X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראוי שכל המפלגות יודיעו במי יתמכו לראשות הממשלה, ושאמצעי תקשורת יאמרו בגלוי מאחורי מי הם עומדים כדאי שבית המשפט העליון ימצא את הדרך לומר שרוב התביעות הייצוגיות הן סחטניות לפחות במצדה צריך כנראה לומר להורים את המובן מאליו
▪  ▪  ▪
נגד העמימות [צילום: AP]

ראשות הממשלה

על מי ימליץ משה כחלון להטיל את הרכבת הממשלה הבאה? ועל מי ימליצו החרדים? ומי המועמד המועדף על אביגדור ליברמן? המפלגות הללו מסרבות לענות על השאלה הפשוטה והחשובה הזאת, ומאותתות בכך שהכל תלוי באתנן שיקבלו. יש שם למי שעוסק במקצועו תמורת אתנן, אבל נעזוב את זה כרגע.
השאלה העיקרית היא, האם ציבור המצביעים אינו רשאי מראש לדעת מהי עמדתה של מפלגה בסוגיה מכרעת זו. מצד אחד, מותר למפלגות לשמור לעצמן את חופש התמרון, במיוחד אם אין להן מועמד מועדף מבחינה אידיאולוגית. מצד שני, אם אני מצביע למשל לישראל ביתנו, ייתכן שאני רוצה בראשות הממשלה את בנימין נתניהו, ואם אני בוחר בכחלון – אולי דווקא יצחק הרצוג הוא המועדף עלי; ואז, אם ההמלצות יהיו הפוכות, הרי שהשתמשו לרעה בקול שלי.
באיזון שבין שני אלו, אני מעדיף את מי שמדבר בקול ברור. זה לא רק עניין של מוסר ויושרה בסיסיים; זה גם מלמד על תפישת עולם, על אמונות, על קווי פעולה – ואלו בוודאי עדיפים על פני מי שמפזר ססמאות ומפריח הבטחות, שמאחוריהן אין משנה סדורה ותוכנית מעשית.

עיתונים

ברור לחלוטין במי תומך ישראל היום, ברור לחלוטין למי מתנגד ידיעות אחרונות. ובכל זאת, ראוי היה ששני העיתונים הללו – וכל אמצעי תקשורת שנוקט קו פוליטי מובהק – יצהירו על כך בריש גלי. זכותו של אמצעי תקשורת פרטי לתמוך במי שהוא רוצה ולהביע איזה קו שהוא רוצה; זה מקובל בעיתונים החשובים ביותר בארה"ב – אבל הם אומרים זאת במפורש.
הסיבה לכך פשוטה וברורה: אם ישראל היום שם בעמודו הראשון תמונה של בנימין נתניהו מדליק נרות חנוכה, אם פרשניו תוקפים את ציפי לבני ויאיר לפיד – מן הראוי שנדע שלא מדובר בשיקול עיתונאי-מערכתי גרידא, אלא בקו פוליטי (שמן הסתם מוכתב מלמעלה). כנ"ל כאשר ידיעות אחרונות ו-ynet מכריזים על כלכלת בחירות, מארחים את לבני ולפיד, ומלאים בסיפורי בכי ונהי על המצב הכלכלי הקשה. וזה נכון, כאמור, לכל אמצעי תקשורת. לפחות תטילו על עצמכם את חובות השקיפות שאתם דורשים מאחרים, ותהיו מספיק כנים וישרים כדי להגיד בבירור את מה שניכר לעין.

