X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתקופת בחירות כדאי לקורא המתעניין להוגיע עוד במעט את מוחו ולחשוב מי מרוויח ומי מפסיד מידיעה מסוימת בתקשורת. למשל בידיעות על סיכוי איחוד כחלון-לפיד. מי נמצא בירידה ורוצה להתאחד ומי חושב שהוא בעליה ואינו מתלהב
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. סלט אחד גדול של שמות ותפקידים [צילום: פלאש 90]

אילו לסבתא היו גלגלים - זה כרגע השעשועון של עורכי החדשות בעיתונים. בהיעדר עניין ציבורי במתרחש ובשאינו מתרחש במפלגות השונות נעשה מאמץ גדול ליצר חדשות וזאת, בין היתר, באמצעות סקרים של מה היה קורה אילו. אילו כחלון היה רץ עם לפיד, אילו ישי עם אריאל, ליברמן עם כחלון ועוד כהנה וכהנה. מעולם לא היה קשר בין הפרסומים הללו לבין תוצאות הבחירות. דוגמה בולטת היא הקמת מפלגת 4 מועמדים לראש ממשלה היא מפלגת המרכז (יצחק מרדכי, אמנון ליפקין-שחק ז"ל, דן מרידור ורוני מילוא). במה היה קורה אילו הם זכו בכ-16 מנדטים. בבחירות בקושי ב-6 מנדטים.
בעיקרון בתקופת בחירות כדאי לקורא המתעניין להוגיע עוד במעט את מוחו ולחשוב מי מרוויח ומי מפסיד מידיעה מסוימת. למשל בידיעות על סיכוי איחוד כחלון- לפיד. מי נמצא בירידה ורוצה להתאחד ומי חושב שהוא בעליה ואינו מתלהב.
בעונת הרכבת הרשימות לכנסת צצים ועולים שמות שהקשר בינם לבין היותם מייצגי ציבור מקרי בלבד. לעומת זאת תמיד עולה החשד שהשמות המתפרסמים וזוכים פתאום לחשיפה הם של בכירים שכנראה החזיקו בידיהם מידע שעניין עיתונאים ובתפקידיהם הקודמים גם ידעו למי לספקו (או להדליפו). עתה בא מועד פירעון החוב. התשלום מתבצע ברוחב לב. מדוע פקיד/ה כזה/ו או אחר/ת הופך/ת לאישיות שממש חייבים לראותה בכנסת נעלה מבינתי.
פעם זכור לי שמפלגות עשו מאמצים גדולים לגייס לשורותיהן מייצגי ציבור. חברי ועדי הורים שפועלים בהתנדבות למען עתיד הילדים (בעשיה ולא בסיסמת בחירות), ראשי ארגוני עובדים הדואגים לעובדיהם כל השנה, עובדים סוציאליים המודעים למצוקות ומורים המכירים נפש תלמידיהם ובעיות מערכת החינוך .לצידן של אלו תובלו הרשימות השונות גם בסופרים ואנשי רוח שמייצגים תפיסות וערכים וקציני צה"ל בכירים שסיימו שירותם אבל בעלי גישה מדינית ברורה וידועה ומאמינים במצע חברתי ברור ומוגדר. לא פלא הוא כי בעבר הצטיינה הכנסת באיכות דיוניה ולא מעט מהנאומים במליאה היו לנכסי צאן ברזל ערכיים.
הציניות גם היא לדאבוני שלטת. רק מגיע חג החנוכה וכולם רצים להצטלם מדליקים נרות. איש לא מעלה בדעתו (גם לא היועצים שכולם אסטרטגים) לשגר לתקשורת תמונה אמיתית, מהלב של נבחר ציבור מדליק נרות חנוכה בבית. עם המשפחה. אנחנו, בישראל, עדיין מאמינים בערך המשפחה. מה רע בלהצטלם (אם כל כך רוצים להציג תמונה) הדלקת נרות כקובל ברוב בתי ישראל. הילד או הנכד מחזיק בנר. בת הזוג שרה מעוז צור ורחמנא ליצלן לראות מועמד לכנסת יושב על הרצפה ומשחק בסביבון עם ילדיו. מדוע חשוב לחפש פצועים/חולים או חיילים כדי להדליק עימם נרות חנוכה. כן, אני בעד לכבדם. אבל בלי מצלמות עדיף.
