחשון
אליהו מץ מיץ  |  23/12/14 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד קורל בלאיש
האם מנהל מיסוי מקרקעין רשאי לתקן שומה בשל פסק דין שניתן לאחר הוצאת השומה? ועדת הערר אישרה צעד כזה, אך ככלל ראוי שיינתן לצדדים זמן להיערך
שרה יאלו
הבלעדיות שניתנה לראשי מוסדות אלה על נישואין, כשרות, גירושין וגיור מביאה אותנו החברה הישראלית לדראון, כל עוד בעמדות אלה נמצאים אנשים בעלי השקפת עולם מצומצמת, המטילה ספק בכל מה שאינו היא, מוציאה מן המעגל את כל מי שאחר, בצבעו, באורח חייו ובדעותיו, היום זה "השחורים" האלה, מחר זו תהיה קבוצה אחרת
אברהם שלום
הרצוג מצא באמריקה מקום מתאים לתקוף את ראש ממשלת ישראל ולומר כי בנימין נתניהו יצר משבר אמון עם הנשיא האמריקני אובמה. בניגוד לדברי הרצוג, אמרה הילרי קלינטון: 'שיתוף הפעולה טוב, זה לא אומר שתמיד נסכים'. האם שכח הרצוג כי עליו לזכות בקולות הישראלים, וחשב כי עליו למצוא חן בעיני אדוניו האמריקנים?
צ'לו רוזנברג
הפוליטיקאים מטמטמים את הציבור, יש לקוות שזה האחרון לא יאכל את ה"לוקשים" שהם מנסים להאכיל אותו לקראת הבחירות הקרבות
חיים שאולזון
פטירתו של הרב עובדיה יוסף הסירה את המחסום האחרון מפני הרודנות של דרעי בש"ס, וכעת חייבים בוחרי המפלגה להתעורר ולהבהיר: אם לא יינתן לנו להשתתף בבחירת המועמדים לכנסת - לא נצביע בעד המפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il