ראשות הממשלה

הרב שלמה אבינר נשאל בשבוע שעבר בשו"ת הסלולרי המתפרסם בעלון השבת "עולם קטן" באיזו מפלגה לבחור. תשובתו: "מוקדם מדי. נראה מה תהיינה האפשרויות". זוהי תשובה חמורה מאוד, שכן הייתה חייבת לבוא תשובה ברורה: זה עניין בינך לבין מצפונך ודעותיך, זה לא עניין לפסיקה רבנית.
מספרים של הרב שלמה זלמן אויערבך, הפוסק החרדי החשוב ביותר בישראל בעשורים האחרונים, שנשאל באיזו מפלגה הוא בוחר – בכוונה ברורה ללכת בעקבותיו. הוא חייך והשיב: "בשביל זה יש פרגוד". מה שנכון לגדול הדור החרדי, אינו מספיק נכון לרב ציוני. זוהי יומרה להפעיל משטרת מחשבות בשמה של הדת, להפוך את הציבור הדתי-לאומי לעדר חסר בינה, ולהכפיף כל פרט בו להנחיות של רבנים שכלל אינם מכירים אותו.

תביעות ייצוגיות

בשני פסקי דין אמרו למעשה לאחרונה השופטים המחוזיים יצחק ענבר ונחמה מוניץ את מה שעבדכם הנאמן טוען מזה זמן רב: רוב התביעות הייצוגיות אינן אלא כלי לסחטנות מצד עורכי הדין המגישים אותן. ענבר אמר זאת יותר בעדינות ומנע מעורכי הדין שכר טירחה בכלל, מוניץ אמרה זאת יותר בחריפות וקבעה שעורך הדין באותו תיק יקבל שכר סמלי בלבד.
ראוי שיתר השופטים העוסקים בתחום זה יגידו בצורה ברורה את אותם דברים, וכדאי שבית המשפט העליון ימצא את ההזדמנות לעשות זאת גם הוא, ולפגוע בצורה משמעותית בכיסיהם של אותם עורכי דין. התביעה הייצוגית היא כלי צרכני חשוב וחיוני, אך בפועל היא הפכה קרדום לחפור בו לקבוצה מצומצמת יחסית של עורכי דין, שתובעים כל מי שזז. מעבר לפסול המוסרי, האתי והמשפטי שיש בהתנהלות הזאת, מדובר כמובן גם ב"זאב זאב" העלול להביא לכך שהתביעות הראויות הבודדות יידחו גם הן.
מעבר לכך, כדאי שתהיה חשיבה מעמיקה על האפשרות של שינוי בחוק התביעות הייצוגיות, תוך חיפוש איזון בין השמירה ההכרחית על זכויות הלקוח לבין מניעת הסחטנות הקיימת כיום. כיוון אפשרי: מתן סמכות לבית המשפט לא רק להימנע מפסיקת שכר טירחה לעורכי הדין וגמול לתובעים, אלא גם לחייב את עורכי הדין אישית בתשלום הוצאותיהם של הנתבעים במקרים קיצוניים.

ברק אובמה

"נגיב במקום ובזמן שנמצא לנכון", הבטיח ברק אובמה בתגובה למתקפת הסייבר של קוריאה הצפונית על אולפני סוני בשל הסרט "ראיון סוף". המשמעות היא, כמובן, שארה"ב לא תגיב – אלא אם כן נפילת האינטרנט בקוריאה הצפונית השבוע היא התגובה שלה (ממש לא משמעותי למדינה בה האינטרנט ממילא מצונזר קשות). שהרי הכל יודעים: When you have to shoot, shoot! Don't talk, כפי שאמר אלי וולך בסרט "הטוב, הרע והמכוער".
חוץ מזה, שנדמה שאובמה הוא פחות או יותר המנהיג האחרון שצריך להתייחס ברצינות לאיומים שלו. זה אותו אובמה שהבטיח תגובה על השימוש בנשק כימי בסוריה, זה אותו אובמה שהבטיח שלאירן לא יהיה נשק גרעיני. במקרה של אובמה, הדיבורים מאוד ברורים – במובן זה שהכל יודעים שמאחוריהם לא יהיו מעשים של ממש.

ילדים במצדה
איפה השכל? איפה האחריות?