והערה לידיעת המועמדים/ות בפוטנציה: צילום בעיתון בהדלקת נר חנוכה לא הביא מעולם ולו קול אחד בקלפי. זכרו ידידי המועמדים כי בעלי זכות הבחירה הם בני אנוש כמוכם. אם אתם לא תשנו הצבעה בקלפי בגלל הדלקת נרות גם על האזרח הצגה מעושה כזו לא תשפיע. אם תציגו תמונה אוטנטית של הדלקת נרות בבית לפחות יחשבו שאתם אנושיים.
ומילה אחרונה לתזכורת: רק לפני מספר חודשים רוב מנהיגי ישראל (הפורמליים) דהרו לקיבוץ נחל עוז להצטלם בגן הילדים אחרי מותו (רציחתו) של ילד קטן שהתחנך בגן- דניאל טרגרמן שמו. מי לא היה שם והרבה להג מול המצלמות. עכשיו כאשר השקט חזר לאזור (לצערי באופן זמני) חיפשתי בעיתונות צילום של לפחות צדיק אחד בסדום. מנהיג אחד שהלך לבקר בגן. לשוחח עם הילדים. לקרוא להם סיפור. חיפשתי ולא מצאתי: הלוואי ויתברר לי כי הבעיה היא שהתקשורת לא פרסמה. אני חושש שלא זו הסיבה.

תאריך:  21/12/2014   |   עודכן:  21/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על משחקי נדמה לי בבחירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זוכרים לנחל עוז
יהודי מפוכח  |  21/12/14 20:48
2
מעניין
דני מנוה אור  |  29/12/14 23:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איציק וולף
שר הביטחון מגנה את שרת המשפטים לשעבר על שעירבה את הממשל האמריקני בעניינים הפוליטיים הפנימיים בישראל    "ברור לכולנו כי אם ציפי לבני ובוז'י הרצוג היו בשלטון, כבר מזמן הייתה חמסטאן בגדה"
איציק וולף
ועדת הכספים של הכנסת אישרה את תקציבה של ועדת הבחירות המרכזית    התקציב נמוך ב-5 מיליון שקלים מתקציבה של הוועדה בבחירות לכנסת ה-19    יו"ר הוועדה: לקדם את הדיגיטציה של הבחירות
מערכת אנשים ומחשבים
סטטוס שהופץ מטעמו בפייסבוק של השר הטלוויזיוני מכחיש "הסכם איחוד" בינו לבין ח"כ מירי רגב - וגרר תגובה מהשרה לעתיד (?) עצמה
עו"ד דוד סנדובסקי
האם תושפענה תוצאות הבחירות ב-17.3.2015 מהשינויים שהתרחשו בתקשורת הישראלית, שעברה באופן תהליכי-אבולוציוני מעיתונות כתובה ומשידורי רדיו וטלוויזיה - למולטימדיה רשתית דיגיטלית, בסייבר-ספייס הקיברנטי?
איציק וולף
ראש הממשלה נפגש בלשכתו עם יו"ר ההסתדרות ועם יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים והודיע על תמיכתו בקריאתם להעלאת שכר המינימום    "הנחיתי את האוצר להעלות את שכר המינימום"    ניסנקורן: מאות אלפי משפחות ירגישו שינוי מחודש אפריל
רשימות נוספות
מסתמן: הרשימות הערביות יתאחדו  /  איציק וולף
הליכוד יפצה צלם על אי-אזכור שמו  /  איתמר לוין
תקומה תרוץ עם הבית היהודי  /  איציק וולף
על מה ניאבק בבחירות 2015?  /  רפי לאופרט
תשדיר שלישי  /  אהרון שחר
נא להתאפק עד הבחירות...  /  ישראל רוזנבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il