ראו את התמונה הזו, שצילמתי השבוע בירידה ממצדה: הורים עם ילדים קטנים, ממש פעוטות, יורדים בשביל הנחש. וזה אחרי שראיתי משפחות שלמות מטפסות במדרגות מהארמון הצפוני, ואחרות מוליכות עגלות ילדים בין אתרי ההר. ואתה שואל את עצמך: איפה השכל? איפה ההיגיון? איפה האחריות?
מתברר, שיש הורים שצריך להגיד להם את המובן מאליו: זה לא בשביל ילדים קטנים. בדיוק כמו שבערוצי הטלוויזיה מסמנים גילאים מומלצים, בדיוק כמו שבמסלולי טיולים כותבים למי הם מתאימים, בדיוק כמו שבכניסה למוזאון יד ושם נאמר שהוא איננו לילדים מתחת לגיל עשר. אז נכון שאי-אפשר למנוע מהורים לעשות שטויות הגובלות ברשלנות, אבל לפחות אפשר להציב בפניהם אמירות ברורות, בבחינת "לא תעמוד על דם רעך".

תאריך:  26/12/2014   |   עודכן:  26/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברו ברור
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
טעית בהבנת הרב שלמה זלמן זצ"ל
ב.ניצן  |  26/12/14 10:09
2
כחלון מבקש אתנן?
אהוד פרלסמן  |  26/12/14 12:17
 
- מר פרלמן לא הבנת כלום וכך גם
הגבת - לאט לך  |  26/12/14 15:48
 
- אתה מתמם או משחק אותה תמים.
בני בנקר  |  26/12/14 20:05
 
- כשאתה מוכר אוטו אתה מבקש אתנן?
אהוד פרלסמן  |  27/12/14 00:08
3
אכן כחלון דיבר ברור והודיע:
מיכל מירושלים  |  26/12/14 16:22
4
אתם
שמ  |  26/12/14 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל ויגודה
ברוב המקרים - בהם מידת צפיית האירוע המסכל שווה בין החייב והנושה - הרי שבדין העברי, בשונה מן החוק, מבחן הצפיות אינו מעקר את דין הסיכול, מפני שהנושה הוא הצריך להתנות שהחייב יצטרך לעמוד בחיובו אף אם יתרחש אירוע מסכל
איתמר לוין
החשד שבמרכז פרשת ישראל ביתנו הוא תשלום שוחד לאישי ציבור - מתוך תקציבים ממלכתיים. מעבר לסוגיה הפלילית, עולות שאלות קשות של בקרה וניהול: מהן הפרצות שאפשרו לבצע מעשים אלו? האם הן ייחודיות למשרד הפנים? וכיצד מונעים את הפרשות הבאות?
אריה אבנרי
דנציגר - לא יעלה על הדעת ששופט עליון ימשיך בתפקידו אחרי שדבק בו מחדש רבב, שעלול להכתים את מערכת המשפט    זינגר - המשטרה ערכה חקירה סמויה בעיריית ר"ג כדי לאסוף ראיות בנושא הקשרים של מולנר עם העירייה. מה שהביא למעצר זינגר הייתה כנראה שיחת טלפון של מולנר מתאילנד ששמו של זינגר עלה בה    אולמרט - נראה שאין מנוס מהגשת כתב אישום גם בגין שיבוש הליכי משפט והדחת עד
רפי לאופרט
מאמר מבית 'ידיעות אחרונות' פרי עטו של קובי ריכטר המטיף מוסר לשר בנט בנוגע לעמדותיו בשאלת הסכסוך הישראלי-ערבי. אין זו פעם ראשונה שאני קורא דברים ברוח זו מפי ריכטר, אבל עד היום לא נדף מהם ריח כל כך חזק של "אני אומר לכם שהוא לא מבין שום דבר..."
עמי דור-און
תהיה התשובה לשאלה זו אשר תהיה, ב"ישראל ביתנו" לא קונים את ההסברים ומשוכנעים כי חשיפת העובדה שקיימת חקירה, דווקא במועד הנוכחי, מעידה בבירור על כך שהמניעים לפרסום הם פוליטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il